Ga naar inhoud

schotel uitrichten op sirius(maar welk signaal?)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo sat vrienden.

ik ben mijn schotel van 1 meter doorsnee,aan het uitrichten op de sirius met mijn humax 5400z.

maar welk signaal zou ik eigelijk moeten hebben,met een schotel van 1 meter,

op de sirius satelliet ,met de tv zender SIRIUS CHANNEL.

ik heb sterkte 44% en kwaliteit 60%.

ik heb het gevoel dat dit beter kan!

ik hoop dat mij wat mensen met ook een schotel van ongeveer 1 meter een tip kunnen geven ,wat jullie voor signaal hebben.

ik heb namelijk gelezen dat je met de sirius moet beginnen om goed uit te richten.

ik plaats dit bericht namelijk omdat ik nog steedts lig te plaren met die panamsat 43 west en 45 west ,die ik nog niet kan ontvangen.

ps.staat er op internet niet ergens een schema wat het signaal sterkte eigelijk zou moeten zijn met diverse maten schotels.

of is dit niet te zeggen?

alvast bedankt voor de tips.

groetjes marc.

Geplaatst:

In mijn etherpiratentijd op zowel FM-band als 27 Mc, vond ik het destijds heel erg belangrijk wat de signaalsterkte was. Vergelijken met andere stations, bedelen om een S-rapportje, andere coax kopen die nog beter geaard was in de hoop dat je dan weer wat signaalverbetering zou hebben, kortom allerlei kunstgrepen toepassen om dat signaal maar op te voeren. Met satellietontvangst is het net zo, met dat verschil dat ik nu nog alleen maar geïnteresseerd ben in de kwaliteit van het beeld. Signaal is afhankelijk van weer, merk schotel, merk tuner, lengte van de coax, kwaliteit van de LNB en zo kan ik nog wel even door gaan. Ik had een strong8000 en nu een Topfield 3000CIP; mijn signaal is erop vooruitgegaan, ik vind echter de beeldkwaliteit van de Strongtuner stukken beter. Ik vind dus dat ik qua kwaliteit erop achteruit ben gegaan, maar ja een mens wil op een gegeven moment meer dan alleen maar Seca. Ben dus tevreden met wat je hebt en zolang je niet teveel blokvorming krijgt(behalve bij extreem slecht weer)is er niks aan de hand.

Tenslotte; ik ontvang hier alles van 42 oost tot en met 37,5 west. 43- en 45 west gaat hier niet; dan krijg ik ruzie met mijn muur. Ik kan hem nog een meter hoger plaatsen, maar dan krijg je weer mensen die zich gaan ergeren aan dat uitzicht, dus laat ik het maar.Niet echt een antwoord op je vragen, maar gewoon een eigen mening die ik even wilde ventileren. Succes en groetjes van John uit Den Bosch.

Geplaatst:

Heb ook een 1 meter schotel en op de Sirius channel een ontvangst van 45 % en kwalitiet 77 %.

Dit resultaat met ongeveer 30 meter coax ertussen en regen.

Bij helder weer is het beter.

Heb je wel vrij zicht,goede coax ?

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Geplaatst:

ja ik heb vrij zicht,maar toch beiden bedankt,voor jullie mening.

die het kleine niet eert!

we hobbieen lekker verder.

fijne zondag.

Geplaatst:

Ik heb 1.1 mtr schotel en krijg 80% signaalsterkte en 95% kwaliteit (met mooi weer uiteraard).

Dit met 25 mtr kabel en een echostar receiver.

niet alleen de oost-west positie is belangrijk, maar misschien moet je de hoek van je schotel ook nog iets aanpassen (elevatie).

Suc6.

We have two ears and one mouth so that we can listen twice as much as we speak.

Geplaatst:

De signaalsterkte hangt af van o.a. de interne versterking van de LNB.

Maak je hier niet druk om.

Belangrijker is de qualiteit. Dit is een maat tegengesteld aan de Bit Error Rate (BER); qualiteit 100% ---> BER = 0. Deze BER is zeer gevoelig voor cross polarisatie en probeer maar eens aan je LNB te draaien en zie hoe nauw het komt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen