Ga naar inhoud


storing als ik op sta uit mijn stoel


tajvdz

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb net een heel vreemd iets ontdekt. Ik zat een programma te kijken op de Engelse zender 4Music. Hier kijk ik wel vaker naar zonder problemen. Nu echter het volgende. Als ik in mijn stoel zit (2 meter vanaf de TV) dan doet de zender het goed. 82% snr en 0 ber. Als ik echter op sta en een stukje weg loop dan begint de zender opeens te storen en loopt het balkje bij de ber vol. Als ik dan weer zit dan is het probleem weg.

Ik heb een Dreambox 7000S. Ik dacht eerst waarom krijg ik toch telkens storing tot ik me realiseerde dat het alleen maar was als ik tijdens de reclame even opstond. Daarna met meerdere personen getest en we staan hier versteld van. Schotel staat op het dak en ik sta op geen enkele manier in contact met de apparatuur...

 

Iemand hier een verklaring voor?

 

De meeste zullen wel gaan zeggen dit kan helemaal niet maar ik zou er bijna een filmpje van moeten maken denk ik om het te laten zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites


dect telefoon staat er altijd. en zoals ik zei kijk ik vaker naar deze zender en ook naar Channel 4, E4, etc die op dezelfde transponder zitten en waar het straks ook niet gebeurde. Alleen op 4Music. Als ik het nu weer doe dan is het overigens niet meer...

dus een heel vreemd probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik heb momenteel even niet de mogelijkheden om een filpmje te maken. maar straling? Het is geen digitenne. Schotel staat op het dak.

 

Maar het lijkt wel of het spookt. Ik was even weg van de tv. kwam terug en weer storend beeld. Ik ging zetten en het is weer goed.

lijkt er op dat het zo rond het hele uur het ergste is. en als het iets helderder weer is. Het is nu iets lichter dan een half uur geleden toen ik er geen last van had.

Ik denk ook dat het helemaal niet voorkomt als het straks donker is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit ontstaat door -multipathing-.

Als je opstaat veranderen de reflecties in de woonkamer. Er reflecteerd iets waarop de sat-ontvanger reageert.

Niet goed afgeschermde coax is de oorzaak. Of een slechte geconfectioneerde, aangedraaide F-connector

Het kan inderdaad je telefoon/WLAN of die van de buren zijn.

Het heeft niets met de schotel op je dak te maken maar met de leiding van je schotel naar je ontvanger.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Googel maar even op mr Bean + tv.

Even naar de eerste hit kijken. (you Tube)

 

Daar wordt duidelijk gedemonstreerd, hoe je dit probleem kunt oplossen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...