Ga naar inhoud


Beeldverhouding VTM HD regelmatig op 4:3


horatio

Aanbevolen berichten


Definieer normaal... Uitgetrokken hoofden noem ik niet normaal. 4:3-materiaal toon je het best met balken, het is niet anders.

 

Wel is het implementeren van een 4:3-schakeling voor de HD-zenders iets waar men eens naar zou moeten kijken, het in de studio toevoegen van balken is allesbehalve ideaal en de 1440x1080-resolutie bestaat niet voor niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is nu inderdaad zoals het zou moeten zijn, zonder vervorming.

Bij de Nederlandse zenders gebeurt net hetzelfde bij 4:3-uitzendingen.

Dit hangt niet van TV Vlaanderen af, maar dit wordt zo uitgezonden en is voortaan dus ook zo bij Telenet en Belgacom.

 

Het is net vtm SD die nog altijd niet correct doorgegeven wordt bij 4:3-uitzendingen door het ontbreken van WSS-signalisatie.

Als die er zou zijn, kan je naargelang je smaak naar het originele beeldformaat kijken (met balken), of naar uitgerekte hoofden...

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij uitgerokken 4:3 beeld zit er bij mij niets anders op dan er zo naar te kijken.

Mijn Sony TV kan enkel inzoomen op HDMI-bronnen, dus als er banden links en rechts zijn, kan ik inzoomen om er volbeeld van te maken met de "Smart" zoommodus.

Ik zie het liefst zoals VTM HD en de PO het doen dus. Dan kan ik doen wat ik wil. :D

En inderdaad: bij Telenet is het net hetzelfde.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, VTM HD is zoals het moet zijn.

Met zwarte balken links en rechts bij 4/3 uitzendingen en volledig beeld bij 16/9. Hoe het momenteel is bij VTM SD, 2Be, JimTV, VTMkZoom en Acht vind ik echt slecht nl. zo'n uitgerokken beeld bij 4/3 uitzendingen. Ik heb TV Vlaanderen dit reeds laten weten om het beeld weer te laten geven in de correcte verhouding zoals bij VT4, VijfTV enz.

 

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...