Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Rebox herkent mijn CD kaartje niet


Wout55

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Ik ga ervan uit, dat je dan weer geen beeld hebt met een Seca 2 kaart.

 

Bij een HD ontvanger hoort een SECA 3 kaart, even de kaart laten omruilen bij Canaaldigitaal.

Je hebt dan de 3 publieke zenders alvast in HD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wout55
Op advies van de fabrikant de software teruggezet naar versie 1.08.09 en voila, mijn SECA2 kaartje is weer volledig operationeel. De hamvraag is nu natuurlijk wat er gebeurt als ik weer naar 1.08.52 ga.

Ik zou zeggen, probeer het uit. Je kan altijd de firmware weer downgraden mocht het niet werken. Maar als ik jou was zou ik de Seca2 kaart laten omwisselen voor een Seca3 kaartje..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, hoor, ik heb prima beeld. En HD voor de HD zenders, behalve natuurlijk de Canal Digitaal zenders. Nadat ik de zenderindeling weer had ingeladen doet hij het soms niet. Hij herkent het kaartje wel maar doet er dan niets mee. Opnieuw opstarten blijkt te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update. Maandag heb ik 1.08.26 erop gezet en dat loste het zap probleem op. Het SECA 2 kaartje bleef gewoon werken en dat zowel in sleuf 1 als in sleuf 2. Het kaartje heeft zelfs een update gehad met een nieuwe vervaldatum. Even off-topic zeggen dat BBC HD gewoonweg van het scherm af spettert, zo mooi is dat.

Vanmorgen 1.08.44 erop gezet. Geen wijzigingen. Kaartje blijft het vooralsnog doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toen waren we weer terug bij 1.08.52. En mijn SECA 2 kaartje blijft werken. Ondertussen is er weer een nieuwe softwareversie. Ik denk dat de leverancier de laatste software op mijn machine heeft gezet zonder de voorafgaande updates. Alles werkt nu naar behoren en weer een tevreden consument.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eigenlijk is alleen 1.08.09 exclusief voor SECA 2.

Ik kan mij voorstellen, dat daarmee extra software voor de kaartlezer word geinstalleerd en dat je daarna zonder problemen opvolgende versies kunt laden.

 

Ik heb daarna eigenlijk niemand meer gehoord met klachten over een SECA 2 kaart.

 

Omdat Canaaldigitaal alleen HD ondersteunt met SECA 3, denk ik dat je tot een hele kleine groep behoort, en dat je er bij toekomstige problemen niet omheen kunt, je kaartje voor een SECA 3 versie om te ruilen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn schotel alleen voor de Engelse zenders die niet door de providers (kabel, adsl en satelliet) worden doorgegeven. Ned1, 2 en 3, is een toegift waar ik geen extra geld aan ga uitgeven. De kabel is al duur genoeg maar zijn geld meer dan waard. Als ik een dependence heb zonder kabel wordt het wel weer interessant. Dat kan over drie maanden zijn of veel later.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...