Ga naar inhoud


overstappen naar een andere zorgverzekering JA/NEE ?


Rootical

Aanbevolen berichten

Het onderwerp zegt het al.

Bij iedereen en overal wordt o.a. de zorgverzekering met het jaar duurder.

Je ziet enorme verschillen (zeker op jaarbasis) tussen de verscheidene verzekeraars en met name in de basispremie.

Ik zit zelf al 2 jaar te twijfelen of ik de stap zou nemen, heb al mijn leven lang Menzis, betaal de hoofdprijs en betaal me voor ieder wissewasjes vage eigen risico bijdragen.

Ik heb al verscheidene andere verzekeringen en maandelijkse abbo's etc doorgenomen, en de besparing op jaarbasis val je steil van achterover.

Toch is het met zo'n zorgverzekering gevoelsmatig net iets anders.

Wat ik mij ook afvraag is of de "onafhankelijke" advies sites als bijvoorbeeld Independer wel zo afhankelijk zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet er echt de tijd voor nemen.

Zelf heb ik een verzekeraar die tandartskosten 100% dekt.

M'n vorige bracht altijd 25% in rekening en foto's moest ik altijd zelf betalen.

 

Aangezien ik jaarlijks 4 à 500 euro aan tandartskosten heb

scheelt dit behoorlijk wat pegels.

 

En zo zijn er meerdere zaken waar veel verschil in kan zitten.

Bijvoorbeeld de dekking van fysio kosten.

De basispakketten zijn niet doorslaggevend voor de kosten

maar de aanvullende zaken,daar zitten de echte kosten in.

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rootical,die independer ken ik niet,maar je kunt zelf een hoop doen om premie te besparen: kijk wat je wel en niet vergoed wild hebben,bijv.een tandarts verz.heeft natuurlijk geen zin als je een kuntgebit hebt.Fysio therapie ,ik ben 1jaar bij Take Care Now ik krijg alle behandelingen 100% vergoed,en korting voor mensen die niet roken en gezond leven.Het belang dat de verzekeraar geen reklame maakt,dat scheeld ook in de premie,dat moet allemaal door de verzekerde betaald worden.Voor heen was ik bij Achmea,ik ben alleen al aan basis premie ca €20,-permaand goedkoper uit,met meerdekking voor aanvullende verzekering.En niet iedere maand dat blad in de brieven bus met te mooie verhalen,en je allerlij dingen tegen een veel te hoge prijs kunt bestellen zogenaamd met korting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf inderdaad elk jaar Independer om te bekijken waar ik goedkoop af ben met mijn wensen.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Basisverzekering geeft overal dezelfde dekking, dus daar hoef je niet naar te kijken behalve de prijs dan.

Bij mijn huidige verzekering zou ik volgend jaar € 163,16 per maand gaan betalen, waar ik mij nu per 1/1/11 verzekerd heb ga ik € 95,75 per maand betalen, dus een besparing van € 808,92 per jaar.

Nu heb ik wel de aanvullende verzekering (die gebruikte ik toch niet) behalve tandarts (die gebruik ik dus wel) laten vallen en heb een extra eigen risico van € 500 genomen.

Dat extra eigen risico levert een besparing van € 240 per jaar op dus eigenlijk loop je maar € 260 extra risico.

De premievermindering voor extra eigen risico is overigens ook niet overal hetzelfde bij de verschillende verzekeraars (bij 1 was dat zelfs slechts € 100) dus daar moet je ook zeker op letten als je extra eigen risico wilt nemen.

Extra eigen risico geldt alleen voor de basisverzekering en dus niet voor de aanvullende verzekeringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Hoe je het ook wendt of keert, of het interessant is om over te stappen is voor iedereen anders. Wat meespeelt is oa hoeveel personen (misschien ook kinderen) je wilt verzekeren en welke dekking je daarvoor nodig hebt.

 

Overstappen naar een andere verzekeraar met ca. zelfde dekking in aanvullende pakketten gaat meestal vlekkeloos. Als je bij je nieuwe verzekeraar een hogere dekking wilt, dan krijg je te maken met acceptatie (voorwaarden) etc en kom je in bepaalde gevallen toch weer veel duurder uit.

 

Met andere woorden, of het zinvol is is niet zwart/wit met ja/nee te beantwoorden.

 

Trouwens, als je weinig kosten maakt kan het ook lonend zijn om je eigen risico te verhogen om op die manier de maandpremie te drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf wissel elk jaar. Dit heeft diverse redenen. Ik ga bijvoorbeeld begin en eind van het jaar naar de tandarts. En als het eind van het jaar alles goed bevonden is sluit ik het jaar erop geen tandartsverzekering enzovoort.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit dit jaar bij de zelfde zorgverzekeraar als vorig jaar, wel ben ik overgestapt naar een andere collectieve en dat scheelde per persoon 5 euro per maand is voor mij 120 euro op jaar basis voor exact de zelfde verzekering.

 

Niet alleen met mijn zorgverzekering shop ik jaarlijks ook met mijn overige verzekeringen kijk ik rond de vervaldatum rond.

 

De independer onafhankelijk, ik ben bang van niet heb gemerkt dat een aantal verzekeringen die niet via tussenpersonen afgesloten kunnen worden niet in de berekening voor komen, heb al een aantal keren buiten independer om een goedkopere polis gevonden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...