Gast Evergorn Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Ik heb sinds gisteren problemen met de rebox 400hd. Ik heb de octagon firmware er opgezet (al een paar maanden geleden). Gisteren deed hij raar. In eens kwam hij met service fout daarvoor nooit. Van alles geprobeerd andere firmwares, alles terugzetten ook zonder switch etc. Niets helpt. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? is de ontvanger kapot? Al vast bedankt voor de antwoorden.
David1980 Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 service fout = geen signaal Is je LNB of zijn je kabels nog wel in orde? UPC Horizon + Samsung EU55D8000
Moderator ceesv Geplaatst: 26 december 2010 Moderator Geplaatst: 26 december 2010 Sneeuw op je LNB/schotel? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast vandoorn Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Origineel bericht van: Evergorn Ik heb sinds gisteren problemen met de rebox 400hd. Ik heb de octagon firmware er opgezet (al een paar maanden geleden). Gisteren deed hij raar. In eens kwam hij met service fout daarvoor nooit. Van alles geprobeerd andere firmwares, alles terugzetten ook zonder switch etc. Niets helpt. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? is de ontvanger kapot? Al vast bedankt voor de antwoorden. Als je de CD kaart er even uit haal en weer terug stop zal hij het waarschijnlijk weer doen. Wel je ontvanger aan laten staan.
Gast Evergorn Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Bedankt voor de antwoorden. Het meest vreemde is dat is dat ik wel signaal heb maar geen lock op de transponders geen enkele. Ik heb een trisat opstelling met astra 1,2,3. Ik zie ook dat de ontvanger schakelt tussen de lnb's (andere nivo's). Ik heb ook al geprobeerd met een lnb (geen resultaat). Kaart van canal digitaal er in en eruit leidt niet tot ontvangst. De lnb's en switch zijn pas vernieuwd. Ik ga vanmiddag verder kijken.
Moderator ceesv Geplaatst: 27 december 2010 Moderator Geplaatst: 27 december 2010 Sluit, indien mogelijk, je antenne ingang eens rechtstreeks, zonder de diseqc schakelaars aan op de LNB van bijvoorbeeld Astra 3, en kijk dan nog eens of je de HD zenders kan ontvangen. Er is altijd een kans, dat het aan je schotel/bekabeling ligt, en niet aan je ontvanger. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Evergorn Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Ik ben er achter gekomen dat er toch iets met de kabel(s) aan de hand is. Ik heb nu wel beeld op de astra 1. Ik kijk verder. Iedereen bedankt.
Caesarion Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 Oef..... Ik dacht dat ik de enige was, met "rare" kabels . Ik weet niet meer waar, maar ik heb het al een keer eerder geschreven dat nadat ik de kabels vervangen had (betere kwaliteit) de signaal problemen "verdwenen" waren. Ik heb welliswaar 2 x een RE-9000 maar ik denk dat dit voor elke ontvanger geldt. Een les (voor mij in ieder geval): Bezuinig niet op bekabeling. -- Samen komen we er wel. --2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62Clone+
mpleizr Geplaatst: 1 januari 2011 Geplaatst: 1 januari 2011 Had/heb dit probleem ook. ingang ontvanger van de lnb is zeer gevoellig. Gewoon even met de kabel heen en weer bewegen. komt het signaal wel weer goed
Dagoe Geplaatst: 1 januari 2011 Geplaatst: 1 januari 2011 Origineel bericht van: mpleizr .. ingang ontvanger van de lnb is zeer gevoellig. De ingangsplug van de ontvanger is het meest stabiele onderdeel van de keten. Investeren in degelijke pluggen en dubbel omvlochten coax kabel (zoals Pope), bespaart een heleboel ellende. Het feit dat als je de kabel heen en weer moet bewegen, betekent dat de plug niet goed op de coax zit, of dat de binnenader niet ver genoeg doorloopt. F connectors zijn nu eenmaal ondingen om aan te brengen. Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200HzMesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand) Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas Schotel: 65 cm met dual LNB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen