Gerard 76 Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 Origineel bericht van: Mr_Virtual Anders ga ik binnenkort langs mijn leverancier en claim mijn garantie. Dat lijkt me een heel goed idee..... Een box moet normaal via de webbrowser te flashen zijn. Probeer eens de originele DMM image erin te zetten.
wiltop Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 ik heb net newenigma2 v 3.12 geladen ivm problemen met gemini draait bij mij heerlijk , gemini stopt toch met ontwikkeling vam versie 5 dus ik hou het maar bij newenigma , weet alleen nog niet hoe ik de picons van usb kan lezen 2 x dm800hd + 1 x dm8000 3 x vuduo + 1 x vuduo2 1 x coolstream 1 x nas 2413
Gerard 76 Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 Persoonlijk vind ik newnigma een drama, maar da's wel persoonlijk. picons daar was voor mij ook al een gedoe... draai nu openpli naar alle tevredenheid
Mr_Virtual Geplaatst: 4 januari 2011 Auteur Geplaatst: 4 januari 2011 Origineel bericht van: Gerard 76 Origineel bericht van: Mr_Virtual Anders ga ik binnenkort langs mijn leverancier en claim mijn garantie. Dat lijkt me een heel goed idee..... Een box moet normaal via de webbrowser te flashen zijn. Probeer eens de originele DMM image erin te zetten. Is het misschien mogelijk om je Dreambox binnen de garantie om te ruilen voor de SE versie, met eventueel bijbetaling? Is dit reëel of...?
Gerard 76 Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 Hoop het voor je,maar dat is afhankelijk van de service van die winkel.
Mr_Virtual Geplaatst: 4 januari 2011 Auteur Geplaatst: 4 januari 2011 Klopt het dat je een dreambox kunt inscannen en erachter kan komen wat de historie is geweest omtrent de images die erop hebben gestaan? Alvast bedankt
paardengek Geplaatst: 5 januari 2011 Geplaatst: 5 januari 2011 Origineel bericht van: Mr_Virtual Klopt het dat je een dreambox kunt inscannen en erachter kan komen wat de historie is geweest omtrent de images die erop hebben gestaan? Alvast bedankt Nee, dat is niet mogelijk. Alleen de huidige image is te traceren. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Mr_Virtual Geplaatst: 5 januari 2011 Auteur Geplaatst: 5 januari 2011 Ik heb nu zoveel keer de Dreambox opnieuw geflashd met Dreamup, alsnog na een succesvol installatie krijg ik bij de opstart geen ip toegekend. DHCP staat gewoon aan, modem tig keer gereset, helaas totaal geen resultaat. Kan ik nu naar de winkel gaan en de box direct omruilen voor een ander? Of kunnen zij mij weken laten wachten op de reparatie?
vGnp Geplaatst: 5 januari 2011 Geplaatst: 5 januari 2011 En als je zelf even een IP adres toekent? Kun je dat dan wel pingen? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gerard 76 Geplaatst: 5 januari 2011 Geplaatst: 5 januari 2011 Een beetje zaak stuurt 'm op en geeft je een nieuwe. Maar het kan ook een week of 3 à 4 duren. Ligt er ook wel aan of je hem net hebt of al een tijdje...
jeevanhoof Geplaatst: 5 januari 2011 Geplaatst: 5 januari 2011 Hoi, heb je je router al eens terug opgestart? Ik heb het heel af en toe ook wel eens dat de router niet onmiddellijk een IP adres aflevert aan de box. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Mr_Virtual Geplaatst: 8 januari 2011 Auteur Geplaatst: 8 januari 2011 Beste allemaal, Na dagen van gestress en gestoei met de Dreambox ga ik 'm richting de leverancier opsturen. Ik heb op zich de dreambox wel weer aan de praat gekregen. Maar nog altijd zijn er wat technische problemen. Zo wordt er nog steeds geen ip-adres toegekend na het ***STOP*** teken. Ten tweede merk ik ook dat de Astra 1 af en toe gek doet, zomaar ontvang ik op de betaalkanalen geen signaal, op de FTA wel?! Dit is raar genoeg alleen op de Astra 1. Ik heb van alles geprobeerd, ook had ik nog een tuner liggen die ik ook maar heb vervangen maar helaas ook zonder resultaat. Ik had een aantal vragen waarvan ik hoop dat iemand ze met ervaring kan beantwoorden; - Hoe lang zal de reparatie aan de dreambox duren? - Moet ik de dreambox ook met de accessiores. zoals de afstandbediening, de kabels, etc, opsturen? In eerste instantie wou ik de dreambox bij de winkel afleveren waar ik m gekocht heb, maar daar werd mij verteld dat ze 'm gewoon zouden opsturen naar Dream Multimedia. Is het nu niet verstandiger om de dreambox direct naar Duitsland op te sturen, i.p.v. eerst naar de winkel en van de winkel richting Duitsland. Dit duurt toch alleen maar langer? Alvast hartelijk bedankt voor de reacties.
kweetnie Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Heb je niet toevallig nog "iets" in de USB steken? stickje o.i.d. Dan krijg je nl. bij de STOP-methode ook geen ip-adres. Origineel bericht van: Mr_Virtual Beste allemaal, Na dagen van gestress en gestoei met de Dreambox ga ik 'm richting de leverancier opsturen. Ik heb op zich de dreambox wel weer aan de praat gekregen. Maar nog altijd zijn er wat technische problemen. Zo wordt er nog steeds geen ip-adres toegekend na het ***STOP*** teken. ......................................................... Alvast hartelijk bedankt voor de reacties. >>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<< Kweetnie
Mr_Virtual Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Geplaatst: 9 januari 2011 Origineel bericht van: kweetnie Heb je niet toevallig nog "iets" in de USB steken? stickje o.i.d. Dan krijg je nl. bij de STOP-methode ook geen ip-adres. Origineel bericht van: Mr_Virtual Beste allemaal, Na dagen van gestress en gestoei met de Dreambox ga ik 'm richting de leverancier opsturen. Ik heb op zich de dreambox wel weer aan de praat gekregen. Maar nog altijd zijn er wat technische problemen. Zo wordt er nog steeds geen ip-adres toegekend na het ***STOP*** teken. ......................................................... Alvast hartelijk bedankt voor de reacties. Bij het flashen heb ik er niks in gelaten zoals een usb-stick. Kan iemand mijn vragen nog beantwoorden, aub?
Mr_Virtual Geplaatst: 10 januari 2011 Auteur Geplaatst: 10 januari 2011 Origineel bericht van: Mr_Virtual Beste allemaal, Na dagen van gestress en gestoei met de Dreambox ga ik 'm richting de leverancier opsturen. Ik heb op zich de dreambox wel weer aan de praat gekregen. Maar nog altijd zijn er wat technische problemen. Zo wordt er nog steeds geen ip-adres toegekend na het ***STOP*** teken. Ten tweede merk ik ook dat de Astra 1 af en toe gek doet, zomaar ontvang ik op de betaalkanalen geen signaal, op de FTA wel?! Dit is raar genoeg alleen op de Astra 1. Ik heb van alles geprobeerd, ook had ik nog een tuner liggen die ik ook maar heb vervangen maar helaas ook zonder resultaat. Ik had een aantal vragen waarvan ik hoop dat iemand ze met ervaring kan beantwoorden; - Hoe lang zal de reparatie aan de dreambox duren? - Moet ik de dreambox ook met de accessiores. zoals de afstandbediening, de kabels, etc, opsturen? In eerste instantie wou ik de dreambox bij de winkel afleveren waar ik m gekocht heb, maar daar werd mij verteld dat ze 'm gewoon zouden opsturen naar Dream Multimedia. Is het nu niet verstandiger om de dreambox direct naar Duitsland op te sturen, i.p.v. eerst naar de winkel en van de winkel richting Duitsland. Dit duurt toch alleen maar langer? Alvast hartelijk bedankt voor de reacties. Iemand? De Dreambox lijkt nu beter te functioneren dan vorige week. Zappen gaat probleemloos, crash is ook niet meer voorgekomen. Alleen bij het herstarten, als ik een andere image erop wil zetten, blijft de dreambox hangen in de *** STOP ***. Ik krijg alsmaar geen ip adres, terwijl DHCP gewoon op AAN staat. Is dit misschien niet een probleem met de voeding? Of is het vrijwel niet zelf te maken en moet ik 'm maar opsturen voor reparatie? Alvast bedankt
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen