Ga naar inhoud


[Strong] Ontvanger gaat spontaan in standby


tracker

Aanbevolen berichten

Kent iemand een oplossing voor het volgende probleem:

 

Mijn Strong 8000 met Sattracker 4.0 gaat op de Astra 1 kanalen zoals Ned 1 spontaan op standby na opstarten. De kabel zit aangesloten op een duokop Astra/Hotbird. Sluit ik er een andere kabel op aan met schotel gericht op Astra 2 28gr en lees de kanalen in dan heb ik normaal beeld. Lees ik de kanalen in op Astra dan krijg ik een volledige lijst maar de zenders kan ik niet zien, de ontvanger springt spontaan op standby.

 

Sluit ik dezelfde kabel aan op een Philips 6073 dan kan ik de zenders van Astra 1 normaal bekijken. Dus aan de kabel of schotel kan het niet liggen.

 

Wis ik de kanalenlijst door eerst de ontvanger te laten zoeken en dan de kabel los etc dan kan ik daarna de kanalen van Astra 1 gewoon inlezen en krijg ik een goede lijst, maar de zenders zijn niet te bekijken omdat de ontvanger spontaan in standby schiet.

 

De Strong heeft het wel gedaan maar ik heb het toestel een tijdje uitgeleend en wilde hem nu weer thuis gebruiken.

 

In het menu staat wel een motor opstelling maar die heb ik dus niet. Astra1 staat als satelliet 1 positie 3. Ik gebruik de duokop Astra/Hotbird en/of een disceq switch.

 

Weet iemand waar het aan kan liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probeer dit maar even

 

astra.......................19.2

 

dish no...................1

freQuency...............11719

lnb ol......................10600

polarization..............horizontal

tone [22 khz]...........yes

symbolrate..............27500

fec..........................3/4

spect.inversion.........of

switsch num............A

position...................00

activated.................yes

commutation...........toneburst

power.....................internal

 

 

 

astra.......................13.0

 

dish no....................2?

freQuency...............10971

lnb ol......................10600

polarization..............horizontal

tone [22 khz]...........yes

symbolrate..............27500

fec..........................3/4

spect.inversion.........of

switsch num............B

position...................00

activated.................yes

commutation...........toneburst

power.....................internal

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de instellingen voor Astra en Hotbird zo veranderd als aangegeven en alle zenders nogmaals een keer ingelezen. Effect is hetzelfde.

 

Zou het zo kunnen zijn dat de duokop teveel stroom vraagt, wat bv de Philips 6073 wel kan leveren? Maar gekke is dat de Strong het op de deze opstelling wel gedaan heeft.

 

Trouwens als ik de Strong opnieuw opstart staan de instellingen voor de sat's weer terug op de oorspronkelijke waarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De instellingen die ik hier heb neer gezet moeten werken ,ik heb er hier een te staan

en die draait op deze instellingen prima

Als dit niet werkt, dan blijft er een ding over ,Sattracker 4.0 er opnieuw op zetten

 

Wat is er dan met de Philips aan hand dan.

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de flips krijg ik oslink niet aan de praat vanwege een driver die er niet is.

 

Strong nu aan de pc gelegd maar schrijven gaat niet goed. bij kanalen wacht hij op een line impression of zo en na enkele tellen finished process zonder dat ik in het scherm van edstrong iets heb zien wegschrijven. Strong blijft in cha stand hangen. Na uit/aanzetten doet de ontvanger het wel weer maar er is niets gebeurd.

 

Krijg dus niets naar de ontvanger geschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ontvanger in Cha set, wat geeft je de loader dan aan

 

 

bosc2k_LIBDAT_2.0.2 ( TM2SCNED_VEN_V2.2 )

LOADING REQUEST

Parallel transfer launched

Waiting parallel negociation:

 

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lukte eerst niet om te programmeren maar opnieuw geflashed en alles doet het nu weer.

 

Dus inderdaad een fout in de kanalenlijst van de ontvanger. Blijf het heel raar vinden dat dit dan "opeens" optreedt.

 

Maar hij doet het weer helemaal. Dus iedereen bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort dingen kunnen gebeuren door dat de stoom er tijdje af is geweest.

Mooi dat de srong weer klaar is.

 

Wat is er dan met de oslink aan de hand, je mist de software of wat anders.

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er denk ik achter wat er mis is met die kanalen.

Nadat alles weer perfect werkte heb ik geprobeerd de fout weer op te wekken en wat blijkt als je de virtuele kaart op on zet dan reageert de ontvanger meteen weer door bij een zender op stand by te springen.

Zet je de virtuele kaart uit dan werkt alles weer perfect. Mogelijk dat dit met uitlenen ook gebeurd is zonder dat ik dit wist.

 

Ben in ieder geval happy met de strong.

 

Nog ff over de Philips daar ben ik een draadje gestart bij de Philips afdeling. Hopelijk dat een van jullie daar een oplossing voor hebben. Flashen van de 6073 lukt nu niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...