Ga naar inhoud

[DM800HD] Geen ip-adres toegekend bij installatie

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik probeerde vandaag mijn dreambox te upgraden met de nieuwe image van newnigma. Echter ging dit niet gesmeerd en bleef de dreambox bij het opstarten vast zitten.

Nu probeer ik de dreambox opnieuw te flashen met een ander image maar bij continu drukken op de knop blijft het bericht ***STOP*** hangen, ik krijg helemaal geen ip-adres toegekend.

Nu kan ik helemaal niks meer doen met mijn dreambox. Kan iemand mij aub helpen?

• Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Kabel/ADSL Modem/Router al opnieuw gestart?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Ik had Dream Up al geprobeerd maar mijn computer kan geen verbinding maken met COM1. Ik ga dit dan even tot de bodem uitzoeken.

In ieder geval bedankt voor jullie reactie en hou jullie op de hoogte.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Mr_Virtual
Hallo allemaal,
Nu probeer ik de dreambox opnieuw te flashen met een ander image maar bij continu drukken op de knop blijft het bericht ***STOP*** hangen, ik krijg helemaal geen ip-adres toegekend.
Nu kan ik helemaal niks meer doen met mijn dreambox. Kan iemand mij aub helpen?

Heb je toevallig een USB stick in 1 van de USB sloten zitten?
Zo ja haal die er dan even uit, een slechte USB stick kan de oorzaak zijn dat je box niet verder gaat dan de stopmode.
Ook kan die eventuele slechte stick nu en in de toekomst voor opstart of doorstartproblemen zorgen.

Succes.
Grts.
Geplaatst:

ik heb het nu diverse malen geprobeerd. ik heb gewoon een com poort beschikbaar deze is ook in windows terug te vinden onder apparaatbeheer. echter blijf ik maar de melding; "unable to open com-port, aborting" krijgen in dream up.

iemand nog ideeën?

Geplaatst:

Hartelijk dank allemaal voor jullie hulp.

Ik heb het als volgt opgelost;

De driver van de communicatiepoort verwijderd, de pc opnieuw laten starten en wat bleek? Dream Up pakte vervolgens wel een verbinding met de Dreambox. laugh

Het flashen ging alleen erg langzaam, maar goed dat moet je er dan maar voor over hebben.

Aan de null modem kabel lag het dus niet.

Nogmaals hartelijk dank allemaal.

Geplaatst:

even de laatste dreamup downloaden misschien. Had zelf ook problemen met images plaatsen tot ik op de site van dreambox de laatste dreamup te pakken kreeg. Voor alle dreamboxen en het werkt prima.

"If it ain't dutch...it ain't much"

Geplaatst:

Ja hoor, vandaag weer de zoveelste crash die ik meemaak. Dreambox wil niet opstarten, flashen met Dreamup via een nullmodem kabel kost mij ruim één uur tijd. Om gek van te worden.

Ik weet niet of het aan de image ligt maar wie ervaart ook een zeer instabiele newnigma2, de laatste dagen?

Overigens sinds ik dit probleem heb kan ik niet meer flashen via mijn netwerk maar ben ik verplicht om dit te doen via nullmodem kabel. Wie heeft er nog nuttige tips voor mij waar ik rekening mee moet houden.

Anders ga ik binnenkort langs mijn leverancier en claim mijn garantie.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen