Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Beheerder
Geplaatst:

Ik heb geen idee.

Ik ben iig op samsung afgeknapt omdat ze dus kennelijk veel dezelfde storingen hadden en je in dat geval van een productie- of ontwerp fout mag spreken die wij (de consument) dan mogen gaan betalen.

Panasonic scoort veel beter volgens mij, maar dan zit je op minimaal 2 x deze prijs.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

• Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

je zou eigenlijk de uitgebreide specifikaties op A3 papier moeten printen van beide toestellen en naast elkaar leggen

vergelijkenderwijs

want er zijn veel verschillen te constateren

ALS je die specificaties al kunt thuisbrengen!

(kan ook door ze in een excel tabel te dumpen mocht je wat tijd overhebben whistle )

en nog prettiger is als je ze in 't echt naast mekaar kunt zien en testen

ervaringen vragen is één zaak

zelf gezien hebben is een andere zaak

naast elkaar kunnen beoordelen en testen is een heel aparte zaak :D

maar heel eerlijk de plasma generaties zijn tegenwoordig erg goed en val je der (op die maandagochtend productie 7:30 NA ) geen buil aan voor het huiskamer gebruik.

en nog iets moet me van het hart

de plasma productie is niet als een jaar of twee geleden beweerd werd gestopt > ja indium.

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
de plasma productie is niet als een jaar of twee geleden beweerd werd gestopt

Dat hoeft ook zeker niet te gaan gebeuren. De kostprijzen van plasma schermen liggen lager dan LCD's van vergelijkbare grootte, zodoende is plasma produktie momenteel weer winstgevend terwijl dit bij LCD een groot probleem is.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Bigfoot
Origineel bericht van: Tonskidutch
de plasma productie is niet als een jaar of twee geleden beweerd werd gestopt

Dat hoeft ook zeker niet te gaan gebeuren. De kostprijzen van plasma schermen liggen lager dan LCD's van vergelijkbare grootte, zodoende is plasma produktie momenteel weer winstgevend terwijl dit bij LCD een groot probleem is.

blij dat iemand het eens een keer eens is met mij :D

indium als grondstof wordt reteduur en wordt gebruikt in lcd's
china heeft al een uitvoer beperking erop
ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

• Beheerder
Geplaatst:
Origineel bericht van: Softmatic
Na 2 jaar heb je nog steeds garantie! Volgens het consumentenrecht heb je net zo lang garantie als de minimaal te verwachte levensduur van een tv.

De verwachte levensduur zal per apparaat natuurlijk verschillen. Maar van een tv van 3000 euro van een 'degelijk' merk moet je kunnen verwachten dat ie toch wel 7 jaar mee gaat. Na 2,5 jaar heb je dus zeker nog wel fabrieksgarantie!

Dat is dus niet waar, je haalt echt van alles door elkaar.
De wet zegt dat de fabrikant gedurende de levensduur moet zorgen voor een deugdelijk product.
Er is nergens vastgelegd tegen welke kosten of hoe lang die levensduur dan precies is.

Dat is dus zoiets als een coulance regeling. Normaal kost de reparatie 700 euro, nu doen ze het om je flink tegemoet te komen in de kosten voor iets meer dan de helft.

110 euro voorrijkosten (x 2 voor brengen en halen) + een deel uurloon bedraagt samen 375,00.
De materiaalkosten en het andere deel uurloon betaald dan samsung.

Wat wil je daar dan aan doen?

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Michel

Dat is dus niet waar, je haalt echt van alles door elkaar.
De wet zegt dat de fabrikant gedurende de levensduur moet zorgen voor een deugdelijk product.
Er is nergens vastgelegd tegen welke kosten of hoe lang die levensduur dan precies is.

Dat is dus zoiets als een coulance regeling. Normaal kost de reparatie 700 euro, nu doen ze het om je flink tegemoet te komen in de kosten voor iets meer dan de helft.

110 euro voorrijkosten (x 2 voor brengen en halen) + een deel uurloon bedraagt samen 375,00.
De materiaalkosten en het andere deel uurloon betaald dan samsung.

Ik ben het niet helemaal met je eens.

"U koopt een dure wasmachine die na 3,5 jaar opeens kapot gaat. De wasmachine kan niet meer gerepareerd worden. Dan hebt u recht op een gratis nieuwe wasmachine. Gebeurt dit niet? Dan kunt u de overeenkomst ontbinden. Dan hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt."
Bron: Consuwijzer Garantie

Natuurlijk is er altijd een grijs gebied:
Als de verwachte levensduur van een bepaalde tv 7 jaar is en na 5,5 jaar gaat die opeens kapot, dan kan het onredelijk zijn dat je een nieuwe krijgt of dat ie gratis gerepareerd wordt. Omdat je na reparatie waarschijnlijk een apparaat krijgt dat daarna weer langer mee gaat. In dat geval is het redelijk dat je als consument een gedeelte van de reparatiekosten moet betalen.

En inderdaad is er nergens exact vastgelegd hoe lang de levensduur van een product is. Maar van een tv kun je niet verwachten dat ie na 3 jaar kapot gaat.

Dit is ook interessant:
Consuwijzer: Wat als de tv kapot gaat en de garantie is nèt verlopen.

Kortom. De wet is duidelijk. Je hebt gewoon recht op gratis reparatie of vervanging als je tv na 2,5 jaar kapot gaat.
Geplaatst:

Ik heb het verbruik de afgelopen uren even gemeten van de tv:

Tijdsduur: 2 uur en 32 minuten

Verbruik: 0,371 kWh

Gemiddeld verbruik was dus 146,5 Watt.

Het verbruik is natuurlijk ook afhankelijk van de instellingen. De spaarstand heb ik op middel staan. En de afgelopen 2,5 uur is er naar zo'n 4 verschillende programma's gekeken.

Het valt me allemaal heel erg mee dus. Ik had echt een veel hoger verbruik verwacht. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het verbruik van deze Samsung plasma in vergelijking met het werkelijke verbruik van diverse andere 50inch tv's in dezelfde prijsklasse.

Geplaatst:

``The highest measured figure with normal viewing content was 300 watts, the lowest was 180 watts and the average was 220 watts``

Van een lg 50pk350 review.

• Beheerder
Geplaatst:

Dat eerste deel is natuurlijk niet van toepassing.

Daarin staat immers dat de wasmachine niet gerepareerd kan worden en dat was hier helemaal niet het geval.

Zou Samsung hebben gezegd dat de TV niet te repareren is, hadden ze mij een nieuwe moeten bieden en had ik alleen een redelijk bedrag zelf hoeven te betalen. Dat bedrag wordt dan berekend op basis van een deel van de afschrijving van de oorspronkelijke TV die ik immers ruim 2 jaar ongestoord heb kunnen gebruiken. Ook mogen ze dan kosten in rekening brengen voor het brengen van de nieuwe TV.

Mijn tv ging na 2 jaar en 3 maanden kapot en Samsung kon en wilde deze wel repareren, maar de 2 x voorrijkosten en een deel van het uurloon moest ik zelf betalen. Ik kan Samsung namelijk wettelijk gezien niet verplichten de TV aan huis te repareren.

Het andere deel en alle materialen zou dan Samsung betalen. Normale kosten +/- 700 euro, nu moest ik dan 'slechts' € 375,00 betalen.

Daar doe je in de praktijk helemaal niets tegen omdat de wetgeving daarover op zijn zachst gezegd heel erg wazig is.

Tussen (denken) dat je in je recht staat en je recht daadwerkelijk krijgen zit een groot (zeer kostbaar) verschil.

Dan kan consuwijzer wel leuk gaan lopen roepen, maar als jouw iPhone na 1 jaar en 4 weken kapot gaat, krijg je bij de winkel of bij apple zelf nul op rekest. 1 jaar garantie zegt apple keihard. Komt consuwijzer je dan ook gratis helpen?

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Je moet altijd geluk hebben ( bij elk merk ) maar het doet meer pijn als er een die 2000+ euro kost net na de garantie tijd stuk gaat dan een 600-700 euro.

Geplaatst:

Ik heb de lg 50pk250 en ik ben er dik tevreden mee. Wel is het om aanteraden om in de winkel het scherm te kontroleren op eventuele dode of vaste pixels.

Heb deze set nu een maand of 9 en geen problemen mee gehad. Voor deze prijs klasse is het en heel interessante set.

Geplaatst:

Mij pk250 heeft 2 scart en 2 hdmi, ( 1 aan de achterkant en 1 aan de zijkant ), heb ook niet meer hdmi nodig want alles gaat over mij audio versterker en maar 1 hdmi kabel naar de tv.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen