winwiz Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 Bij Plasma rekenen ze meestal met een gemiddelde. Het piekvermogen kan behoorlijk meer zijn. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast hagar Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 Origineel bericht van: metoo rekensom klopt niet. Plasma verbruikt die 340 watt alleen als hij kompleet wit beeld moet weergeven. Het verbruik is in tegenstelling tot lcd variabel. bij dagelijks gebruik is het verbruik dus veel minder. zal gemiddeld 200-250 watt zijn? Klopt gemiddelde ligt rond de 200-250 watt En dan is het rekensommetje iets anders. 100-150 watt meer als een lcd-led en dus per jaar betaal je 54.75 - 82.12 euro meer voor het gebruik van een plasma en als deze ongeveer 629 euro goedkoper is bij de aanschaf dan duurt het op het slechtste geval toch nog ruim 7.5 jaar voordat je het verschil hebt terugverdient. Maar na 4 jaar max koop ik toch weer een nieuwe set (want de techniek gaat zo hard) dat de stroom berekening voordeel niet van toepassing is
Terradon Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 Dit verhaal doet mij denken aan een discussie met hts studenten over het rendement van een koelkast, daar kwam ( was een feesie in Nijmegen) een hele theoretische berekening over hoe en wat...ik kreeg toen net uit de bewuste koelkast een heerlijk heldere en goed op temperatuur zijnde Grolsch en mengde mij toen onmiddellijk in de discussie met de vraag "wat is nou eigenlijk het belang van een koelkast, wat je erin stopt of wat je er uithaalt" .......... Het was verders nog een erg gezellige avond. Groetjes............
Frissie Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 Origineel bericht van: metoo rekensom klopt niet. Plasma verbruikt die 340 watt alleen als hij kompleet wit beeld moet weergeven. Het verbruik is in tegenstelling tot lcd variabel. bij dagelijks gebruik is het verbruik dus veel minder. zal gemiddeld 200-250 watt zijn? Natturlijk kan je de som op verschillende manieren doen. Ik weet dat de rekensom niet geheel klopt. Mij ging het om wat ik maximaal zou verbruiken Gemiddeld komen deze cijfers lager te liggen (gemiddeld verbruik). Hiermee wordt de terug verdientijd ... nog langer in het voordeel van de plasma.
Frissie Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 Origineel bericht van: Gerard 76 Als ik een Tv koop dan is de beeldkwaliteit voor mij het belangrijkste. Ongeacht of het nu LED of LCD of plasma is. De kosten van 't stroomgebruik interesseren mij dan totaal niet. Een Audi A4 van €50.000,- rijdt nu eenmaal beter dan een Daihatsu Cuore van €9999,- (extreem voorbeeld) Je hebt helemaal gelijk ;o) Alleen wil ik wel m'n best doen om goed met stroomverbruik om te gaan. Hoe lager hoe beter, maar moet wel economisch verantwoord zijn.
metoo Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 kan ook, als compensatie doe ik als ik de tv aan heb een schemerlampje minder aan ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Terror Geplaatst: 1 januari 2011 Geplaatst: 1 januari 2011 Ik heb de PS50C550 nu sinds 2 weken in huis, en ik vind het een geweldige TV, stroomverbruik e.d. interesseerde mij totaal niet, alleen groot en goed beeld. TV heeft heel veel mogelijkheden zoals o.a. Allshare™ (Powerd by DLNA)de rest van de mogelijkheden maakt me niet uit omdat ik toch via sat of popcorn kijk. Ik heb hem meteen in combinatie met een VU+ duo gekocht, en een logitech harmony one. Ik had eerst ook een 7025s, maar ik vind de VU+ veel stabieler dan de DM, terwijl ze dezelfde image hebben (pli) Vergelijking met andere tv's in een winkel vind ik wat raar, omdat ik eenmaal thuis ook niet met andere tv's kan vergelijken. Als je hem zelf ophaalt neem een grote auto mee want het beste is dat hij rechtop vervoerd moet worden. en de doos is nogal groot (TV ook natuurlijk) Het prijsverschil met de 60 inch vond ik te groot -- Alle wijzen komen uit het oosten -- -- En de rest is er gebleven -- VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s
Gast hagar Geplaatst: 2 januari 2011 Geplaatst: 2 januari 2011 Origineel bericht van: Terror Het prijsverschil met de 60 inch vond ik te groot Dat vond ik ook, de 60'' LG van het model die ik heb kost ongeveer het dubbele en dat voor 10'' meer scherm.
Softmatic Geplaatst: 5 januari 2011 Auteur Geplaatst: 5 januari 2011 Ik heb 'm inmiddels een aantal dagen in huis. Paste net in de auto met de stoelen helemaal naar voren geschoven. (Dus met neus op het stuur...) Zojuist heb ik even een verbruiksmeter tussen gehangen. Hij staat hier op spaarstand 'middel' en verder heb ik het contrast iets teruggeschroefd omdat dat aangeraden wordt voor de eerste periode na ingebruikname. Maar eigenlijk vind ik het beeld prima zoals het nu is. Zowel 's avonds als overdag is het prima te zien. Het verbruik schommelt inderdaad enorm. Globaal tussen de 110 Watt en 235 Watt, afhankelijk van de beeldinhoud. Maar meestal rond de 160 Watt zo op het eerste oog. Valt me reuze mee voor een 50inch. Ik had meer verwacht. Ik heb nu overdag de radio aan, maar ik zal (wellicht) vanavond nog een uitgebreidere test doen door het gemiddelde verbruik over een langere tijd te meten bij 'normaal' gebruik.
Bigfoot Geplaatst: 5 januari 2011 Geplaatst: 5 januari 2011 Interessant topic, omdat ik ook een goedkope 50" Plasma wil kopen. Zo op het eerste gezicht zou dit de beste keus moeten zijn in de prijsklasse t/m 700 euro. Wel hoor ik dat sommige mensen problemen hebben met een zoemtoen, maar dit lijkt vooral in de USA op te treden (slecht stroomnet misschien, of toch maandagmorgen modellen). Verder geeft Samsung 2 jaar garantie aan huis, dat is ook ideaal met dit soort bakbeesten. Wat betreft het stroomverbruik, dit zal misschien gem. 60 watt meer zijn dan een LCD? Bedenk dan ook dat de extra verbruikte stroom in warmte wordt omgezet. En deze warmte komt vrij op enkele meters van waar je zit, dus juist een heel efficiente plaatselijke verwarming
Tonskidutch Geplaatst: 5 januari 2011 Geplaatst: 5 januari 2011 Samzoem ik heb er een gezien en moet bekennen die beviel me qua beeld prima maar mijn oude pana moet eerst stuk gaan ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Softmatic Geplaatst: 5 januari 2011 Auteur Geplaatst: 5 januari 2011 Origineel bericht van: Bigfoot Zo op het eerste gezicht zou dit de beste keus moeten zijn in de prijsklasse t/m 700 euro. Ik heb 'm gehaald bij de grote bekende zaak. Hij stond niet in de winkel in Zwolle, maar toen ik vroeg of ze deze ook hadden, zei de verkoper dat ze er veel op voorraad hadden staan, maar dat ie gewoon niet in de winkel stond. Ik denk omdat ze anders de duurdere (meer marge) tv's van kleiner formaat minder goed verkopen... En iemand die deze samsung wil is meestal iemand die op internet goed gezocht heeft en er daarom om vraagt in de winkel. De prijs was 676 euro incl. btw. (vorige week). En ik kon 'm direct meenemen. Dus dan ga ik niet moeilijk doen door 'm elders te bestellen op internet. Maar eenmaal toegezegd in de winkel, kwam er wel opeens nog 8 euro verwijderingsbijdrage bij... Origineel bericht van: Bigfoot Wel hoor ik dat sommige mensen problemen hebben met een zoemtoen, Ik had dit ook op diverse fora gelezen. Dus meteen de eerste dag zelf ook maar eens geluisterd. En inderdaad er is een (zachte) zoemtoon een beetje aan de rechterkant. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het me niet meer opgevallen is de afgelopen dagen. Het stoort in ieder geval niet. De bijgeluiden zijn in ieder geval niet erger dan bij een ouderwetse crt-tv Origineel bericht van: Bigfoot Verder geeft Samsung 2 jaar garantie aan huis, dat is ook ideaal met dit soort bakbeesten. Ik hoop dat ik er geen gebruik van hoef te maken... Origineel bericht van: Bigfoot Wat betreft het stroomverbruik, dit zal misschien gem. 60 watt meer zijn dan een LCD? Bedenk dan ook dat de extra verbruikte stroom in warmte wordt omgezet. En deze warmte komt vrij op enkele meters van waar je zit, dus juist een heel efficiente plaatselijke verwarming Inderdaad! Gemiddeld 60 lijkt me een redelijke schatting inderdaad. Dus € 4,23 per jaar extra als de tv elke dag 1 uur aan staat. Bij een stroomprijs van 19,33 cent per kWh (huidige variabele prijs) Staat de tv elke dag 6 uur aan dan dus € 25,- extra per jaar... En als daardoor de gasrekening weet iets daalt. Dan is het verschil pindanootjes.
Beheerder Michel Geplaatst: 5 januari 2011 Beheerder Geplaatst: 5 januari 2011 Origineel bericht van: Bigfoot Verder geeft Samsung 2 jaar garantie aan huis, dat is ook ideaal met dit soort bakbeesten. Ik wil je niet gek maken, maar zo heel erg goed is dat allemaal nu ook weer niet. Ik heb zelf een 52" LCD van samsung en die is nu al 2 x defect geraakt. Destijds aangeschaft voor € 3100,00 1e keer defect ruim binnen de 2 jaar on-site garantie en toen kwamen ze naar heel veel gedoe eindelijk thuis kijken. Dat wil zeggen, ze zijn 2 x langs geweest, kwamen er niet uit, hebben toen de TV maar meegenomen, geen vervangend exampleer achtergelaten en de TV 3 weken later een soort van gerepareerd terug gebracht. 3-4 maanden daarna (nu wel buiten de garantie) ging hij weer kapot (dezelfde klacht) en kon ik hem voor € 375,00 laten repareren. Ik heb de TV zelf ingeladen en naar een onafhankelijk TV reparateur in Eindhoven gebracht en was voor € 76,40 klaar. Deze had overigens al talloze andere samsungs uit dezelfde serie in diverse formaten met precies dezelfde klacht gerepareerd. Voor mij geen samsung meer dus. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Softmatic Geplaatst: 5 januari 2011 Auteur Geplaatst: 5 januari 2011 Origineel bericht van: Michel 1e keer defect ruim binnen de 2 jaar -knip- Origineel bericht van: Michel 3-4 maanden daarna (nu wel buiten de garantie) ging hij weer kapot (dezelfde klacht) en kon ik hem voor € 375,00 laten repareren. Na 2 jaar heb je nog steeds garantie! Volgens het consumentenrecht heb je net zo lang garantie als de minimaal te verwachte levensduur van een tv. De verwachte levensduur zal per apparaat natuurlijk verschillen. Maar van een tv van 3000 euro van een 'degelijk' merk moet je kunnen verwachten dat ie toch wel 7 jaar mee gaat. Na 2,5 jaar heb je dus zeker nog wel fabrieksgarantie! Ik kan me voorstellen dat je voor 70 euro reparatiekosten (elders) geen zin hebt om moeilijk te gaan doen bij Samsung met rechtsbijstand en zo... Maar recht is recht... Een aangetekende brief kun je er altijd aan wagen. Ik hoop dat deze 50inch Samsung het in ieder geval flink wat jaren volhoudt...
Bigfoot Geplaatst: 5 januari 2011 Geplaatst: 5 januari 2011 Origineel bericht van: Michel Ik wil je niet gek maken, maar zo heel erg goed is dat allemaal nu ook weer niet. Ik heb zelf een 52" LCD van samsung en die is nu al 2 x defect geraakt. .... Voor mij geen samsung meer dus. Zijn er merken in dezelfde prijsklasse als deze Samsung met betere on-site garantie afhandeling en/ of hogere betrouwbaarheid (% kapot binnen 2 jaar)?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen