Softmatic Geplaatst: 28 december 2010 Geplaatst: 28 december 2010 Ik overweeg een nieuwe tv aan te schaffen. Op dit moment hebben we nog een hoogbeeld tv met beeldbuis. Dus die mag wel eens vervangen worden... Na veel zoeken op internet en enkele tv's in winkels te hebben bekeken, overweeg ik om een Samsung 50inch plasma scherm aan te schaffen. Ik ga 'm in principe alleen gebruiken voor m'n dreambox. (In eerste instantie dm7025, maar die ga ik vervangen door een hd-ontvanger.) Ook zal er regelmatig een Wii op aangesloten worden. Heeft er iemand ervaring met deze tv? Is dit een goede keuze in deze prijscategorie (+/- 650 euro)? Of kan ik beter een 46inch lcd kopen? Alhoewel ik graag een grote wil.
winwiz Geplaatst: 28 december 2010 Geplaatst: 28 december 2010 Ai, die laatste zin.... weer een topic plasma of lcd.... Nu krijg je dus normaal 236 reacties waarom je een plasma of juist een lcd moet nemen, dus aan allen die willen antwoorden gebruikers ervaringen dus! Heb je de andere topics doorgenomen? Ben je er wijzer van geworden? (denk het niet) Bevalt de beeldkwaliteit van deze plasma? Heb je de voor en nadelen naast elkaar gezet? Let er wel op dat dit toestel maar 1 scart ingang heeft. Dit kan voor sommigen een bezwaar zijn. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Softmatic Geplaatst: 28 december 2010 Auteur Geplaatst: 28 december 2010 Origineel bericht van: winwiz Ai, die laatste zin.... weer een topic plasma of lcd.... Het gaat me niet zo zeer om plasma vs lcd. Het gaat me meer om het beste waar voor m'n geld: Is er een tv met een betere beeldkwaliteit rond de 650 euro. En dan het liefst zo groot mogelijk. Origineel bericht van: winwiz Heb je de andere topics doorgenomen? Ben je er wijzer van geworden? (denk het niet) Ja, ik heb diverse topics doorgenomen. Zowel hier als ook op van die prijsvergelijkerssites. Maar inderdaad: echt veel wijzer word je er niet van. Origineel bericht van: winwiz Bevalt de beeldkwaliteit van deze plasma? Van wat ik er zelf van gezien heb: Ja. Maar dat zijn momentopnames in winkels en is niet echt representatief. En aangezien deze plasma-tv naar mijn idee redelijk verkocht wordt, hoop ik stiekem dat er hier iemand is die deze tv zelf ook heeft... Origineel bericht van: winwiz Heb je de voor en nadelen naast elkaar gezet? Let er wel op dat dit toestel maar 1 scart ingang heeft. Dit kan voor sommigen een bezwaar zijn. Voordelen: - grootte - relatief lage prijs (650 euro) Nadelen: - Hoger energieverbruik. (Hij verbruikt 340 Watt zie ik maximaal. Stel dat ie gemiddeld 100 Watt meer verbruikt dan een lcd van dezelfde grootte, en stel dat ie gemiddeld 4 uur per dag aan staat, dan kost dat aan het huidige variabele tarief van 19,33 cent per kWh in totaal € 28,24 per jaar (365,24 dagen) extra. Maar omdat de kachel dan wellicht iets minder staat te branden, zal het nog een tikkeltje lager uitvallen. - Slechts 1 scart-aansluiting. (Dat wist ik niet... maar lijkt me niet echt een ramp. Er wordt een dreambox op aangesloten. Voorlopig via scart. En de Wii kan met tulp of met scart in de dreambox) Maar het gaat me vooral om de beeldkwaliteit. En als er een andere tv met een vergelijkbare prijs (mag best ietsje hoger zijn) beter zou zijn, dan is dat wellicht een optie. Ik hoop dat er iemand is die meer van dit plasma-scherm weet.
Frissie Geplaatst: 28 december 2010 Geplaatst: 28 december 2010 Zelf denk ik ook aan deze plasma. Ik heb diverse naast elkaar bekeken bij lokale elektronicareus. Deze samsung sprong eruit qua kleur, contrast en formaat. Zelf denk ik ook zo over het rekensommetje. Voor Led of lcd betaal je 400 - 1000 euro meer voor hetzelfde formaat. Daar kan je en behoorlijk aantal jaren van kijken ...
winwiz Geplaatst: 28 december 2010 Geplaatst: 28 december 2010 Origineel bericht van: Softmatic Origineel bericht van: winwiz Ai, die laatste zin.... weer een topic plasma of lcd.... Het gaat me niet zo zeer om plasma vs lcd. Het gaat me meer om het beste waar voor m'n geld: Is er een tv met een betere beeldkwaliteit rond de 650 euro. En dan het liefst zo groot mogelijk. ..... Ik hoop dat er iemand is die meer van dit plasma-scherm weet. Prima. De meeste discussies ontaarden in voorstanders voor het een of het andere systeem en daar zijn al genoeg topics over (geweest). Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Softmatic Geplaatst: 28 december 2010 Auteur Geplaatst: 28 december 2010 Origineel bericht van: Dennis Spoelstra Zelf denk ik ook aan deze plasma. Ik heb diverse naast elkaar bekeken bij lokale elektronicareus. Deze samsung sprong eruit qua kleur, contrast en formaat. Ja. Zover was ik inderdaad ook gekomen. In de winkels springt dit scherm er uit. Maar hoe is het in de praktijk ? Waarschijnlijk zullen we het moeten afwachten tot ik (en jij) er zelf één hebben. Origineel bericht van: Dennis Spoelstra Voor Led of lcd betaal je 400 - 1000 euro meer voor hetzelfde formaat. Inderdaad. Maar er is ook een 46inch LCD van Samsung die evenduur is als deze 50inch plasma. Persoonlijk denk ik dat deze 50inch meer waar voor z'n geld is. Maar zeker weet ik het dus niet.
Frissie Geplaatst: 28 december 2010 Geplaatst: 28 december 2010 Welke lcd bedoel je ? Type .. kan ik ook eens hier naar kijken Ik worstel deze topic op tweak eens door : Tweak topic samsung plasma
Softmatic Geplaatst: 28 december 2010 Auteur Geplaatst: 28 december 2010 Origineel bericht van: Dennis Spoelstra Welke lcd bedoel je ? Type .. kan ik ook eens hier naar kijken Samsung LE46C530 Is ongeveer even duur als die plasma.
Frissie Geplaatst: 28 december 2010 Geplaatst: 28 december 2010 hmm .. lcd is 50hz .... De plasma is 60 hz x 10 = 600 hz volgens mij via een trucje Zal nog even kijken naar het stroomverbruik.
grad85 Geplaatst: 28 december 2010 Geplaatst: 28 december 2010 Heb zelf een wat ouder broertje ,de PS50B530 ,was een aantal maanden terug eens een actie van bij een grote keten. Heb er toen 699 voor betaald en absoluut geen spijt van in samenwerking met een 800 HD geeft ie superbeeld. Game er ook vaak op met de PS3. Big Bisat +VU Solo 4K,DM800se +DM800 ,Samsung 65 KS9000, Samsung 59 6910 ,Samsung 40JU6440,Nuc6i5SYH, PS4 1TB ,Samsung S7,Google Nexus 5x , Google Nexus 7
Oldereast Geplaatst: 29 december 2010 Geplaatst: 29 december 2010 Origineel bericht van: Dennis Spoelstra Zal nog even kijken naar het stroomverbruik. Alle mooie dingen kosten geld. Als je echt kwaliteit wilt zou ik me niet zo druk maken om het verbruik. Een BMW verbruikt ook meer dan een Suzuki maar rijdt wel beter... Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..
Gast hagar Geplaatst: 29 december 2010 Geplaatst: 29 december 2010 Ik denk dat het stroomgebruik echt wel belangrijk genoeg is om te kijken hoe deze is maar zoals de berekening laat zien dat het verschil aan stroom kosten over een jaar gezien in het niets valt met de meer prijs voor een gelijkmatig beeld kwaliteit van de andere technieken beeld schermen lcd en lcd-led.
Frissie Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 Rekensommetje Dagelijks gebruik gemiddeld 6 uur. PS50C550 = max. 340 watt- 127cm - prijs ong. 670,- 6x340w = 2040w = 2 kw p.dag = 730kw p.jaar x 0,25 = 182.50 per jaar LE46C550 = max. 210 watt- 116cm - prijs ong. 880,- 6x210w = 1260w = 1,2 kw p.dag = 438kw p.jaar x 0,25 = 109.50 per jaar UE46C6800 = max. 120 watt- 116cm - prijs ong. 1299,- 6x120w = 720w = 0,8 kw p.dag = 292kw p.jaar x 0,25 = 73 per jaar Terugverdien tijd van lcd op plasma = ong. 3 jaar Terugverdien tijd van led op plasma = ong. 5,7 jaar Mits de prijzen niet meer stijgen (utopie) .....
Gerard 76 Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 Als ik een Tv koop dan is de beeldkwaliteit voor mij het belangrijkste. Ongeacht of het nu LED of LCD of plasma is. De kosten van 't stroomgebruik interesseren mij dan totaal niet. Een Audi A4 van €50.000,- rijdt nu eenmaal beter dan een Daihatsu Cuore van €9999,- (extreem voorbeeld)
metoo Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 rekensom klopt niet. Plasma verbruikt die 340 watt alleen als hij kompleet wit beeld moet weergeven. Het verbruik is in tegenstelling tot lcd variabel. bij dagelijks gebruik is het verbruik dus veel minder. zal gemiddeld 200-250 watt zijn? ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen