Ga naar inhoud


alleen op de aandrijving winterbanden zetten


edbe

Aanbevolen berichten

Ik heb all-weather banden! Met berg en kristalsymbool.

Gekocht na een vergelijkingssite te hebben geraadpleegd.

Getest door ADAC en de Engelse automobielclub.

Tja, je kunt ook lukraak kopen natuurlijk.

Ik rijd bruggen op, waar ik anderen zie worstelen.

Het is ook een kwestie van rijtechniek. Ik zie ze de rechterbocht heel krap nemen en moeten dan meteen de brug op. Dan heb je geen aanloopje meer en als je de bocht te krap neemt, breek je ook wat sneller uit.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Sigma
Volgens mij is het heel simpel er staat volgens wat ik weet in de wet dat je onder een personen auto vier banden van gelijke strekking moet hebben.

Dit houd in 4 keer gelijkend profiel aangezien een winterband een ander profiel heeft dan een zomerband lijkt het me duidelijk.


Neen, er staat in de wet dat je niet tegelijk diagonaal en radiaal banden mag hebben op een auto.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alleen geld hebt voor 2 winterbanden zou ik het achterwege laten. Met winterbanden heb je wel meer grip maar als je voorzichtig rijdt kun je net zo goed met normale banden rijden. Vroeger waren er ook geen winterbanden, toen hadden we M en S-jes smile (Modder en Sneeuw) maar die heb ik ook nooit gebruikt. Zolang je normale band genoeg profiel heeft en normaal rijdt is er weinig aan de hand. Mijn bedrijfswagen heeft wel winterbanden maar ik merk er weinig van, zelfs met ASR aan slipt ie nog.

 

Veel mensen denken dat ze met winterbanden harder kunnen rijden dan met normale banden. Niet dus...

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Oldereast

Veel mensen denken dat ze met winterbanden harder kunnen rijden dan met normale banden. Niet dus...

Daar zit hem dan vaak ook het probleem...
Winterbanden geven je geen vrijbriefje om dan maar harder te rijden met gladheid.
ik weet in ieder geval wel zeker dat ik mij met winterbanden een behoorlijk stukje safer voel ( let wel..voel !)
je kom makkelijker weg in de sneeuw en heb naar mijn idee veel meer grip bij gladheid.
zoals ik er nu over denk ( na aanschaf winterbanden) rij in ieder geval geen winter meer zonder de winterbanden.

Maar om terug te gaan naar het topic...

ik zou niet enkel winterbanden onder de de aangedreven assen zetten, gewoon voorzichtig rijden met je wagen en goed voor je uit kijken...dat is denk ik toch de grootste besparing (als die echt nodig is) die je kunt doen.

reden bewerkt : tiepfouten

 

DB 7000 met pli-jade, DB 500 met pli-jade.

DB 600( image ?), VU + Duo met open-pli

philips 6073 / nokia 9500/ humax 5400 ci ( staat stuk in de kast, wie is er handig??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: de slimste
als je voorwiel aandrijving hebt en op de voorwielen winterbanden, zal de auto bij remmen aan de achterzijde uitbreken (links of rechts). de voor wielen kunnen sneller afremmen en de achterwielen niet, dus wil de achter kant van de auto de voorkant inhalen.
Waar je de wijshijd vandaan hebt weet ik niet,maar het spoort voor geen meter,ik rij al meer 20 jaar een auto met voorwiel aandrijving,en met winterbanden op de voorwiellen,ook nu met mijn 19 jaar oude Citoën BX ,deze remt achter zelfs iets eerder dan andere auto's, de achterkant breekt dus niet uit en kan de voorzijde nooit en te nimmer inhalen daar alles met elkaar vebonden is,immers heb je de meeste remkacht op de voor wielen.Alleen bij Flintstone Auto's en die gene de een ongelijke rem werking hebben zou hij kunnen uitbreken.Overigens heb ik ooit een Fort Escort gehad met acherwielaandrijving,dat was zwaar knudde,bij het minste geringste breekt de achterzijde uit en is moeilijk te corrigeren,zeker met 2 wielen in de berm,zelf bij droog weer,daar de standaard schokbrekers van FC Knudde zijn. De BX heeft géén schokbrekers,en wat er niet in zit kan dus niet kapot.En veer bollen gaan erg lang mee,en kunnen gevuld worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
als je voorwiel aandrijving hebt en op de voorwielen winterbanden, zal de auto bij remmen aan de achterzijde uitbreken (links of rechts). de voor wielen kunnen sneller afremmen en de achterwielen niet, dus wil de achter kant van de auto de voorkant inhalen.


Nou hij heeft wel gelijk zo is het mij ook geleerd op de slipschool.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie weer een hele berg bullshit aan berichten.

Natuurlijk zijn winterbanden beter dan all-season banden en winterbanden alleen op de aangedreven wielen is simpelweg zelfmoord.

En inderdaad, winterbanden zijn simpelweg de beste oplossing met dit weer.

 

Wanneer je geen winterbanden kunt veroorloven door financiële tegenslag, rijd dan zo voorzichtig mogelijk met je auto of nog beter, huur of leen een auto met winterbanden.

Zeker als je kinderen gaat vervoeren in een auto zonder winterbanden met sneeuw en ijs, dan ben je wat mij betreft simpelweg schuldig aan poging tot moord op je eigen gezinsleden wanneer je betrokken raakt bij een aanrijding!

 

We leven niet meer in 1980 toen er nog niet zoveel auto's op de weg reden, natuurlijk waren de banden destijds een stuk smaller en de auto's een stuk lichter in gewicht, waardoor je meer grip leek te hebben.

Diegene die de goede oude tijd met hedendage gaat vergelijken is niet goed bij zijn hoofd.

 

Dus, investeer je vakantiegeld in winterbanden voor een eventuele sneeuwrijke winter, of koop je winterbanden in de zomer!

Dan heb je ze stukken goedkoper en ben je in elkgeval een stuk veiliger in de winter.

 

..ik heb al teveel voetgangers gezien die door een ui met zomerbanden van de stoep zijn gereden afgelopen week, en geloof mij, dat is geen pretje om te zien!

 

Niet zeiken, koop je tv of ontvanger een jaartje later als je geen geld hebt te makken en koop winterbanden!!

Je bent echt niet goed bij je hoofd als je dat niet doet!

 

 

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou probeer het maar met een echte auto,ze hebben zeker niet geleerd dat je op een gladde weg nooit vol op de remmen moet gaan staan,want dan blokeren de wielen en word de auto onbestuurbaar,ongeacht wat voor een banden je hebt. in de bocht vol op de rem vraagt ook om problemen.Vraag maar aan Fred Flintstone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
Nou probeer het maar met een echte auto,ze hebben zeker niet geleerd dat je op een gladde weg nooit vol op de remmen moet gaan staan,want dan blokeren de wielen en word de auto onbestuurbaar,ongeacht wat voor een banden je hebt. in de bocht vol op de rem vraagt ook om problemen.Vraag maar aan Fred Flintstone.
Het maakt niet uit wat voor auto je hebt, op ijs kun je gewoonweg niet veilig rijden, al sta je met winterbanden wel iets eerder stil dan met zomerbanden.
Sneeuwbanden zijn geen ijsbanden, die hebben namelijk spikes om grip op ijs te krijgen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma
Volgens mij is het heel simpel er staat volgens wat ik weet in de wet dat je onder een personen auto vier banden van gelijke strekking moet hebben.

Dit houd in 4 keer gelijkend profiel aangezien een winterband een ander profiel heeft dan een zomerband lijkt het me duidelijk.



Dat zeg ik alleen met andere woorden maar lezen is voor vele moeilijk.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: drz
Nou probeer het maar met een echte auto,ze hebben zeker niet geleerd dat je op een gladde weg nooit vol op de remmen moet gaan staan,want dan blokeren de wielen en word de auto onbestuurbaar,ongeacht wat voor een banden je hebt. in de bocht vol op de rem vraagt ook om problemen.Vraag maar aan Fred Flintstone.


Nou ik zou ééns een SLIP Cursus volgen dan weet je gelijk het andwoord.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

APK

 

Zoals gezegd heeft de wet heel wat over uw banden te zeggen. Daar krijgt u onvermijdelijk mee te maken als uw auto aan een APK toe is. Wat zijn de belangrijkste punten?

 

•De banden van eenzelfde as moeten van dezelfde soort (tubeless of niet) zijn en bovendien dezelfde maat hebben. Ze hoeven niet van hetzelfde merk te zijn (hoewel dat vaak beter is). De vorm van het bandprofiel links en rechts mag dus best wat van elkaar verschillen.

 

 

Bron ? : helaas een commerciele link

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
Nou probeer het maar met een echte auto,ze hebben zeker niet geleerd dat je op een gladde weg nooit vol op de remmen moet gaan staan,want dan blokeren de wielen en word de auto onbestuurbaar,ongeacht wat voor een banden je hebt. in de bocht vol op de rem vraagt ook om problemen.Vraag maar aan Fred Flintstone.


Dan heb je wel een oude auto, want iedere moderne auto heeft ABS en dus geen blokkerende wielen. Ik merkte het een weekje geleden nog in Duitsland. Was daar bij een supermarkt geweest en reed vanuit een zijweg naar de hoofdweg. Ik reed langzaam en trapte licht op de rem. Meteen greep de ABS in en voelde ik het stotteren in het rempedaal. Er lag gewoon een laagje ijs op de weg. De auto bleef bestuurbaar en gleed alleen op het allerlaatst een klein beetje opzij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...