Gast Thero Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Ik zou graag willen weten of ik met slechts één dreambox (dvb S en C)zowel kabel als satellietzenders kan ontvangen .
Gerard 76 Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Hoi,en welkom op Sat4All. Dat is mogelijk. Je hebt dan een model nodig waar 2 tuners of meer in zitten. Dat is momenteel alleen de DM8000. Daar kun je dan simpel naast de 2 satelliettuners een 3e tuner voor de kabel inprikken.
hulkman Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Het kan zondermeer met alle dreamboxen op voorwaarde dat zij minimaal 2 steekplaatsen voor tuners bevat en een van deze tuners van type dvb-c is.(Tuners zijn uitwisselbaar) Hiervoor komen in aanmerking de DM7025(2 tuner, geen HD, geen MPEG4)en de DM8000 (4 tuner, HD en MPEG4). Alle opties die gebruik kunnen maken van USB dvb/c tuners buiten beschouwing gelaten omdat dit niet of soms niet altijd even stabiel werkt (geen ervaring mee ook). Voor zover de theorie, in praktijk zijn er meer bruggen te nemen vooral wat betreft decoderen en smartcards, cam,s en CI's, dus wat wil je ermee? En alvast een waarschuwing vooraf, op dit forum wordt WAN-cardsharing geband.
Gast Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Kan iemand me eens uitleggen wat het nut van een kabeltuner in een satelliet-ontvanger is? Zo ongeveer alles wat op de kabel zit, zit zeker op de satelliet plus nog een berg extra zenders
Gast Thero Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Hartelijk dank voor jullie uitleg. Ik denk dat het toch een 500 HD wordt. Zoveel €€€ voor een 8000 vind ik gewoon zonde.... Fijne avond en nogmaals mijn dank.
Gerard 76 Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Soms is het handig om beiden te combineren. Op de kabel zitten een aantal zenders die op de satelliet ontbreken, maar andersom is dit ook het geval.
Greatone Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Origineel bericht van: Thero Hartelijk dank voor jullie uitleg. Ik denk dat het toch een 500 HD wordt. Zoveel €€€ voor een 8000 vind ik gewoon zonde.... Fijne avond en nogmaals mijn dank. Ga dan voor de VU+ Duo, een stuk goedkoper als de 8000 * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
GHP Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Origineel bericht van: Gerard 76 Soms is het handig om beiden te combineren. Op de kabel zitten een aantal zenders die op de satelliet ontbreken, maar andersom is dit ook het geval. Helemaal gelijk, een aantal regionalen ontbreken op de de satelliet, maar... de lokale omroepen beginnen nu met hun opmars op de digitale kabel. Steeds terugschakelen naar analoog is ook niet ideaal en daar komt bij dat je net als de regionalen ook een aantal lokale omroepen krijgt van omringende gemeentes. Of het de meerwaarde is om voor beide te gaan... dat is iets wat je zelf moet gaan beslissen. Ik heb wel de 8000 gehaald en ik heb er totaal geen spijt van gehad. DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4 DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4 WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2
bander Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Origineel bericht van: ron1872 Kan iemand me eens uitleggen wat het nut van een kabeltuner in een satelliet-ontvanger is? Zo ongeveer alles wat op de kabel zit, zit zeker op de satelliet plus nog een berg extra zenders 1. Kabel werkt altijd , ook bij hoos en sneeuwbuien 2. Bij mij (caiway) zijn de hd kanalen (ned1 t/m Veronica) GRATIS Voor topicstarter , je zou ook eens kunnen kijken naar azbox. Ik weet dat het vloeken in de kerk is, in een dreambox topic, maar de vu+ wordt hier ook aangeprijst. Azbox heeft wel meer aandacht nodig ! gr
hulkman Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Als er straks regionalen van de sat verdwijnen zul je eens zien wat er een vraag komt naar deze opzet.
Apple740 Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Origineel bericht van: ron1872 Kan iemand me eens uitleggen wat het nut van een kabeltuner in een satelliet-ontvanger is? Zo ongeveer alles wat op de kabel zit, zit zeker op de satelliet plus nog een berg extra zenders Eredivisielive en Sport1 hebben op de kabel meer kanalen.
tajvdz Geplaatst: 10 januari 2011 Geplaatst: 10 januari 2011 Origineel bericht van: Thero Hartelijk dank voor jullie uitleg. Ik denk dat het toch een 500 HD wordt. Zoveel €€€ voor een 8000 vind ik gewoon zonde.... Fijne avond en nogmaals mijn dank. ik heb in 2004 450 euro betaald voor mijn DM7000 met slechts 1 tuner. Ik gebruik die dagelijks en heeft zijn waarde al ruimschoots terugbetaald. Het is inderdaad een flink bedrag maar je moet zo zien dat je met de combinatie van satelliet en kabel over 4 tuners toch wel waar hebt voor je geld en een goede investering is waar je veel plezier van gaat hebben. Wat hier trouwens eerder stond dat je naast 2 DVB-S tuners en een derde bij kan zetten is volgens mij niet mogelijk in een DM8000HD. De tuners werken per 2 of 4. Dus als je kabel gaat gebruiken moeten er 2 DVB-C tuners in. Als ik het mis heb corrigeer me maar hoor maar dit is de info die ik heb. Als mijn vakantiegeld binnen is dan komt er bij mij ook een DM8000HD ter vervanging voor de DM7000. Ik koop niet de VU duo omdat die goedkoper is... ik ga toch echt voor een originele Dreambox! Weet iemand trouwens of als UPC losse CI+ cams gaat leveren dat werkend te krijgen is op een Dreambox? Ik heb namelijk ook UPC er bij want het klopt inderdaad dat beide elkaar perfect aanvullen. Hun box functioneert op een paar kleine ergernissen ook goed maar baal altijd van de opnames die je er niet af kan krijgen... Dus opnames waarvan ik van te voren al weet dat ik ze wil bewaren neem ik zoveel mogelijk op met de Dreambox zodat ik ze op de Nas kan bewaren. Als de upc box vervangen moet worden ben je overigens ook alles kwijt!
Gast MiLo Geplaatst: 10 januari 2011 Geplaatst: 10 januari 2011 Je hebt 't mis, in de 8000 kun je ook een enkele tuner bij prikken. Ik heb er een tuner van de 7025 bij gedaan. Een CI+ CAM voor een dreambox gaat er nooit komen. Een CI+ certificaat wordt alleen verstrekt als de hardware zorgt dat de restricties die de provider wil opleggen ook nageleefd worden. Open source code past bepaald niet in dat plaatje.
dwaas Geplaatst: 10 januari 2011 Geplaatst: 10 januari 2011 heb hier een dm800 se draaien met een S tuner en hier een sundtek C tuner in geprikt en dit werkt perfect hoor dus van een single S tuner een twintuner maken is prima te doen VU+ Duo2 met S en C tuner, VU+ Duo astra 1-2-3 en HB en draaibaar op tuner B
h5550 Geplaatst: 10 januari 2011 Geplaatst: 10 januari 2011 Heb sinds september een DB8000, wilde een sat receiver met de mogelijkheid waar ook een dvb-c tuner in kon. En HD natuurlijk, heb er geen spijt van, even een investering, maar ben er blij mee. Schakelen tussen kabel en sat werkt perfect geen enkel probleem. 2*Xtrend ET10000, Dreambox 7020HD, Dreambox 8000, C+ Entertainment abo + HDTV Pakket, Triax 88 cm multiblock met 4 alps twin, Satlink ws-6912
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen