Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Audiokenners, ik plaats mijn bericht bewust even in het Home, Audio en Video gedeelte omdat ik graag wil weten of het zin heeft de bij de DM8000HD meegeleverde DVI-HDMI kabel te vervangen door bijvoorbeeld een Vodka. Deze wordt dan (mbv de bijbehorende adapter) van de DM8000HD naar mijn versterker aangesloten, de Onkyo SR606. Voorts soortgelijke Vodka kabel van de Onkyo naar mijn 50" Panasonic Plasma. Zijn er hobbyisten op dit forum die kunnen adviseren?

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Geplaatst:

De bijgeleverde kabel is goed.

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Geplaatst:

Bedankt voor antwoord, reden dat ik het vraag is dat ik een hoogst irritant "slis geluid" hoor, zodra een "S" wordt uitgesproken en aangezien dat regelmatig gebeurt op de Roemeense TV irriteer ik mij kapot. Ik meen in een Nederlands tijdschrift iets te hebben gelezen over de dure Vodka en dat daar ook het irritante S-geluid werd genoemd - helaas even op dit moment geen beschikking tot die informatie. Ik ga wel een keer testen met DM8000HD->Televisie om vast te stellen of die kabel (ook) moet worden vernieuwd.

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Geplaatst:

Laat je niet foppen. Als de verbinding goed is zal een dure of goedkope hdmikabel geen enkele invloed hebben op de kwaliteit. Zeker niet bij een lengte van 1 a 2 meter.

Een eventueel verschil in een dure of goedkope kabel zal alleen meetbaar zijn maar niet zichtbaar/hoorbaar.

Zelfs een heel slechte kabel zal geen merkbare invloed hebben op het frequentiegedrag. Hoge, midden of lage tonen worden niet meer of minder beïnvloed door de kabel. Bij analoog is dit wel het geval, maar we praten over digitaal.

Een vuistregel is dat je ongeveer €10 per meter kabel kwijt zal zijn om een prima kabel te hebben. (Veel) meer is het geld zeker niet waard. Maar goed je hebt zelf mensen die vinden, en zeker weten, dat een netsnoer van €400 een positief effect heeft op de geluidskwaliteit. En niet vergeten, eerst 200 uur inspelen!

powercable.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ik zou eerst die Roemeense TV eens bij een ander beluisteren en

als het daar NIET zo klinkt, de equalizer aanspreken.

En . . . HDMI is toch digitaal? Een anderssoortige HDMI-kabel

kan toch geen geluidsverschil geven als alleen maar storingen

wanneer 0-len en 1-nen niet aankomen?

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen