Han Peekel Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Ik heb hier een auto die elf jaar oud is buiten staat en meestal gebruikt word voor veel korte ritjes ,15000 km per jaar. Er zit nog steeds de originele accu in... is nu toch wel een hele taaie rakker. Hoor meestal van anderen dat ze elke paar jaar een nieuwe nodig hebben.
ferrarisat Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 word hier vervangen als het nodig is DM 800HD open pli T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West Amiko Alien Samsung LE40A856
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Dat verschilt inderdaad helemaal, belangrijke factoren zijn gebruik en kwaliteit.
mneerhout Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Klopt, die troep van kwik... is om de 2 jaar stuk, maar een V.rta gaat bijna oneindig mee merk ik zelf. Is de prijs dus echt waard, sterker nog, uiteindelijk veel goedkoper.
Lambik61 Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Hier de originele accu (VW) nu 6,25 jaar oud. CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
Nowtv Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Heb de accu vervangen nadat deze het heeft begeven. Was 11 jaar oud. Pas altijd op met het laten testen van de accu met een weerstand meter. De meeste wat ouderen accu,s zullen na een meting snel het loodje leggen. Niet testen, en bij startproblemen gewoon vervangen voor een accu van een goed merk.
gerrit B Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Dat veel accu's het af laten weten na een test klopt. De meeste accu's worden nl. naast het starten nooit flink belast en met zo'n meting krijgt zo'n accu het gewoon even flink voor de kiezen doordat hij even flink wat stroom moet leveren. Een oude accu zal hier vaak problemen mee hebben en dan na zo'n test het loodje leggen. Maar een oude accu zal hoe dan ook in capaciteit terug lopen. De meeste accu's zitten na 4 a 5 jaar op nog maar zo'n 70% van de nieuw capaciteit. Dan zijn ze niet stuk maar kon je eerst bijv. 20 keer starten dan zal het dan nog 14 keer zijn. Hoef je telkens maar 1 keer te starten dan merk je weinig of niets van deze terugloop in capaciteit maar wil hij een keer niet en moet je vaker starten dan zal de accu snel uitgeput zijn. Daarnaast kan (hoeft dus niet) zo'n accu meer/langer stroom vragen tijdens het opladen wat nadelig is voor het brandstofgebruik. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Gerard 76 Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Dus als je accu niet nieuw meer is kun je beter geen meting meer doen, omdat ie daarna waarschijnlijk gauw 't loodje legt?
Gast Bert1952 Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Kijk, daarom laat ik mijzelf ook niet meer testen ! veronderstel !
gerrit B Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Origineel bericht van: Gerard 76 Dus als je accu niet nieuw meer is kun je beter geen meting meer doen, omdat ie daarna waarschijnlijk gauw 't loodje legt? Dat zou een conclussie kunnen zijn, maar ja hoe weet je dan of je accu slecht is en je mogelijk voor problemen komt te staan als het wat kouder wordt? De conclussie zou ook kunnen zijn dat als je zeker van je zaak wilt zijn en geen problemen wilt je na 4 a 5 jaar gewoon de accu moet vervangen. Maar je kunt er ook voor kiezen om jaren voor de pechhulp te betalen, op het moment dat je ze nodig hebt een paar uur te gaan blauwbekken in de kou (want dat ding gaat altijd stuk als het koud is) en dan alsnog een accu gaan kopen. Maar ik weet niet wat het voordeligste is. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
mneerhout Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Tip: als je een kvk-nummer hebt, kun je je accu's gewoon bij de groothandel halen, scheeld de helft + je krijgt geld terug voor de oude, gaat op gewicht.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Origineel bericht van: gerrit B Maar je kunt er ook voor kiezen om jaren voor de pechhulp te betalen, op het moment dat je ze nodig hebt een paar uur te gaan blauwbekken in de kou (want dat ding gaat altijd stuk als het koud is) en dan alsnog een accu gaan kopen. Of gewoon niet lid zijn, het erop aan laten komen en dan ter plekke lid worden.
Han Peekel Geplaatst: 26 december 2010 Auteur Geplaatst: 26 december 2010 Wat kost het als je ter plekke lid word van de ANWB ?
moonchild Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Origineel bericht van: gerrit B Origineel bericht van: Gerard 76 Dus als je accu niet nieuw meer is kun je beter geen meting meer doen, omdat ie daarna waarschijnlijk gauw 't loodje legt? Dat zou een conclussie kunnen zijn, maar ja hoe weet je dan of je accu slecht is en je mogelijk voor problemen komt te staan als het wat kouder wordt? De conclussie zou ook kunnen zijn dat als je zeker van je zaak wilt zijn en geen problemen wilt je na 4 a 5 jaar gewoon de accu moet vervangen. Maar je kunt er ook voor kiezen om jaren voor de pechhulp te betalen, op het moment dat je ze nodig hebt een paar uur te gaan blauwbekken in de kou (want dat ding gaat altijd stuk als het koud is) en dan alsnog een accu gaan kopen. Maar ik weet niet wat het voordeligste is. suc6 Gerrit Juni 2009 de auto voor een beurt naar de dealer gebracht. Bellen ze dat de accu slecht is en vragen of ze hem mogen vervangen, mijn antwoord was "nee". Accu is nu 8 jaar oud, zelfs met -12 graden start ie nog. Alexa open mijn koelkast en stook de bbq op 250 graden. VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen