metoo Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 ik kwam bij de energie berekening een keer op 15 euro uit wat ik meer kwijt was, maar goed ook voor een euro per week meer wil ik niet naar een lcd kijken want om er recht voor te kunnen zitten moet ik er eerst een paar de deur uit gooien. ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Dutchsat Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Duidelijk argument, een volle huiskamer kan een argument zijn voor een Plasma. Het grootste nadeel van LCD is de kijkhoek en daar vielen de LCD's door de mand. Maar juist de laatste generatie Samsung LCD heeft bijna geen problemen meer met de kijkhoek, zie ook de genoemde test waarnaar ik verwijs. Dus ook dat is geen argument meer. Ik blijf erbij dat een koper zelf naar een winkel gaat en dan zelf de toestellen die men wilt vergelijken ff calibreert , eea cf de calibratieinstellingen zoals oa. op de HDTV site wordt aangegeven en en zet dan een Full-Hd beeld erop. En bekijk het beeld uit meerdere hoeken om oa. te kijken of de kleuren echt blijven. Nogmaals het gaat zich erom dat je in de prijsklasse van Euro 700,00 een top LCD kunt krijgen met meer toeters en bellen en die niet onder doet voor een Plasma. Dat was de begin vraag. Ook de verkoper in de winkel was daarna stil toen ik het Samsung scherm vergeleek met de Panasonic en met een top LG LED scherm. Hij had geen enkel argument om mij honderden Euro's meer te laten betalen voor een Plasma scherm of LED scherm, zeker toen ik met een eigen stick kwam met HD content, die de anderen helemaal niet konden afspeelden. En je moet de gezichten eens zien als ik de Atari Emulator draai van de Samygo tweak. Dat mag geen argument zijn, maar goed wij satters willen toch juist wat extra doen met je toestel... En dan heb je nog altijd het nadeel dat een plasma bij daglicht toch minder beeld geeft als een LCD. VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
Gerard 76 Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 De TS twijfelt niet tussen de diverse soorten TV's. Hij wil advies over een aan te schaffen plasma TV.
Dutchsat Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Daarvoor verwijs ik dus naar de testen op de site die met gecalibreerde toestellen werken en inderdaad als je goed oplet kun je een mooi Plasma scherm krijgen, maar die heeft dus veel minder toeters en bellen als een LCD en is minder toekomst vast. Is dat geen probleem dan zit je goed. Ik zou dus wel voor de laatste generatie Pana gaan met Pioneer Kuru technologie. VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
Terradon Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Hoi hoezo minder toeters en bellen bij een plasma......heb hier een Panasonic plasma staan die erg veel heeft, oa drie tuners oa een dvbs die standaard gewoon werkt met ci slot en kaart gewoon beeld. Dvbt en met bierblik antenne ook perfect beeld dvbc voor wie kabel heeft DNLA Sd slot voor je foto's Viera tools voor internetcontent...youtube en dat soort dingen... Vind dat al aardig wat toeters en bellen................. Groetjes.........
HDfanaat Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Het SD slot heeft niet alleen de mogelijkheid om foto's mee af te spelen, je kunt er ook een zelf opgenomen film in full HD formaat mee afspelen met bijv. een 16 of 32 GB SD kaartje ( vlgs. het AVCHD systeem waar ook Sony mee werkt ). Dit werkt echt perfect, het beeld is super, bijna niet van professioneel te onderscheiden ! Gr. Albert
Terradon Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Hoi, goede tip die kende ik nog niet.......we gaan het testen Groetjes..........
HD_freak Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Origineel bericht van: marcow Beste forumleden, Ik wil graag een HD plasma tv aanschaffen van 40 of 42 inch; mijn voorkeur gaat in 1e instantie uit naar PANASONIC . Omdat ik niet een al te groot bedrag wil uitgeven ( maximaal omgeveer 700 euro) vraag ik mij af of ik in deze prijsklasse een goede kwaliteit tv kan kopen. Verder heb ik de volgende wensen: Geen hoog energiegebruik Full HD ( alhoewel ik ergens gelezen had dat dit geen officiele norm is zoals HD-ready wel is ; of is dit onjuist en geeft full HD een betere beeldkwaliteit) . Hebben de nieuwste plasma tv in vergelijking met de types die al enkele jaren op de markt zijn een betere beeldkwaliteit of is alleen maar het energieverbruik lager en de ingebouwde ontvanger een extra). Ik ben reeds in bezit van een HD satellietontvanger. Ik wilde in 1e instantie weer een LCD aanschaffen maar heb gelezen dat plasma meer kleurnuances aankan. Mvg Hansvw Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een Panasonic Plasma, de TX-P42V20E. Geweldig toestel, alhoewel wat duurder dan hetgeen jij zoekt. Ik heb echter tijdens mijn zoektocht naar een Plasma, ook de goedkopere Panasonic Plasma's gezien......daar is ook helemaal niks mis mee !! Heb alle alternatieven op een rij gehad met allen hetzelfde bronmateriaal (Eurosport HD live); de LCD en LED moesten het afleggen tegen een 700 euro Panasonic plasmascherm !! Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.
HDfanaat Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Origineel bericht van: Terradon Hoi, goede tip die kende ik nog niet.......we gaan het testen Groetjes.......... Hoi, Terradon. Even voor alle duidelijkheid : ik heb de film opgenomen met een full (AVC)HD Sony camera, op de allerhoogste kwaliteit-stand in HD formaat met een 16 GB SDHC kaartje, uiteraard wel minimaal class 4. Ik heb daarmee ca. anderhalf uur film op super HD kwaliteit ! Kan natuurlijk ook veel langer maar dan gaat het wel ten koste v/d beeldkwaliteit. Ik vind dit een fantastische feature, geen gedoe meer met camcorder kabelaansluitingen op de TV bij het afspelen. Onvoorstelbaar dat zoiets via zo'n klein kaartje kan ! Ik weet niet zeker of , behalve Panasonic en Sony, ook andere TV merken met het AVCHD systeem werken. Ben benieuwd of het bij jou ook werkt ! Gr. Albert
marcow Geplaatst: 30 december 2010 Auteur Geplaatst: 30 december 2010 Beste forumleden, Ik heb nog even een aanvullende vraag : Ik kreeg van een verkoper ( plaatselijke tv-zaak)de volgende informatie : Full HD READY is alleen zinvol bij schermen vanaf 42 INCH. Een kleiner scherm 37 INCH zou kunnen volstaan met HD READY omdat je volgens hem dan haast geen verschil ziet in beeldkwaliteit. Is deze informatie korrekt. Mvg Hansvw
Gerard 76 Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 Als je een meter of 3 (of meer) van je scherm af zit en je hebt 37" (94 CM) dan zie je bijna geen verschil. Daar heeft ie wel gelijk in. Dat was ook de reden dat ik 3 jaar terug bewust koos voor een HD Ready. Toen kostten Full HD's nog 2x zoveel als nu. Als ik nu datzelfde geld moest uitgeven dan had ik hier nu een 50"full HD plasma van Panasonic staan Maar ik dacht dat er tegenwoordig nog maar mondjesmaat HD Ready wordt verkocht? Vooral vanaf 94 CM is het nagenoeg allemaal Full HD
HDfanaat Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 Origineel bericht van: marcow Beste forumleden, Ik heb nog even een aanvullende vraag : Ik kreeg van een verkoper ( plaatselijke tv-zaak)de volgende informatie : Full HD READY is alleen zinvol bij schermen vanaf 42 INCH. Een kleiner scherm 37 INCH zou kunnen volstaan met HD READY omdat je volgens hem dan haast geen verschil ziet in beeldkwaliteit. Is deze informatie korrekt. Mvg Hansvw Helaas is mijn ervaring dat er nogal wat verkopers zijn die de grootste onzin vertellen. Sterker nog, ik heb meer dan eens ondervonden dat ik zelf de verkoper moest corrigeren op zijn uitspraken of dat ik zelf de technische info moest verschaffen. Je kunt kiezen tussen een full HD scherm of een HD-ready scherm, Full HD ready bestaat niet. Uit je eerste bericht heb ik begrepen dat je een 40 of 42 " scherm zoekt. Ik zou dan toch echt voor een full HD scherm gaan ( hogere resolutie ) en zeker als je in de toekomst blu ray's wilt afspelen op 1080p, HD ready kan alleen HD weergeven in hooguit 1080i. Bij schermen kleiner dan 40 of 42" zou het verschil inderdaad wat kleiner kunnen zijn maar ook dan zou ik voor full HD kiezen. Gr. Albert
winwiz Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 Origineel bericht van: marcow Beste forumleden, Ik heb nog even een aanvullende vraag : Ik kreeg van een verkoper ( plaatselijke tv-zaak)de volgende informatie : Full HD READY is alleen zinvol bij schermen vanaf 42 INCH. Een kleiner scherm 37 INCH zou kunnen volstaan met HD READY omdat je volgens hem dan haast geen verschil ziet in beeldkwaliteit. Is deze informatie korrekt. Mvg Hansvw Dit hangt puur af van de kijk afstand en de kwaliteit van je ogen... Mijn computermonitor van 24" is ruim FullHD (1920*1200)en het verschil is echt wel te zien, maar ja je zit er ook relatief dicht op. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Tonskidutch Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 Marcow, als je heel goed gaat kijken naar model en typenummers blijken in Nederland veel winkels / webshops de Engelse modellen te verkopen. Qua model en typenummer oriënteer ik me liever aan de Duitse markt. Is misschien iets om aan te denken / op te letten. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Terradon Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 Hoi, Als het om een Panasonic zou gaan prefereer ik de Engelse versie, die hebben namelijk freesat aan boord. Groetjes.........
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen