Gast av3x Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Bij het monteren van de Big Bisat kwam ik twee metalen ringen tegen waar een hoekje uit was. Op de montagetekening kon ik niet zien waar die ringen gemonteerd moesten worden. Voordat ik de schotel op zijn plaats hang zou ik graag willen weten waar de metalen ringen met hoekjes er uit gemonteerd moeten worden.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Zijn dat niet van die ringen die je alleen gebruikt voor die hele dunne LNB's? Daarmee maak je de LNB-houder (ca 40mm) geschikt voor LNB's van ca 20mm.
Gast av3x Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 @Tha Great Mac Het zijn geen ringen voor de LNB's Het zijn metalen ringen voor montage aan de achterzijde van de schotel. Een soort metalen ring die je tussen een moer en een bout doet. In dit geval is de ring niet rond van binnen maar vierkant.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Ah juist, ik snap het. In dat geval zou ik het iig niet weten. Ook niet te vinden op de montagetekening dus...
vGnp Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Ik heb niet zo'n schotel, maar even voor je gezocht. Van het internet: Citaat: De LNB arm schuift eenvoudig in een uitsparing aan de onderkant van de schotelantenne en wordt met twee boutjes vastgezet. Het is alleen goed opletten bij het plaatsen van de diverse bouten en ringen. Juist deze vulringen hebben een speciale functie. De ringen hebben een inkeping. Als de bouten en ringen goed geplaatst zijn, wijst deze inkeping naar de gradenverdeling voor de Bi-Satellite Zijn het die misschien? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast av3x Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 @vGnp Dat zou inderdaad heel goed kunnen, maar dan verbaas ik mij er over dat de ringen vierkant zijn van binnen. Als ik de montagetekening bekijk worden de schroeven (waar het vierkante deel in past) vanaf de andere kant gemonteerd worden. Ik heb gezocht op internet, ik kon de beschrijving niet vinden. Waar had jij de beschrijving gevonden?
vGnp Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 GeGoogeld op big bisat ringen Derde link heeft hetzelfde probleem als jij, vijfde link is mijn "bron" vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
minplus Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 De ringen moeten om de 2 lange bouten van de mount. Die bouten hebben een vierkant onder de kop. De ene moet idd. met de inkeping de gradenverdeling aangeven. De andere lange bout moet andersom dan in de bouwtekening staat! De inkeping heeft bij deze bout geen functie, die hebben ze voor het gemak identiek gemaakt 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Gast av3x Geplaatst: 28 december 2010 Geplaatst: 28 december 2010 Bedankt, Ik ga een ring monteren bij de gradenverdeling.
minplus Geplaatst: 29 december 2010 Geplaatst: 29 december 2010 De 2e ring aan de andere kant om de andere bout heeft ook wel zin. Geeft een betere drukverdeling, moer beter/strakker aan te draaien, voorkomt beschadiging. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen