Ga naar inhoud

[DM800HD] Geen ip-adres toegekend bij installatie

Aanbevolen berichten

• Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Onlangs heb ik op mijn DM7025 ook het probleem gehad dat ik geen IP-adres van mijn DHCP server kreeg toen ik mijn DM wou flashen. Ik heb vervolgens mijn ADSL modem(die de DHCP server is) opnieuw gestart, de dreambox nog een keer aan en uit gezet maar dit alles mocht niet baten.

Voorheen ging dit flashen over het netwerk zonder problemen. Ik ben me dan ook gaan afvragen wat er nu anders is tov de tijd dat het wel werkte.. het antwoord in mijn geval is mijn ADSL modem.

Nu heb ik een fritzbox 7340 en voorheen had ik een fritzbox 7170. Deze 'oude' 7170 had ik nog en heb deze er eens tussen gezet en waarempel.. ik kreeg gelijk een IP.

Daarna nog een keer met de fritzbox 7340 geprobeerd maar hier krijg ik consequent geen IP adres van (beide fritzboxen hebben de laatste originele firmware van de fabrikant geladen).

Het kan dus heel goed de DHCP server zijn, bij mij was dit zeker het geval..

Je hebt niet toevallig een fritzbox 7340 als DHCP server ??? smile

Geplaatst:

Hoi Scoobster,

Dank je wel voor jouw reactie.

Nee, ik heb geen fritzox, maar een telfort modem bij mijn internet abbonnement en daarnaast gebruik ik gewoon mijn cisco modem/router. Helaas ook na een verwisseling van het modem nog steeds geen resultaat. Tal van keren de modem ook naar de fabrieksinstellingen gezet maar helaas mocht het niet baten.

Ik ga vandaag mijn dreambox met pijn in mijn hart richting de leverancier sturen, ik hoop dat ik 'm snel weer terug krijg.

*gaat gauw een voorraad films regelen voor de komende tijd*

Nu nog duimen dat ie gemaakt wordt!

Ik zal op dit topic terugkomen zodra ik 'm weer terug heb.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb na vandaag nog steeds geen bericht gekregen van de winkel waar ik mijn Dreambox heb gekocht. Hartstikke slordig dat ze een klant nu al 4 weken laten zonder daarover te berichten.

Ik vroeg mij af of het wel mogelijk is om een consument binnen de garantie termijn zolang te laten wachten op reparatie en daarvoor terug, helemaal niks voor terug te geven. Ik kon ook niet in aanmerking komen voor een nieuwe dreambox of een tijdelijk vervanging.

Weet iemand misschien iets meer over wat je rechten zijn als consument in dit soort gevallen. Ik vind het nu toch knap vervelend.

Geplaatst:

Een reparatie bij de fabriek (Dream Multimedia) duurt nooit langer dan één week (mits benodigde onderdelen op voorraad), dat het bij jou zo lang duurt ligt waarschijnlijk aan je leverancier. Die stuurt hem waarschijnlijk naar zijn distributeur voor Nederland, die wacht tot ie meer reparatieboxen heeft liggen, en stuurt dan het hele stapeltje naar DMM toe.

Vermoedelijk is dat de reden dat het zo lang duurt.

Wat je beter had kunnen doen is en ticket aanmaken op de RMA pagina van DMM, dan krijg je gelijk een RMA nummer, met dit nummer stuur je de box op en is deze gedurende het hele traject te volgen, van aankomst, reparatie en retourverzending aan toe. En meestal is ie dan binnen een week retour.

Enige nadeel hiervan is dat je de verzending zelf moet betalen, maar dat is dan ook alles. Box wordt kosteloos door UPS op je thuisadres afgeleverd.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat
Een reparatie bij de fabriek (Dream Multimedia) duurt nooit langer dan één week (mits benodigde onderdelen op voorraad), dat het bij jou zo lang duurt ligt waarschijnlijk aan je leverancier. Die stuurt hem waarschijnlijk naar zijn distributeur voor Nederland, die wacht tot ie meer reparatieboxen heeft liggen, en stuurt dan het hele stapeltje naar DMM toe.
Vermoedelijk is dat de reden dat het zo lang duurt.

Wat je beter had kunnen doen is en ticket aanmaken op de RMA pagina van DMM, dan krijg je gelijk een RMA nummer, met dit nummer stuur je de box op en is deze gedurende het hele traject te volgen, van aankomst, reparatie en retourverzending aan toe. En meestal is ie dan binnen een week retour.
Enige nadeel hiervan is dat je de verzending zelf moet betalen, maar dat is dan ook alles. Box wordt kosteloos door UPS op je thuisadres afgeleverd.

Vriendelijke bedankt voor jouw antwoord. Ik wou 'm ook naar Dream opsturen, maar de retailer kwam met het excuus dat het via hun beter was. Ik heb mij hier stom genoeg laten ompraten omdat ik het verschil niet echt zag. Omdat het zo ongeloofelijk voor mijn gevoel onnodig lang heeft geduurd heb ik contact opgenomen met Dream. Deze vertelde mij toen dat ze pas op 3 februari de box hebben ontvangen. Terwijl de winkel 'm op 24-1 heeft opgestuurd naar Duitsland. Ik had de box op 17-1 opgestuurd naar de winkel.
Het heeft dus bijna 2 weken geduurd voordat mijn Dreambox bij Dream aankwam! Een andere conclusie is dat de box één week heeft gelegen in de winkel, terwijl duidelijk was dat de reparatie bij Dream uitgevoerd zou worden. Toen ik contact opnam met de winkel kwamen ze met het excuus dat ze de post niet zelf in de hand hebben.
Om gek van te worden!
Als ze de box eerder hadden opgestuurd had ik 'm allang terug! En iets van een vergoeding ter compensatie daar moet je bij hun helemaal niet zijn, wat een klantonvriendelijkheid. Voor mij nooit meer iets kopen bij die klungels.
Geplaatst:

Update:

Krijg net mail dat de box misschien nog steeds niet gerepareerd is, maar zij (Dream) doen net of dat wel verholpen is.

Probleem was het ip probleem voor het flashen, in hun mail vertellen ze er nog doodleuk bij dat ze het via het netwerk hebben gedaan. Leuk en aardig maar dat kon ik ook.

Wat kan ik doen wanneer ze het probleem niet oplossen?

Citaat:
the box reached us with the failure description:

"box gets no ip address"

We tested the box, flashed a new firmware (via network) tested the network

connection and the was no failure at all.

Further on we run the box with a diseqc switch on astra/hotbird which also

showed no error.

So the box will be finished today i think and will be send back then!

Thanks

Geplaatst:
Origineel bericht van: Mr_Virtual
Update:

Krijg net mail dat de box misschien nog steeds niet gerepareerd is, maar zij (Dream) doen net of dat wel verholpen is.
Probleem was het ip probleem voor het flashen, in hun mail vertellen ze er nog doodleuk bij dat ze het via het netwerk hebben gedaan. Leuk en aardig maar dat kon ik ook.

Wat kan ik doen wanneer ze het probleem niet oplossen?

Mogelijk heb je dan toch een lokaal probleem. Box testen bij iemand anders op een ander netwerk, andere PC, andere modem/router om dingen uit te sluiten.
Vervang anders de netwerkkabel eens naar die 800, want dat had je nog niet getest geloof ik.

p.s. Je ziet nu dat mijn verhaal omtrent de verzending op waarheid berust, daarom duurde het dus zo lang.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

als antwoord op mijn vraag of de dreambox nu verholpen is van het ip probleem.

Citaat:
obviously there is no failure, otherwise we would not send it back!

so this should be possible, as far as your network settings are ok.

So basically the easiest way to flash the box via network at home, is to

connect the dreambox directly to the router via ethernet cable (no hub or

switch between).

Of course the router must have a running dhcp server on it.

Thanks

ja, groot gelijk van dat versturen naar Dream. Ik adviseer daarom ook om altijd direct naar de fabrikant te sturen. Het enige wat de winkels kunnen is verkopen, voor de rest totaal geen verstand van repareren.

Geplaatst:
Origineel bericht van: kweetnie
Tip:
Zet gewoon 'n vast IP-adres in de BIOS van je Dream; Ben je voor altijd van dat gez**ks af. wink

Hoi,

Weet je misschien hoe ik dat kan doen?
Dank je wel. laugh
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Ter info;

Dreambox is 18/2 vanuit Duitsland richting de winkel gestuurd en nog tot op heden helemaal niks ontvangen! Ik heb vaker post gestuurd en ontvangen vanuit het buitenland, ook Duitsland, maar dit duurt belachelijk lang.

@happysat; bedankt voor de uitleg. wink

Geplaatst:

Iemand ervaringen met het schrijven van een klachtenbrief jegens het feit dat een reparatie veels te lang duurt. Als ik mij goed heb laten informeren bij het juridisch loket kan ik een aangetekende brief schrijven dat ik binnen 10 dagen mijn decoder terug verwacht anders kan ik dit langdurige proces tot niet te repareren rekenen en kan ik mijn geld of een nieuw decoder eisen.

Graag reacties, smile

Geplaatst:

Hallo,

Vandaag de Dreambox weer terug gekregen. De box is absoluut niet gerepareerd. Weet iemand of ik mijn recht kan uitoefenen door dit keer gewoon voor een nieuwe dreambox te vragen. Ik zat ruim 7 weken zonder TV en nu blijkt dat de reparatie niet eens is gelukt. Ik kan hier enorm kwaad om worden. Het heeft mij enorm veel geduld en geld gekost en zo wordt je aan het lot over gelaten door een winkel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen