Ga naar inhoud

Mijn eerste ervaringen (en mijn eerste vragen)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren is mijn nieuwe VU+ Duo en natuurlijk gelijk aangesloten. Ik heb een paar vragen die ik nog niet ben tegengekomen op het forum. Ik draai open pli (niet de beta volgens mij, splash screen is het kindje met de remote)

Scaling: Wat is de meest optimale setting? Ik heb de VU+ rechtstreeks op mijn panasonic plasma aangesloten en de meeste kanalen scalen goed. Maar bijvoorbeeld Discovery Science is "boxed". En ik krijg hem niet full screen in het a/v instellingen menu. Ik krijg het wel beter in de settings van de TV, maar dat is niet de bedoeling, dan staan de andere kanalen verkeerd.

Geluid tijdens zappen: VU+ is met een optische kabel aangesloten op mijn Onkyo versterker. Tijdens zappen hoor ik klikjes en blobs. Is dat normaal?

Zijn er misschien plug-ins om deze kleine probleempjes aan te pakken?

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

Geplaatst:

In het A/V menu heb ik bij "toon 4:3 materiaal als:" op Alleen schalen staan... dit gaat goed voor wat betreft de SD uitzendingen. HD zenders welke boxed zijn krijg ik niet goed en schakel dan meestal even over naar de SD uitzending..

VU+ duo + Triplesat + FamilieHD

Image, telkens weer wat anders..

Momenteel : Blackhole + Tunisiasat addon 3.0

Skin : Army Gradient HD

Geplaatst:

Ik heb nu beiden op "Alleen schalen" gezet, en dat gaat nu een stuk beter! Science heeft nu alleen nog zwarte balken boven. Ik rommel nog even door.

VU+ Duo + Multytenne 45

Pana TH-42PV70

Geplaatst:
Origineel bericht van: SubSense
Geluid tijdens zappen: VU+ is met een optische kabel aangesloten op mijn Onkyo versterker. Tijdens zappen hoor ik klikjes en blobs. Is dat normaal?
Beslist niet. Hier is het tijdens de zap gewoon stil.
Geplaatst:

Heb je geluid via HDMI of op een andere manier? Ik gebruik dus een optische kabel. Ik zal eens testen of geluid via HDMI hetzelfde euvel geeft. Nu heb ik wel op de VU+ het geluid maximaal staan. Dan komt volume niveau enigszins overeen met de andere apparaten.

VU+ Duo + Multytenne 45

Pana TH-42PV70

Geplaatst:
Heb je geluid via HDMI of op een andere manier?
Ik gebruik optisch: daar reageerde ik toch ook op?

Nu heb ik wel op de VU+ het geluid maximaal staan.
Uiteraard, dat is het normale volume.
Geplaatst:

Hier ook klikjes tijdens zappen, ook geluid via optische kabel op een sony tuner, beeld via hdmi rechtstreeks op tv.

Gebruik BlackHole 1.42 image.

• Moderator
Geplaatst:

ik heb mijn vu via hdmi aan mijn onkyo hangen, en tijdens het zappen hoor ik geen blobs of kliks, en het lijkt mij dat je dat via optisch ook niet zou moeten horen.

Voor wat betreft die balken, sommige programma's zijn in een ander formaat opgenomen, en worden niet geschaald weergegeven. Zou men dat wel doen, dan is de verhouding zoek, en daarom wordt er vaak voor gekozen om het scherm dan maar minder te vullen met beeld.

Nu kan je dat natuurlijk of op je vu, of op je tv weer corrigeren, maar dan is het eind zoek, want het verschilt nogal per kanaal.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Inderdaad, het zijn voornamelijk de "oude" uitzendingen op de HD kanalen die dit tonen. Op het SD kanaal is dezelfde uitzending wel fullscreen. Tsja, ik heb nu HD dus het valt me op!

De klikjes tijdens het zappen zijn niet heel erg hinderlijk. En je hoort het alleen als volume behoorlijk open staat. Ik heb nog niet getest met HDMI. Maar ik verwacht hetzelfde, het is immers hetzelfde signaal volgens mij.

VU+ Duo + Multytenne 45

Pana TH-42PV70

Geplaatst:

Als ik gebruik maak van autovolumeadjustment plugin dan heb ik ook last van de klikjes als er tussen een dolby en non-dolby zender geschakeld wordt.

Zonder de plugin nooit wat gemerkt, gebruik de optische kabel naar een externe versterker, en het geluid van van de VU staat bij mij altijd volledig voluit, volume regel ik dan verder met de versterker.

Geplaatst:
Origineel bericht van: hulkman
Als ik gebruik maak van autovolumeadjustment plugin dan heb ik ook last van de klikjes als er tussen een dolby en non-dolby zender geschakeld wordt.
Kijk: zou daar de oorzaak liggen? Ik heb die plugin nooit gebruikt, en ook nooit last van het genoemde verschijnsel gehad.
Geplaatst:

Ho wacht, ik ben niet de TS, ik meldt dit alleen omdat het mij opgevallen was toen met de plugin bezig was. De plofjes waren voor mij de reden dat ik deze plugin gewist heb, en gewoon weer AC3 downmixed draai. (dan maar ff geen echte dolby).

Geplaatst:

Ik heb inderdaad de AC3 downmix op "nee" gezet. Waarom downmixen als ik een moderne 7.1 versterker heb?

Ik kan nu niet testen, doe ik straks wel even.

De klikjes tussen het schakelen tussen dolby digital / non-dolby digital die je hoort op de gemiddelde versterker bedoel ik niet hoor.

VU+ Duo + Multytenne 45

Pana TH-42PV70

Geplaatst:

Nog even voor de volledigheid: ik gebruik geen downmix en ook geen volume adjust plugin, wel een optische verbinding met de versterker. Ik heb het geklik nooit gehoord, ook niet nu ik er speciaal op let.

Geplaatst:

Klopt, met gewoon downmix uit en geen autovolumeplugin heb ik ook geen last, maar dan zit ik telkens het volume op de diverse zenders te wijzigen, daar is die plugin voor bedoeld, maar dan heb je plofjes.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen