winwiz Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Origineel bericht van: marcow Beste Winwiz, Dat is dan ook de prijs waarvoor zij hem leveren; dus niet van bv 1100 voor 800; maar voor 1100 . Ik las namelijk dat een forumlid 1020 had betaalt bij een winkel met Smid in de naam. Mvg Hans Aan een kant kan ik er geen medelijden mee hebben... Je kunt je tegenwoordig goed informeren wat iets (mag) kost(en), maar het blijft wel zuur natuurlijk. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
marcow Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Geplaatst: 9 januari 2011 Beste forumleden, Ik wil nog even een aanvullende opmerking toevoegen op mijn vorig bericht ivm energieverbruik; Op de site BESTE PRODUCT wordt bij de Tx-P42G20 als negatief punt vermeld hoog energieverbruik . Bij de Tx-P46G20 en Tx -P50G20 wordt dit niet als negatief punt vermeld . Dit verbaast mij het zijn toch schermen uit dezelfde serie. Mvg Hansvw
winwiz Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 Origineel bericht van: marcow Beste forumleden, Ik wil nog even een aanvullende opmerking toevoegen op mijn vorig bericht ivm energieverbruik; Op de site BESTE PRODUCT wordt bij de Tx-P42G20 als negatief punt vermeld hoog energieverbruik . Bij de Tx-P46G20 en Tx -P50G20 wordt dit niet als negatief punt vermeld . Dit verbaast mij het zijn toch schermen uit dezelfde serie. Mvg Hansvw En wat zegt je eigen onderzoek? Volgens specificatie is: (wat ik heb kunnen vinden) 40": 280 Watt 46": 290 Watt 50": 290 Watt Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
smetje limb.BE Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 en als ik dan nog wat verder kijk in mijn papieren word het +-130w maar als je natuurlijk de panasonic veel lichter gaat instellen dan gaat hij naar de 150+-wat en als je hem volledig belast alles open dan kan het wel een piek van 280wat zijn voor de plasma dit is wel 42" tx p 42 g20es 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
smetje limb.BE Geplaatst: 9 januari 2011 Geplaatst: 9 januari 2011 kijk misschiens ook eens effe bij een ander merk !!! met ongeveer dezelfde gegevens wat daar het verbruik is 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Oldereast Geplaatst: 10 januari 2011 Geplaatst: 10 januari 2011 Als het jou om het verbruik gaat kun je beter een LCD aanschaffen... Een plasma neemt nou eenmaal meer energie dan een LCD maar geeft een tig keer beter beeld. Het is maar waar je voor kiest natuurlijk Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..
marcow Geplaatst: 10 januari 2011 Auteur Geplaatst: 10 januari 2011 Beste leden, Ik heb niet zo zeer kritiek op het hoger gebruik van een Plasmascherm maar de oorzaak van het verschil van de twee genoemde typenummers van Panasonic met een 42 inch scherm; en de op de Panasonic aangegeven informatie dat de G20 door de nieuwe techniek van het scherm een laag verbruik zou hebben. En dat in de specificatie de S20 ongeveer de helft verbruikt als de G20. In principe vindt ik de betere beeldkwaliteit van de G20 belangrijker,maar ik was alleen benieuwd naar de oorzaak omdat beide types ongeveer gelijk op de markt zijn gekomen. Mvg Hansw
Terradon Geplaatst: 10 januari 2011 Geplaatst: 10 januari 2011 Zoals meestal is ook hier weer google je grote vriend...er zijn genoeg vergelijkingen tussen de door jou genoemde types te vinden....zou zeggen probeer het maar eens met de grote vriend op panasonic s20............... Groetjes..............
Bigfoot Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Origineel bericht van: Terradon Zoals meestal is ook hier weer google je grote vriend...er zijn genoeg vergelijkingen tussen de door jou genoemde types te vinden....zou zeggen probeer het maar eens met de grote vriend op panasonic s20............... Op google kun je bijna alle vragen vinden die op sat4all gesteld worden maar vaak ziet men door de bomen het bos niet meer. Dus graag inhoudelijk reageren of niet.
HDfanaat Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Beste Marcow, het is natuurlijk toe te juichen dat de TV producenten voortdurend proberen het energieverbruik terug te dringen. Soms krijg ik helaas wel eens het idee dat het ten koste gaat v/d beeldwaliteit. Hoewel ik het energieverbruik zou meenemen in mijn aankoop-overwegingen, speelt de beeldkwaliteit absoluut verreweg de grootste rol. Heb zelf een plasma die gemiddeld zo'n 400 a 450 W verbruikt maar de beeldkwaliteit is echt super, zeker als ik deze nog regelmatig vergelijk met de nieuwere generaties plasma's. Hierbij neem ik het relatief hogere verbruik dan maar voor lief, je moet er toch iets voor over hebben ! Als ik jou was zou ik me verder geen zorgen maken over het gebruik en gewoon kiezen voor het beste beeld ! Heb je overigens al een keuze kunnen maken ? Gr. Albert
Terradon Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Dat was dus inhoudelijk, als je dat namelijk als zoekopdracht geeft kom je bij een vergelijk tussen beide types......is in het Engels vandaar slechts de hint. Groetjes........
HDfanaat Geplaatst: 31 januari 2011 Geplaatst: 31 januari 2011 Beste leden, Ik heb niet zo zeer kritiek op het hoger gebruik van een Plasmascherm maar de oorzaak van het verschil van de twee genoemde typenummers van Panasonic met een 42 inch scherm; en de op de Panasonic aangegeven informatie dat de G20 door de nieuwe techniek van het scherm een laag verbruik zou hebben. En dat in de specificatie de S20 ongeveer de helft verbruikt als de G20. In principe vindt ik de betere beeldkwaliteit van de G20 belangrijker,maar ik was alleen benieuwd naar de oorzaak omdat beide types ongeveer gelijk op de markt zijn gekomen. Mvg Hansw Beste Hansw, ik heb je inmiddels een PM gestuurd ( wel wat laat, waarvoor mijn excuses ). Gr. Albert
freestyler Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 hier zijn twee buiten de extra opties en mogelijkheden verschillen van de door de TS genoemde modellen: contrast ratio: g20: 5000000 s20: 2000000 stroom verbruik... g20: 280 watt s20: 275 watt ik weet niet waar je de specificaties hebt gelezen maar kan het zijn dat je s20 plasma en de s20 lcd door elkaar haalt? omdat je het over meer als de helft minder verbruik hebt? je kunt op vergelijk punt en el alle types merken en soorten wat stroom gebruikt met elkaar vergelijken! maakt niet uit wat als er maar een stekker of baterijen in zitten. wavefield t55 4x single lnb philips 7141 op plasma 37" geluid via pm7001 op B&W 630i
HD_freak Geplaatst: 9 februari 2011 Geplaatst: 9 februari 2011 Het duitse blad Computerbild heeft een grote test (meer als 250 TV's) gedaan naar het werkelijke verbruik van diverse soorten TV's, de resultaten spreken voor zich: Er staat onder meer: "Grunsätzlich gilt für Flachbildfernseher: TV-Geräte mit gleicher Bilddiagonale verbrauchen in der Regel ähnlich viel Strom" - Dus platte TV's met een gelijke beelddiagonaal gebruiken een vergelijkbare hoeveelheid energie. "Energiesünder: Plasma verbraucht mehr?...... Der weitverbreitete Glaube, dass Plasma-Fernseher grundsätzlich mehr Strom verbrauchen als LCD-Fernseher is schlicht falsch." -Het wijd verspreide idee dat Plasma TV's méér energie verbruiken als een LCD TV is ONJUIST. "Der Stromverbrauch eines Plasma-TVs kann – abhängig vom Filmmaterial – extrem schwanken: Für dunkle Bilder, etwa in düsteren Thrillern, ist weniger Strom vonnöten als für sehr helle Aufnahmen in Schnee und Eis. Auffällig ist der Zusammenhang von der Bildauflösung zum Stromverbrauch. Ein niedrig aufgelöster Plasma-Fernseher mit 1024x720 Pixeln verbraucht ähnlich viel Energie wie ein gleich großer LCD. Besonders ältere Plasma-Fernseher mit 1920x1080 Bildpunkten hingegen fraßen bei Tests von AUDIO VIDEO FOTO BILD deutlich mehr Strom (rund 400 Watt bei 42-Zoll-Bilddiagonale). Dass es auch anders geht, bewies Panasonic beispielsweise mit dem TX-P42GW20: Der 42-Zoll-Plasma verbraucht gerade mal 107,8 Watt! Das entspricht einem Viertel von dem, was einige ältere Panasonic-Geräte benötigen!" - Samengevat komt het er op neer dat een Nieuwe Plasma -van Panasonic- nog maar een kwart van de benodigde hoeveelheid energie verbruikt t.o.v. oudere plasma's. De TX-P42GW20 verbruikt gemiddeld nog maar 107,8 Watt..... Link naar de test: http://www.computerbild.de/artikel/avf-R...er-4903979.html Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen