vGnp Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Origineel bericht van: chablis Uncomitted DiSeqC switch Dat is voor mij een nieuw woord, wat is daar anders aan dan een gewone (dit i.v.m. aanschaf)? Een committed switch is de laatste switch, die waarop de LNBs worden aangesloten. Alles daarvoor moet uncommitted zijn, en werkt in principe als relais. Op die manier kun je tot 256 LNBs aansturen.Edit: Op de site van De Transponder staat hierover nog een leuke PDF: --> KLIK <-- vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
chablis Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Hmm, weer een hoop studiestof, ik ga ermee aan de slag... DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
chablis Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Origineel bericht van: vGnp [ Op de site van De Transponder staat hierover nog een leuke PDF: --> KLIK <-- vGnp Jammer, die link doet het niet, maar ik denk dat ik het principe wel snap: domme en intelligente switches. DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
vGnp Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Citaat: Jammer, die link doet het niet, maar ik denk dat ik het principe wel snap: domme en intelligente switches. Even Goochelen op De Transponder, onder downloads zoeken. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
chablis Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Origineel bericht van: vGnp Citaat: Jammer, die link doet het niet, maar ik denk dat ik het principe wel snap: domme en intelligente switches. Even Goochelen op De Transponder, onder downloads zoeken. vGnp Ik heb al e.e.a. gevonden (niet alles gelezen). Bedankt. DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
Gast willem100 Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 ik heb het hier draaiend gehad, 1 wave T90 met 11 vaste lnb erin, gestuurd door EMP 16/1 (diseqc 1.1 uncomm.) met op poort 12 de usuals motor met 1.5 meter schotel. je moet dan wel de extra posities een ander lnb nummer geven.
D_V Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 Dat is goed om te horen, heb hier dezelfde opstelling, wave + emp 16/1. Dus er hoeft dan zelfs geen extra switch voor de emp? Zou het wel helemaal gemakkelijk maken.
Gast willem100 Geplaatst: 19 maart 2011 Geplaatst: 19 maart 2011 het wiel uitvinden als het er al is, ik wil je graag helpen, stuur mij pm.
D_V Geplaatst: 16 augustus 2012 Geplaatst: 16 augustus 2012 ik heb het hier draaiend gehad, 1 wave T90 met 11 vaste lnb erin, gestuurd door EMP 16/1 (diseqc 1.1 uncomm.) met op poort 12 de usuals motor met 1.5 meter schotel. je moet dan wel de extra posities een ander lnb nummer geven. Even een vrij oud topic weer bovenhalen. Ik ben momenteel aan het experimenteren met bovenstaande opstelling, een combinatie van vaste lnb's + een motor (sg-2100) op de bekende emp 16/1 switch. Ik begrijp alleen de laatste zin even niet, "je moet dan wel de extra posities een ander lnb nummer geven" ?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen