klaas Geplaatst: 7 januari 2011 Geplaatst: 7 januari 2011 Tja, ik heb een week of 2 geleden open PLI 2 erin gezet. Ik heb geen backup o.i.d. gebruikt, gewoon alles weer opnieuw gedownload en ingesteld en had geen problemen, gewoon in 1x beeld. Vandaag update gedaan en alles verloopt perfect. Ook nu weer in 1x beeld. Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo
Neptunus Geplaatst: 12 januari 2011 Auteur Geplaatst: 12 januari 2011 Ik blijf maar problemen houden met de installatie van de 2.0 beta versie, ook bij een "schone" installatie. Steeds maar weer geen beeld. Zet ik oude versie terug, dan direct beeld. Ik blijf wel even bij de oude die in mijn ogen superstabiel is. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gerard 76 Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Zet de box es uit met de knop achterop. Dan de knop vooraan indrukken. De blauwe LED gaat dan voor 2 tellen aan en dan weer uit. Dan is de laatste stroom uit de box lijkt het. Dan achterop weer aanzetten. 'k Weet niet waarom,maar dat werkt hier nagenoeg altijd. (kan ook stom toeval zijn natuurlijk)
Littlesat Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Gerard, Heb je het elke keer dat het opstart nadat de box geheel 'leeggetrokken' is van de stroom? Het 'lijkt' er eerder op dat die security chip niet goed reset na een reboot of zo... I doe eens een gokje... Met mijn DM800 na een upgrade gisteren ook problemen (decodering werkte om en om, daarom 10 seconden beeld-10 seconden freeze effect).. na stekkertje eruit, minuutje w88, stekkertje erin ook direct beeld. Terwijl een korte koude herstart en warme herstart (reboot) ook niets hielp. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Neptunus Geplaatst: 12 januari 2011 Auteur Geplaatst: 12 januari 2011 Origineel bericht van: Littlesat Gerard, Heb je het elke keer dat het opstart nadat de box geheel 'leeggetrokken' is van de stroom? Het 'lijkt' er eerder op dat die security chip niet goed reset na een reboot of zo... I doe eens een gokje... Met mijn DM800 na een upgrade gisteren ook problemen (decodering werkte om en om, daarom 10 seconden beeld-10 seconden freeze effect).. na stekkertje eruit, minuutje w88, stekkertje erin ook direct beeld. Terwijl een korte koude herstart en warme herstart (reboot) ook niets hielp. En toen? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gerard 76 Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Wanneer ik de box via de ab reboot kan ik wachten tot ik een ons weeg. Na 5 à 6 keer geloof ik 't wel. Wanneer ik het doe zoals ik in de vorige posting zei hoef ik het niet 2x te doen. Dit kan natuurlijk toeval zijn,want de mijne gaat zelden helemaal uit. (alleen als ik de hele avond weg ben) Maar ik heb dit nu 3 à 4 keer zo gedaan en telkens succes.
hemertje Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Origineel bericht van: Neptunus Ik blijf maar problemen houden met de installatie van de 2.0 beta versie, ook bij een "schone" installatie. Steeds maar weer geen beeld. Zet ik oude versie terug, dan direct beeld. Ik blijf wel even bij de oude die in mijn ogen superstabiel is. hier dezelfde ervaring, kom er ook maar niet achter wat de reden is DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Nowtv Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Ik moet mij hier helaas bij aansluiten. Op de 800se geen enkel probleem met de versie 2. Maar op de 8000 gaat het echt niet goed. En ben ook weer terug naar versie 1. De truc met het uitzetten met de schakelaar en dan de knop aan de voorzijde indrukken (ontlading) werkt hier helaas niet. Box is een uit de 1e generatie 8000 en is origineel.
hemertje Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 nogmaals, we zijn achter de schermen druk op zoek naar een mogelijke oplossing... hopelijk is die er snel! DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Neptunus Geplaatst: 12 januari 2011 Auteur Geplaatst: 12 januari 2011 Origineel bericht van: hemertje Origineel bericht van: Neptunus Ik blijf maar problemen houden met de installatie van de 2.0 beta versie, ook bij een "schone" installatie. Steeds maar weer geen beeld. Zet ik oude versie terug, dan direct beeld. Ik blijf wel even bij de oude die in mijn ogen superstabiel is. hier dezelfde ervaring, kom er ook maar niet achter wat de reden is En wat doe je dan, de oude versie erop? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
freaky Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 ik heb hetzelfde probleem ook met pli 2.0. Hoe vaak ik ook opstart. Heb nu weer new enigma 3.12 er opgezet. Met 3.13 ook veel groene schermen. Ik hoop dt dream multimedia dit snel oplost. Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Littlesat Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 En de truuk van Gerard?? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
SIMBAke Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 draait goed hier met de 2.0 van 10-1-11 en glass hd skin eerste keer heb ik een keer of 4 moeten booten , daarna nietmeer uitgezet omwille van het bootprobleem , enkel op standby VU+ ultimo en ultimo 4K Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar ) Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
Neptunus Geplaatst: 12 januari 2011 Auteur Geplaatst: 12 januari 2011 Origineel bericht van: Littlesat En de truuk van Gerard?? De truuk van Gerard werkt goed voor diegenen die soms een herstart doen, maar ik blijf de box uitzetten als ik naar bed ga, waarom al die uren aan laten staan? En dan moet je wel een stabiel opstart hebben. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
bliksem Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 ik heb 1 van de eerste 8000 met de nieuwste pli er op hij draait als een zonetje en geen enkel probleem, hij start altijd op zowel bij herstart als ook als hij van de stoom is af geweest. Dreambox DM8000HD AZBOX Premium +
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen