Neptunus Geplaatst: 29 december 2010 Geplaatst: 29 december 2010 Ik heb de laatste dagen wat heen en weer geflashd tussen de OpenPli 2.0 en de nightly build versie. Vaak heb ik het probleem dat er na de flash geen enkele ontvangst is, ook niet op de digitenne tuners die erin zitten. Waar kan dan aan liggen, en hoe te fixen? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast MiLo Geplaatst: 29 december 2010 Geplaatst: 29 december 2010 Ligt aan de drivers, DMM heeft schijnbaar zitten froebelen met de "genuine" protectie code, en die zorgt dat de driver vaak niet wil starten. Enige known workaround is om nog een keer op te starten (en nog een keer, en misschien nog eens, ...) tot je wel beeld hebt. Bij OpenPLi 2.0 trad dit probleem wel heel erg vaak op omdat die sneller opstart, dat is opgelost door het starten van de TPM wat langer uit te stellen zodat de driver meer kans maakt om door de genuine check te komen. Hierdoor treedt het minder op, maar nu ongeveer op het niveau van de 1.0. Afwachten tot DMM het fatsoenlijk oplost dus.
Gerard 76 Geplaatst: 29 december 2010 Geplaatst: 29 december 2010 Idd,net wat Milo zegt opnieuw opstarten. Doe dit dan niet via de opnieuw opstarten optie in het afsluiten menu, maar zet 'm na het afsluiten ook met de knop achterop uit.
Neptunus Geplaatst: 1 januari 2011 Auteur Geplaatst: 1 januari 2011 Nou, vandaag wel 5 keer opnieuw gestart, geen data, de box moet echt betrouwbaar zijn. En dus maar weer terug naar de vorige Pli versie, die gad gelukkig na de eerste opstart direct beeld. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
mobieltje Geplaatst: 1 januari 2011 Geplaatst: 1 januari 2011 En als je die werkende versie van OpenPli 2.0 er op zet en dan een update doet via het menu, heb je dan ook opstart problemen? Misschien is dat een optie. Grts.
Neptunus Geplaatst: 1 januari 2011 Auteur Geplaatst: 1 januari 2011 Heb ik ook geprobeerd, geen oplossing, vreemde is dat ik met vorige versie Pli geen enkel probleem heb. Ook niet met de Pli 2.0 op de VU+Duo Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
hemertje Geplaatst: 1 januari 2011 Geplaatst: 1 januari 2011 Origineel bericht van: Neptunus Heb ik ook geprobeerd, geen oplossing, vreemde is dat ik met vorige versie Pli geen enkel probleem heb. Ook niet met de Pli 2.0 op de VU+Duo het betreft vooral de dm8000 icm de laatste dmm drivers zoals al vaak eerder aangegeven, start je box op zonder bootlogo dan heb je een niet werkende box. herstart dan je box zovaak tot je wel een bootlogo krijgt, dan heb je een normaal werkende en betrouwbare box... het probleem zit hem in de snelheid van de opstartprocedure icm de verbindingen tussen de beveiligingchip. dit triggert een wel/niet werkende box zie ook de ervaringen betreffende deze op het PLi forum:http://www.pli-images.org/forum/viewthread.php?forum_id=64&thread_id=16199 DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Neptunus Geplaatst: 1 januari 2011 Auteur Geplaatst: 1 januari 2011 Het probleem is dat de VU als server staat, die staat permanent aan maar de DM8000 wordt iedere nacht uitgezet via de Elektro plugin. En dus ook iedere dag opgestart. Toch vreemd dat het opstarten met de oude pli versie dan steeds goed gaat, toch? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Catastrofus Geplaatst: 1 januari 2011 Geplaatst: 1 januari 2011 Nee, een oudere image hyeeft oudere drivers. Dus daar kan zomaar niets mee aan de hand zijn. Als je de beta's volgt loop je vanzelf tegen dit probleem aan. Voor mij geldt het alleen maar na een update, dan moet ik 2, 3 of 4 maal rebooten om de zooi weer aan de gang te krijgen. Zie link van Hemertje. Origineel bericht van: Neptunus Het probleem is dat de VU als server staat, die staat permanent aan maar de DM8000 wordt iedere nacht uitgezet via de Elektro plugin. En dus ook iedere dag opgestart. Toch vreemd dat het opstarten met de oude pli versie dan steeds goed gaat, toch? 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Neptunus Geplaatst: 1 januari 2011 Auteur Geplaatst: 1 januari 2011 O, ik zie nu op het Pli forum dat het een 2.0 probleem is, ik blijf wel even met de oude versie werken want die werkt goed. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Catastrofus Geplaatst: 1 januari 2011 Geplaatst: 1 januari 2011 Nee, het is ook (zeker) een 1.0 beta probleem. Heb er zelf ook last van... Origineel bericht van: Neptunus O, ik zie nu op het Pli forum dat het een 2.0 probleem is, ik blijf wel even met de oude versie werken want die werkt goed. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
mobieltje Geplaatst: 1 januari 2011 Geplaatst: 1 januari 2011 Je hebt het over vorige versie en nu de oude versie? Wat draai je nu eigelijk voor image die wel goed werkt? Dat er problemen waren met de drivers in OpenPli 2.0 is al diverse keren gepost op dit forum Grts.
rmh Geplaatst: 1 januari 2011 Geplaatst: 1 januari 2011 Ik herken het probleem, denk ik. in PLI 1.0 heb ik soms hetzelfde symptoom. @Catastrofus die dezelfde ervaring heeft. Ik kan mijn problemen relateren aan de netwerk interface, om er zeker van te zijn zou ik PLI 2.0 moeten testen, maar daar heb ik nu eigenlijk geen tijd voor. Is er iemand met PLI 2.0 die zonder netwerk een aantal malen wil opstarten, om het uit te testen? lees het volgende eens door http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...iga#Post1940356 thanks
Catastrofus Geplaatst: 1 januari 2011 Geplaatst: 1 januari 2011 Waarom denk je dat het netwerk-gerelateerd is? Volgens de mensen achter PLi ligt het aan de securitychip icm vernieuwde drivers. Origineel bericht van: rmh Ik herken het probleem, denk ik. in PLI 1.0 heb ik soms hetzelfde symptoom. @Catastrofus die dezelfde ervaring heeft. Ik kan mijn problemen relateren aan de netwerk interface, om er zeker van te zijn zou ik PLI 2.0 moeten testen, maar daar heb ik nu eigenlijk geen tijd voor. Is er iemand met PLI 2.0 die zonder netwerk een aantal malen wil opstarten, om het uit te testen? lees het volgende eens door http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...iga#Post1940356 thanks 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Catastrofus Geplaatst: 1 januari 2011 Geplaatst: 1 januari 2011 In de OpenPLi 1.0 beta is het zeker niet netwerk gerelateerd. Heb het even uitgeprobeerd met m'n 2de 8000 (die geen 'productie' draait, oftewel men kijkt tv er mee) maar die start niet beter op indien het netwerk eruit ligt. You never know, maar helaas. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen