Ga naar inhoud


[6073] Oslink driver not started


tracker

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn oslink gebruiken om de Philips te flashen maar met het opstarten van Oslink 14 krijg ik de foutmelding Driver not started (het systeem kan het opgegeven pad niet vinden) en daarna de foutmelding Error loading driver!

 

Het programma heb ik altijd op deze computer gebruikt en volgens mij is er niets veranderd. In de BIOS staat geen printerpoort dus kan niet controleren of de parallelle poort op ECP staat. Ik heb een Generic printer geselecteerd (zoals bij Strong. De kabel tussen de PC en Oslink is ook dezelfde als anders.

 

Hogere versies van Oslink 4.00 etc hebben bij mij nooit lekker gewerkt, ik vond 14 altijd prima werken.

 

Weet iemand waarom de driver niet geladen wordt? In de Oslink14.zip zitten volgens mij geen drivers. De computer draait altijd al op XP.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goedemorgen,

 

Welke driver zou het dan moeten zijn. Als ik naar mijn (hele) oude bestanden kijk zoals oslink14.zip dan zitten daar volgens mij geen drivers tussen, toch?

 

Systeemherstel lijkt mij alleen goed om te gebruiken als ik mijzelf nog precies zou weten te herinneren wanneer de oslink het nog wel gedaan heeft.

 

Is er een echt installeerprogramma voor oslink of gewoon de zip file met daarin: oslink14.exe trap.bin trapdata.bin en oslink.sys

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer is er niet.

Het is ook niet van belang om te weten wanneer je oslink voor het laatst heeft gewerkt.

De drijver kan tussen toen en nu vervangen zijn door een geïnstalleerd programma.

Als je niet weet wanneer dat geweest is is het een kwestie van uitproberen.

Niet geschoten is altijd mis ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu een oude pc en daarop loopt oslink wel maar bij het uitlezen stopt het programma plotseling. Iedere keer op een ander moment alsof de verbinding wegvalt.

 

Durf het niet aan om zo te schrijven naar de ontvanger.

Als het programma dan plotseling stopt dan doet de ontvanger het waarschijnlijk niet meer.

 

Heeft iemand dit probleem ook al een keer gehad en opgelost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even geprobeerd om oslink te starten op een pc waar het programma nog nooit op gestaan heeft en meteen wordt gevraagd om de driver te installeren.

 

Heb procedure niet doorgezet maar vraag me af welke driver dat dan is? Ik kan die dan van een oude pc afhalen en opnieuw plaatsen/installeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijf proberen.

 

Met een oude pc krijg ik uiteindelijk contact met de oslink/ontvanger maar de verbinding lijkt te bevriezen. Als ik de stroom van de oslink afhaal dan gaat het programma weer verder. Doe ik de stroom er weer op dan stopt het programma weer etc.

 

Zou de oslink zelf ook kapot zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al de versies t/m 1.5 vragen naar die driver waar ik in de eerste post over schreef.

 

Versies 200 400 vragen niet om die driver maar leggen geen verbinding.

 

Stomme is dus dat ik jaren met 1.4 gewerkt heb zonder problemen. Opeens wil hij een driver. Op hele oude computer loopt 1.4 wel maar lijkt het alsof de verbinding bevriest. Haal ik de stroom van de oslink zelf dan loot de teller van het programma wel weer door maar dat is natuurlijk niet goed.

 

Blijft een raadsel en ik krijg m'n philips niet gepatched.

Hoop dat jij of anderen nog een ingeving krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Beau2001,

 

Versie 400 had ik ook geprobeerd en geeft geen foutmelding maar legt ook geen verbinding met de oslink interface.

 

Ik begrijp niet waarom de oslink software 13 t/m 1.5 nu om een driver vraagt, die niet gevonden wordt en dus ook niet wordt gestart. Deze foutmelding/vraag heb ik in de afgelopen jaren nog nooit gehad terwijl ik hetzelfde programma gebruik, dezelfde oslink interface en dezelfde computer met Windows XP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...