Ga naar inhoud

TV kijken en tegelijk andere kanalen streamen naar pc?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wellicht een beetje domme vraag.

Is het mogelijk om met de Vu+ Duo waarbij de allebei de tuners separaat zijn aangesloten tv te kijken en vervolgens andere kanalen live naar een pc streamen?

Omdat het een twintuner is ga ik ervan uit dat dit moet lukken, alleen hoe gaat dit werken? Als je dit met VLC doet, hoe kan je dan de juiste tuner kiezen om te gebruiken of is dit helemaal niet nodig en gaat dit vanzelf?

Is er een duidelijke howto te vinden voor het opzetten van een verbinding met VLC?

Geplaatst:

streamen naar je pc is een standaard applicatie.

zorg dat je vlc player op je pc hebt staan

Zorg dat je het ip adres van je VU+ kent. Zoek het evt op in je netwerk opties van je VU

type het ip adres in in je browser op je pc .

Dan kom je op de pagina van de vu die WEBCONTROL heet.

Hiermee kun je je vu bedienen, opnames downloaden naar je pc en op je pc tv kijken.

de icoontjes spreken voor zich denk ik. als je ze aanwijst met je pointer, krijg je een info-popup.

Geplaatst:
Origineel bericht van: jacobus
streamen naar je pc is een standaard applicatie.
zorg dat je vlc player op je pc hebt staan
Zorg dat je het ip adres van je VU+ kent. Zoek het evt op in je netwerk opties van je VU
type het ip adres in in je browser op je pc .
Dan kom je op de pagina van de vu die WEBCONTROL heet.
Hiermee kun je je vu bedienen, opnames downloaden naar je pc en op je pc tv kijken.
de icoontjes spreken voor zich denk ik. als je ze aanwijst met je pointer, krijg je een info-popup.

Oke bedankt voor je antwoord.
Belangrijk voor mij om te weten is of je tegelijk tv kan kijken op het ene kanaal en kan streamen op een ander kanaal naar een pc en of hier iets bijzonders voor gedaan moet worden?
Ik weet het is een dummie vraag maar niet gestelde vragen zijn misschien nog dommer blush
Geplaatst:

hoi

ik weet dat het op een dm7025 kan , ik neem aan dat het po de vu dan ook zou moeten lukken (allebei enigma2).

Je kan zelfs meerdere streams bekijken mits ze op dezelfde transponder zitten.

gr

Geplaatst:

je kunt kanaal A kijken en kanaal B streamen. Geen probleem. Zoals je ook een stuk of 4 programma's tegelijktijdig kunt opnemen. Uiteraard heb je bepaalde beperkingen naarmate je meer tegelijk wilt doen.

Geplaatst:

Inmiddels begrepen dat ik terug moet naar VLC 1.05 ik zit nu op 1.06 nu nog erachter zien te komen hoe ik kan downgraden.

Mochten jullie tips hebben hoor ik het graag, ik werk met Ubuntu 10.04

Geplaatst:

Vlc 1.05 heb je alleen nodig als je van pc naar vu wilt streamen.

Voor streamen van vu naar pc is elke versie goed.

jij moet jetoewijzing aanpassen.

Bij firefox:

extra, opties, toepassingen.

M3u file opzoeken, en dan bij [actie] VLC.exe invullen

Geplaatst:
Origineel bericht van: jacobus
Vlc 1.05 heb je alleen nodig als je van pc naar vu wilt streamen.
Voor streamen van vu naar pc is elke versie goed.
jij moet jetoewijzing aanpassen.
Bij firefox:
extra, opties, toepassingen.
M3u file opzoeken, en dan bij [actie] VLC.exe invullen

Helaas gaat het bij mozilla voor ubuntu net anders heb ik het idee. Bij mij staat overal het gebruik van de VLC plugin standaard behalve bij "MP3-audio (gestreamd) (application/text)" ik heb geen flauw idee hoe ik daar de plugin kan selecteren, deze komt niet voor in het dropdown menu crazy
Geplaatst:

Als je de Howto van deze HowtoForge site eens volgt... je hoeft niet alles te installeren maar voor multimedia wel het volgende:

gstreamer*

vlc*

mozilla-plugin-vlc

xmms2*

non-free-codecs

ubuntu-restricted-extras

xine-ui

xine-plugin

* is a wildcard; e.g. gstreamer* means all packages that start with gstreamer

En dan om te streamen misschien nog wel een oudere versie van VLC

VU+ duo + Triplesat + FamilieHD

Image, telkens weer wat anders..

Momenteel : Blackhole + Tunisiasat addon 3.0

Skin : Army Gradient HD

Geplaatst:

Zover was ik al gekomen met Synaptic pakketbeheer, helaas staan daar alleen de nieuwe VLC files in, of ik kijk niet goed.

Ik heb vanuit de link van je vorige post de vlc-1.0.5.tar.bz2 file gedownload maar krijg deze met geen mogelijkheid geinstalleerd. Horen er nog meer files bij?

Misschien is er ergens een handige howto voor VLC 1.0.5. te vinden, ik heb me suf gegoogled maar helaas zonder resultaat.

Geplaatst:

MIsschien ten overvloede maar had je onderstaande al geprobeerd ?

Open Synaptic application

Click on System -> Administration -> Synaptic Package Manager.

In Settings -> Repositories, make sure you have an universe repository activated.

Search for vlc and install it. You should install vlc-plugin-pulse and mozilla-plugin-vlc as well.

If you are interested in streaming or transcoding, you should additionnally install libavcodec-extra-52 from a multiverse repository.

Geplaatst:

Overigens als ik met Linux werk (Linux Mint 10.10) dan gebruik ik VLC player 1.1.4 en dat gaat prima...

Je moet wel even kijken of je bij VLC de videouitvoer goed hebt staan onder extrta, voorkeuren, video en dan bij : uitvoer..

Ik zal vanmiddag even kijken hoe deze bij mij staat... volgens mij op X11 uitvoer oid

Geplaatst:
Origineel bericht van: Joecks
MIsschien ten overvloede maar had je onderstaande al geprobeerd ?

If you are interested in streaming or transcoding, you should additionnally install libavcodec-extra-52 from a multiverse repository.

inmiddels vanmorgen weer de laatste vlc geinstalleerd met daarbij bovenstaande codecs.
Nu kan ik met een rechter muisklik de koppelingslocatie kopieren en vervolgens in VLC een link van het klembord openen. Dit werkt goed maar is nog niet helemaal hoe het zou moeten.

bedankt allemaal voor het meedenken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen