Henksat Geplaatst: 3 maart 2011 Geplaatst: 3 maart 2011 En je weet zeker dat je know how genoeg hebt om de schuld bij de box te leggen? Al eens iemand met meer ervaring/kennis erbij gehad of de box getest bij een ander? Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Mr_Virtual Geplaatst: 3 maart 2011 Auteur Geplaatst: 3 maart 2011 Ik heb een vriend van mij de box meegegeven voordat ik op reparatie heb gestuurd. Zelfde probleem bij hem thuis. Ik ben zelfs naar een andere winkel gestapt en daar konden ze m ook niet maken. Zelf ben ik ook geen groentje meer op het gebied van de Dreambox,maar voor de zekerheid heb ik wel van alles geprobeerd. Ik ga maar langs om een nieuwe te vragen, daar is de garantie immers voor, toch?
jeevanhoof Geplaatst: 3 maart 2011 Geplaatst: 3 maart 2011 Heb je de router al eens terug opgestart. Ik heb het ook al voor gehad met mijn DM8000. Na een herstart van de router kreeg ik terug een ip adres. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Mr_Virtual Geplaatst: 3 maart 2011 Auteur Geplaatst: 3 maart 2011 Origineel bericht van: jeevanhoof Heb je de router al eens terug opgestart. Ik heb het ook al voor gehad met mijn DM8000. Na een herstart van de router kreeg ik terug een ip adres. mvg Aan de modem/router kan het niet liggen. Heb het al tig keer gereset en/of opnieuw opgestart. Bovendien werkt de DM800 ook niet op een ander adres. De DM800 start wel op, etc. Alleen het probleem met het IP maakt mij helemaal gek. Ik kan nu alleen maar flashen met een nulmodem kabel en dat is nou net niet de bedoeling van de Dreambox. Kan iemand mijn kans inschatten dat ik een nieuwe Dreambox meekrijg. Ik val gewoon onder de garantie en heb een reparatie als alternatief al geprobeerd á 7 weken weg geweest en resultaat van nul. Het kost mij nu te veel tijd/geld.
dagg Geplaatst: 3 maart 2011 Geplaatst: 3 maart 2011 Hi, heb je die tip van happysat al geprobeerd? Voor hetzelfde geld staat de box _niet_ in dhcp-mode, maar heeft een vast ipadres die buiten je netwerkrange valt? Maar geeftie dan ook aan wat dat ip is vraag me nu opeens af, ofwel kán je er dan wel per telnet inkomen .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
Mr_Virtual Geplaatst: 3 maart 2011 Auteur Geplaatst: 3 maart 2011 Origineel bericht van: dagg Hi, heb je die tip van happysat al geprobeerd? Voor hetzelfde geld staat de box _niet_ in dhcp-mode, maar heeft een vast ipadres die buiten je netwerkrange valt? Maar geeftie dan ook aan wat dat ip is vraag me nu opeens af, ofwel kán je er dan wel per telnet inkomen Hoi, Omdat ik niet in de ***stop*** modus kom, kan ik helaas ook niet via telnet mijn Dreambox bereiken. Dat is zeg maar ook het grote probleem. Als ik de Dreambox wel kon bereiken via webbrowser of telnet dan kon ik 'm ook flashen met een image. Ik heb ook in het menu gekeken van de Dreambox en daar staat dat de DHCP op 'Ja' staat. Ik ben ten einde raad, heb de box nu al 7 weken weg gehad. Vandaag weer terug, zonder dat ie gemaakt is, terwijl ik nog wel bewijs heb uit Duitsland dat ze hebben aangegeven dat ze 'm hebben gerepareerd. Het reparatie proces is mislukt en ga morgen een nieuwe eisen, zo niet dan ontbindt ik de koopovereenkomst en is het geld terug. Ik hou jullie op de hoogte, in ieder geval bedankt voor jullie reacties.
dagg Geplaatst: 3 maart 2011 Geplaatst: 3 maart 2011 Okay. Maar of de box wanneer hij volledig is opgestart op dhcp staat of in de bios, dat lijken twee verschillende dingen te zijn. Die in de bios is bedoeld voor het flashen. Ik heb ff voor je gelezen, in de bios kan je ook komen via hyperterminal met de nullmodem kabel: http://www.dream-multimedia-tv.de/dm-8000-manuelle-ip-adresse Hopelijk haalt het nog iets uit met je box, maar de 800hd schijnt wel meer van dit rare bootprobleempjes te hebben. Succes! edit: ook nog schijnt te werken als de s niks doet: "Dann bring die Box doch mit der Methode in den Stopmode: Stromstecker hinten ziehen, Powerknopf drücken und gedrückt halten, Stromstecker wieder anstecken. Box geht in Stop. Dann per seriellen Kabel + Hyperterminal ver- binden (kein Lan, das geht ja nicht)." .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
jeevanhoof Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 Heb je al eens manueel een IP adres ingegeven in je box? Stel het manueel in en kijk of je via je pc nu wel in je box kan. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Mr_Virtual Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Geplaatst: 15 maart 2011 Hartstikke bedankt voor jouw hulp. Het is gelukt. Het verkrijgen van een ip adres stond vreemd genoeg op uit. Dus heb ik m maar gauw op DHCP gezet. Gelukkig is het nu opgelost. Ik wil iedereen die een berichtje achter hebben gelaten bedanken voor de hulp. Case closed. Oplossing: Download en installeer Hyperterminal Gebruik de volgende instellingen: Bits per seconde = 115200 Databits = 8 Parity = Geen Stopbits = 1 Datatransportbesturing = Hardware Vervolgens OK en dan Dreambox aansluiten. Dreambox gaat aan....lang drukken op de powerbutton. Als het goed is krijg je in Hyperterminal informatie binnen van de Dreambox. Nu kun zit je in de BIOS en kan je de instellingen wijzigen.
chellohacker Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Origineel bericht van: Mr_Virtual Iemand enig idee? Dank je wel. Heb je je 7025 wel staan op krijgen van IP via DHCP ??? Net telaat zie ik....
Mr_Virtual Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Geplaatst: 15 maart 2011 Origineel bericht van: chelloanarchist Origineel bericht van: Mr_Virtual Iemand enig idee? Dank je wel. Heb je je 7025 wel staan op krijgen van IP via DHCP ??? Net telaat zie ik.... Haha, geen probleem. Toch bedankt voor jouw hulp!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen