Neptunus Geplaatst: 1 januari 2011 Auteur Geplaatst: 1 januari 2011 De versie openpli 1.0 is bij mij altijd nog goed opgestart, de versie 2.0 beta dus niet, maar wel op de VU+Duo. Ik zal morgen nog even wat opstarts doen. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
hemertje Geplaatst: 2 januari 2011 Geplaatst: 2 januari 2011 Origineel bericht van: Neptunus Het probleem is dat de VU als server staat, die staat permanent aan maar de DM8000 wordt iedere nacht uitgezet via de Elektro plugin. En dus ook iedere dag opgestart. waarom zou je dat uberhaubt willen doen? los van proberen en testen draaien de boxen hier maanden zonder opnieuw op te hoeven starten... er is mijn mijn idee geen enkele reden om je dm8k iedere dag te herstarten! DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Neptunus Geplaatst: 2 januari 2011 Auteur Geplaatst: 2 januari 2011 Origineel bericht van: hemertje Origineel bericht van: Neptunus Het probleem is dat de VU als server staat, die staat permanent aan maar de DM8000 wordt iedere nacht uitgezet via de Elektro plugin. En dus ook iedere dag opgestart. waarom zou je dat uberhaubt willen doen? los van proberen en testen draaien de boxen hier maanden zonder opnieuw op te hoeven starten... er is mijn mijn idee geen enkele reden om je dm8k iedere dag te herstarten! Omdat de box tussen 1 uur in de nacht en pakweg 3 uur in de middag niet wordt gebruikt, zou ik de box aan laten staan staat de box stroom te consumeren en draait de fan. Dus waarom niet in deep standby? De elektro plugin regelt het allemaal automatisch. Wie van jullie laat de DM8k permanent aan staan? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Harley Geplaatst: 2 januari 2011 Geplaatst: 2 januari 2011 Origineel bericht van: Neptunus Wie van jullie laat de DM8k permanent aan staan? Kan ie uit dan? VU+ Duo2 - PrismCube
Meega1 Geplaatst: 2 januari 2011 Geplaatst: 2 januari 2011 Origineel bericht van: Neptunus Wie van jullie laat de DM8k permanent aan staan? Alleen standby ,maar ik heb geen fan. Meega Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.
hemertje Geplaatst: 2 januari 2011 Geplaatst: 2 januari 2011 hier gaan alle boxen hooguit op standby de dm8k fungeert als NAS voor de rest er zit toch geen ventilator in de dm8k? of je moet hem er zelf ingezet hebben hier heb ik iig nooit hitteproblemen ervaren met een ingebouwde HDD DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Gast MiLo Geplaatst: 2 januari 2011 Geplaatst: 2 januari 2011 Origineel bericht van: Neptunus Wie van jullie laat de DM8k permanent aan staan? He, leuk een poll! Hij gaat hoogstens in standby. Die paar Watt, ach, niet de moeite.
Cobus R Geplaatst: 2 januari 2011 Geplaatst: 2 januari 2011 heb hier 2 dreams 500HD en azbox en dcie gaan nooit uit en ook zelfs niet standby is nergens goed voor. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Gerard 76 Geplaatst: 2 januari 2011 Geplaatst: 2 januari 2011 Mijn boxen gaan alleen ff uit wanneer ze geflashed worden Of de stroom moet uitvallen,maar anders nooit.
Neptunus Geplaatst: 3 januari 2011 Auteur Geplaatst: 3 januari 2011 Vannacht de box aan laten staan op standby maar als je de box dan aanzet, dus van standby gaat kijken is het deksel toch wel heet hoor. Er wordt ook op twee punten 47 graden gemeten. Ik heb de fan tijdens standby niet aanstaan. Nu weet ik wel dat de meeste componenten best tegen die warmte kunnen maar volgens mij wordt de levensduur echt wel verlengd als het koeler is. Dus gaat mijn voorkeur uit naar uitzetten gedurende zo'n 10 uur per dag. Moet toch kunnen? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
whatyouneed Geplaatst: 3 januari 2011 Geplaatst: 3 januari 2011 ik heb de laatste dagen wat heen en weer geflashd tussen de OpenPli 2.0 en de nightly build versie. Vaak heb ik het probleem dat er na de flash geen enkele ontvangst is, ook niet op de digitenne tuners die erin zitten. Waar kan dan aan liggen, en hoe te fixen? ff naar bvn zappen en weer terug en je hebt beeld. hoop dat het probleem opgelost is Waarom drukken we harder op de toetsen van de afstandsbediening als de batterijen bijna leeg zijn? ik zie ik zie wat jij niet ziet !!!
SIMBAke Geplaatst: 3 januari 2011 Geplaatst: 3 januari 2011 even naar BVN zappen helpt niet hoor het probleem is nog niet opgelost , is een driver probleem van dream zelf zeggen ze bij PLi als je geen beeld hebt , moet je blijven opstarten tot je radertjes in het PLi scherm ziet en daarna werkt die goed als je de radertjes in een zwart scherm ziet dan weet je hoe laat het is VU+ ultimo en ultimo 4K Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar ) Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
Apple740 Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 Origineel bericht van: Neptunus .Nu weet ik wel dat de meeste componenten best tegen die warmte kunnen maar volgens mij wordt de levensduur echt wel verlengd als het koeler is. Dus gaat mijn voorkeur uit naar uitzetten gedurende zo'n 10 uur per dag. Moet toch kunnen? Volledig uitzetten iedere dag veroorzaakt dan weer grote temperatuursverschillen (met inkrimpen/uitzetten van metalen electronica delen als gevolg, plus eerder corrosie), dus ik durf niet te zeggen wat beter is. Ik vermoed echter wel dat een gelijkmatige temperatuur (en dan maakt het niet zozeer uit of dat dit 20 of 50 graden is) als zeer prettig wordt ervaren door electronica. Dus of je de uiteindelijke levensduur verlengt met iedere dag uitzetten, ik betwijfel het. Wat wel zeker zou helpen is het apparaat altijd uit laten staan.
Neptunus Geplaatst: 7 januari 2011 Auteur Geplaatst: 7 januari 2011 Vandaag nog maar eens geprobeerd, eerst vanaf de backup flashen en er was beeld! Toen een update gedaan, helaas geen beeld, maar weer gauw terug naar de oude (stabielere) versie! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen