Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
omdat bijvoorbeeld de SAT. WCD vermoedelijk niet tot 3.600 MHz. loopt

Oei ja, dat is ook iets om over na te denken, ik heb ook sat wcd's (twee enkele en één dubbele). Ben erg benieuwd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
... omdat bijvoorbeeld de SAT. WCD vermoedelijk niet tot 3.600 MHz. loopt, en daarna zal ik hier verslag doen.

Een "SAT WCD" is hopelijk niets meer dan een doorverbinding... (Ik ken er een aantal waarin domweg een F-F koppelstuk zit...)
Persoonlijk zou ik mij geen zorgen maken hierover. Op mijn werk gebruiken wij stackers/destackers al zeker een jaar of 10 (misschien wel langer?) en hetgeen waar wij het meeste problemen mee hadden was het gedrag van coax kabels. Je zou verwachten dat de demping niet drastisch toeneemt boven de gespecificeerde frequentie, maar dat viel zwaar tegen. De lage frequenties kwamen marginaal door, de hogere frequenties waren gewoon "weg"... Daarom gebruiken wij dus ook uitsluitend een fiber verbinding voor deze signalen. (De "gestackte" signalen..) OK, de kabel runs zijn 100-150m, maar toch.

Dus goed testen op de hoge frequenties die dus omhoog gemixed waren voor het transport.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

• Moderator
Geplaatst:

Bij die onevenredig hogere demping kan ik mij wel wat voorstellen.

Sommige gebruikte materialen in de kabels en pluggen hebben een maximum frequentie waarbij de eigenschappen van die materialen het voor gezien houden. De diëlectrische verliezen nemen eenvoudig gigantisch toe boven de maximale frequentie, waarvoor de kabel is gespecificeerd. De Johansen stacker heeft waqt extra gain voor de gestackte frequenties. Ik hoop dat dit genoeg is.

Mijn huiskamer uitkoppeldoos heeft ook nog ingebouwde uitkoppelfilters voor FM en terrestial tv, daardoor zou ik mogelijk te veel doorvoer demping kunnen krijgen..

Ik zal het eerst wel zo proberen, en de demping over het gehele spectrum meten m.b.v. de Satlook digital NIT.

Maar gezien de winkelsluiting van het door mij gevonden lokale verkooppunt tussen de feestdagen wordt het volgend jaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• 5 maanden later...
Gast woodrave
Geplaatst:

Hallo,

Ik kwam toevallig deze topic tegen... Ik werk bij UnitronGroup, het bedrijf achter Johansson smile

Heb je ondertussen de 9640 aangekocht?

Zoja, laat me gerust eens weten wat je ervan vindt... Het is altijd leuk om respons vanuit de markt te krijgen, zodat we ons in de toekomst nog meer kunnen aanpassen aan de eisen en wensen van onze klanten!

mvg,

Bert

Geplaatst:
Origineel bericht van: woodrave
Het is altijd leuk om respons vanuit de markt te krijgen, zodat we ons in de toekomst nog meer kunnen aanpassen aan de eisen en wensen van onze klanten!

Hierbij een linkje op deze site met gebruikerservaringen: --> KLIK <--

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:
Origineel bericht van: woodrave
Hallo,

Ik kwam toevallig deze topic tegen... Ik werk bij UnitronGroup, het bedrijf achter Johansson smile
Heb je ondertussen de 9640 aangekocht?
Zoja, laat me gerust eens weten wat je ervan vindt... Het is altijd leuk om respons vanuit de markt te krijgen, zodat we ons in de toekomst nog meer kunnen aanpassen aan de eisen en wensen van onze klanten!

mvg,
Bert

Als het leuk is om respons vanuit de markt te krijgen is het dan evt. geen optie op zo een stacker destacker ter beschikking te stellen voor een test op deze site. Ik ben ook wel benieuwd naar de mogelijkheden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen