Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kom nu een minpuntje tegen bij het radio luisteren op de vu+duo (top2000): je hebt de hele tijd zo'n splashscreen van openpli op de tv met RADIO erop.

Is dat te vervangen door een wat leuker plaatje of gewoon uit te zetten, terwijl de radio wel blijft spelen?

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Geplaatst:

wil je de radio beluisteren alleen via je tv of ook via de serround installatie.

Als je alleen via de tv wilt luisteren zul je de tv aan moeten laten en kijk je inderdaad tegen de achtergrond van pli aan

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerrit1967
wil je de radio beluisteren alleen via je tv of ook via de serround installatie.
Als je alleen via de tv wilt luisteren zul je de tv aan moeten laten en kijk je inderdaad tegen de achtergrond van pli aan

ja, dat dus, ik heb geen surround systeem maar wel een tv met goed geluid.
bovendien is het 'maar' pop en geen klassiek concert.
die wat domme achtergrond stoort dan, zeker als je gezellig (erdoorheen) zit te kletsen met vrienden, de tv vraagt dan teveel aandacht.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

• 2 weken later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: stefan.wolfrum
bovendien zijn er daar nog veel meer opties, eens achterhalen waar die allemaal voor zijn. wat is een alternatieve radiomodus?

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat die alternatieve radiomodus is....

Vandaag eigenlijk voor het eerst eens wat met radio via de VU+ zitten klooien :D
leuk aanbod aan zenders in best goeie kwaliteit moet ik zeggen.

Maar vroeg met het volgende af:
Bij mij loopt alles met HDMI via een receiver.
De TV hoeft dus in principe niet aan te staan bij radio maar omdat afstemmen bij meerdere bouquetten via de display van de VU+ niet echt geweldig is doet de TV nu toch nog mee.
Zou je ipv het tonen van de radioachtergrond of deze helemaal uitzetten niet iets anders kunnen laten zien?
Kan me voorstellen dat ik een leuke bewegende achtergrond heb je kent het wel een aquarium of openehaard ofzo iets laugh
Maar hoe laat je dat dan meelopen als de radiomodus draait confused
Geplaatst:

In de "alternatieve radiomodus" is de presentatie (van infobalk, kanaallijsten, boeketten etc.) gelijk aan die in de TV-modus. In de "normale radiomode" is die geheel anders.

Ennuhhhh: de TV aanzetten tijdens het radio luisteren lijkt niet echt zinnig. Als je dat toch doet (omdat je de versterker en de luidsprekers van de TV wilt gebruiken), kan je bij veel TV's het beeld uitzetten (vaak wat verstopt in een menu).

Geplaatst:
Origineel bericht van: Duolist
In de "alternatieve radiomodus" is de presentatie (van infobalk, kanaallijsten, boeketten etc.) gelijk aan die in de TV-modus. In de "normale radiomode" is die geheel anders.
OK dank je

Origineel bericht van: Duolist

Ennuhhhh: de TV aanzetten tijdens het radio luisteren lijkt niet echt zinnig.

Op zich helemaal waar. :D
Vandaar mijn vraag, als ie dan toch aan staat in de radiomodus, kan er dan wat anders op dan de radioachtergrond?

Geplaatst:

Natuurlijk, even een ander plaatje "radio.mvi" plaatsen in usr/share/enigma2 en je hebt een andere achtergrond. Succes !

Het is nog mooier als je alternatieve radiomodus aanzet. !!!

P.s. Installeer Shoutcast, heb je alle radioprogramma's maar belangrijk ..... Je bezet geen tuner, dus op de achtergrond kan je receiver alles opnemen van 2 of meer tuners (8000)

Geplaatst:

een andere mogelijkheid is het radioplaatje uitzetten tijdens radiogebruik, je krijgt dan een zwart scherm...

zie je instellingen

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Ja dat heb ik gedaan dat plaatje uitzetten. :D

Maar hoe krijg ik er tijdens het radiospelen nou een ander plaatje op?

een kort zichzelf heralend filmpje of een slideshow of zoiets.

Geplaatst:
Origineel bericht van: BBsat
Ja dat heb ik gedaan dat plaatje uitzetten. :D
Maar hoe krijg ik er tijdens het radiospelen nou een ander plaatje op?
een kort zichzelf heralend filmpje of een slideshow of zoiets.

op dit moment wordt volgens mij alleen een enkel plaatje ondersteunt, dus geen filmpies of slideshows

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:
Origineel bericht van: hemertje

op dit moment wordt volgens mij alleen een enkel plaatje ondersteunt, dus geen filmpies of slideshows

Ach ja je kunt ook niet alles in 1 keer hebben blush
Ben momenteel al heel blij met Pli 2.0 cool
Geplaatst:

Ik kan me herinneren dat ik eerder op mijn 7025 met een plugin tv beelden bij radiogeluid kon vertonen. Ik zag daar toen niet veel nut in, maar het lijkt me een aanwijzing dat je ook radio met opname beeld moet kunnen draaien. Als je dan een plugin kunt schrijven die de opname (lees haardvuurtje oid) eindeloos laat herhalen, dan heb je wat je wilt.

Lijkt me reuze spannend met HD filmpjes.

Ik heb al wel uitgevogeld dat het radio.m1v plaatje kunt veranderen zonder dat enigma opnieuw gestart hoeft te worden, echter moet er wel een beeldverversing plaatvinden (OK toets is al voldoende) en ik weet nog niet hoe ik die een schop moet geven.

Tegenwoordig een VUduo dus moet er wat geexperimenteerd worden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen