Ga naar inhoud


Spontaan geen draadloze verbinding meer


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik heb al veel meegemaakt met draadloze verbindingen maar dit slaat alles.

 

Vanuit een prima functionerende verbinding (een uur eerder werkte het nog allemaal) kan ik vanuit mijn laptop met eens geen draadloze verbinding meer verkrijgen naar mijn Linksys WRT54G router.

Dit lukt eveneens ook niet meer met mijn 2 laptop en mijn reserve Linksys WRT45G router.

 

Hierbij een aantal feiten:

 

1e Laptop DELL met OS WIN7

2e Laptop ACER met OS XP Pro

Beiden maken gebruik van de ingebouwde WLAN adapter

 

Op beide routers staat Tomato software met dezelfde versie 1.27

Gebruikte Security op beide routers WPA2 TKIP/AES

 

De gebruikte kanaal is 6 en daar wordt door niemand anders gebruik van gemaakt.

Wel zitten de buren op kanaal 1 en 11.

 

Beide laptops zien de Linksys routers wel maar kunnen niet verbinden, status blijft op 'Automatisch' staan en krijgt niet de status 'Verbonden'.

Door Windows wordt geen foutmelding afgegeven behalve dat de verbinding niet tot stand kan worden gebracht.

 

De 2e laptop staat zelf naast de router dus naar mijn mening kan het niet aan de laptop of router liggen want dan zouden beide laptops of beide routers hetzelfde probleem moet hebben.

 

De routers functioneren wel prima als ik de laptop via een UTP kabel aansluit want anders had ik dit bericht niet op het forum kunnen zetten.

 

Iemand enig idee waar ik het zou moeten zoeken?

Het zou wel weer iets lulligs zijn want het kan toch niet zo zijn dat zonder enige wijziging een bestaande verbinding spontaan niet meer op 2 verschillende routers en laptops functioneert.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog even een 2-tal aanvullingen.

 

Ik had nog een nieuwe ALFA R36 router liggen, deze geïnstalleerd en daarmee kon ik wel gewoon een draadloze verbinding met WPA2 AES/TKIP naar de laptop opzetten.

 

Ook heb ik op de Linksys router de beveiliging WPA2 AES/TKIP uitgezet, echter zonder een beter resultaat.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Hierbij een aantal feiten:
De gebruikte kanaal is 6 en daar wordt door niemand anders gebruik van gemaakt.
Wel zitten de buren op kanaal 1 en 11.

Dat had ik inderdaad ook al gedaan en in mijn 1e bericht ook al vermeld.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is net zo spontaan verdwenen als het was ontstaan.

Omdat ik met de ALFA R36 router op de daarop standaard ingestelde kanaal 1 wel verbinding kon maken heb ik de Linksys Router ook maar eens op kanaal 1 gezet en toen functioneerde deze wel.

Hierna de Linksys weer op kanaal 6 teruggezet en tot mijn verbazing bleef die nu ook op deze kanaal werken.

 

Kan het zijn dat iemand kortstondig een kanaal, in dit geval kanaal 6, dusdanig kan bezetten zodat ik op dit kanaal geen verbinding meer kan krijgen?

 

Het vreemde is dat ik op kanaal 6 niemand zag terwijl dat wel op kanaal 1 en 11 het geval was.

 

Blijft een vreemd verschijnsel maar gelukkig heb ik weer een perfect werkende draadloze verbinding.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jürgen, ik had een keertje het probleem, dat ik op een van de laptops ook absoluut geen WLAN verbinding kon krijgen, de overige WLAN apparaten in huis werkten wel zonder problemen.

 

Na lang zoeken bleek een draadloze videro zender, voor de verbinding tussen de sat. ontvanger in de huiskamer en een tv ontvanger in de keuken de boosdoener te zijn.

Die dingen werken ook op ongeveer 2,4 GigaHz.

Na het omschakelen van kanaal "b" naar kanaal "c" van de videolink was het probleem opgelost.

 

Ook berucht zijn "lekkende" magnetron ovens.

Wanneer je buren aan de andere kant van de muur zo'n ding aan het draaien hebben, kan je ook lang zoeken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...