Ga naar inhoud

Geen ontvangst meer na een flash (Pli images)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tsja, lijkt dan toch een beetje willekeurig. Maar ik zou niet weten wat ik anders kan doen dan een schone instal.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

• Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ook bij mijn DM8000 tot nu toe nog geen problemen met Pli 2.0.

Images van 06-01, 11-01 en 13-01 starten altijd direct.

Met de laatste Pli 1.0 van 02-01 moest ik welk vaak meerdere keren starten vordat ik beeld had.

Pli 2.0 werkt bij mij dus beter. De DM8000 is van 09-2009.

Adri.

Geplaatst:

Ik neem het ter kennisgeving aan. Een collega van me heeft met z'n 8000 alleen maar ellende/onbegrip/onduidelijkheid beleeft met de upgrade van zijn 8000 naar PLi2 (de beroemde WAF) dus ik ben even conservatief en blijf bij PLi1.

Origineel bericht van: adri
Ook bij mijn DM8000 tot nu toe nog geen problemen met Pli 2.0.

Images van 06-01, 11-01 en 13-01 starten altijd direct.

Met de laatste Pli 1.0 van 02-01 moest ik welk vaak meerdere keren starten vordat ik beeld had.

Pli 2.0 werkt bij mij dus beter. De DM8000 is van 09-2009.

Adri.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: hemertje
Ik blijf maar problemen houden met de installatie van de 2.0 beta versie, ook bij een "schone" installatie. Steeds maar weer geen beeld.

Zet ik oude versie terug, dan direct beeld. Ik blijf wel even bij de oude die in mijn ogen superstabiel is.

hier dezelfde ervaring, kom er ook maar niet achter wat de reden is

En wat doe je dan, de oude versie erop?

wanneer ie echt niet door wil starten schakel ik over op de 800Se die er nu naast staat wink

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:
maar ik blijf de box uitzetten als ik naar bed ga, waarom al die uren aan laten staan?

Mijn twee boxen staan `s nachts op stand-by. (klok in beeld)
Om b.v. `s nachts de EPG gegevens op te halen.

Lees dit eens.

PS Eén kilowattuur (kWh) kost ongeveer € 0,22

Grts.
Geplaatst:

Het gaat mij niet eens zozeer om het geld, ik vind het gewoon niet nodig dat de Dream uren aan blijft staan terwijl er dan totaal geen behoefte aan is. Ik laat de spaarlamp in de kamer toch ook niet branden als ik naar bed ga?

En hoe je het wendt of keert: de box is behoorlijk warm, ook in standby. Laatst een keer gemeten via de fancontrol pluging: zonder draaiende fan vanuit standby op meerdere punten tegen de 50 graden. In bedrijfstoestand met draaiende fan niet boven de 40 graden.

Dus nogmaals: waarom zou ik de box aan laten staan?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: mobieltje

Mijn twee boxen staan `s nachts op stand-by. (klok in beeld)
Om b.v. `s nachts de EPG gegevens op te halen.

dat hoeft niet , je kan die ook laten opstarten voor de EPG op te halen , dat je dan geen beeld hebt met PLi dat geeft niet smile , voor de EPG is dat niet nodig

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Geplaatst:

Je moet helemaal niks, maar voor die paar euro per jaar laat ik ze gewoon op stand-by staan.

Zo warm in stand-by, na afkoeling, dan klopt er volgens mij iets niet.

En op je laatste vraag (waarom...) had ik al antwoord gegeven, daarom doe ik dat.

En ik zou het zeker doen als ik ook die opstart problemen zou hebben met de OpenPLi 2.0 image.

Grts.

Geplaatst:

Ik zou zeggen: installeer eens de fancontrol plugin (kan volgens mij ook zonder fan) Die meet op meerdere punten de temp. En kijk dan eens naar de uitslagen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: mobieltje
Je moet helemaal niks, maar voor die paar euro per dag laat ik ze gewoon op stand-by staan.

Zo warm in stand-by, na afkoeling, dan klopt er volgens mij iets niet.

En op je laatste vraag (waarom...) had ik al antwoord gegeven, daarom doe ik dat.
En ik zou het zeker doen als ik ook die opstart problemen zou hebben met de OpenPLi 2.0 image.

Grts.

Ik zei eerst "ik doe het niet voor het geld" Maar een paar Euro per dag???? Nou, dan zet ik hem zeker uit!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Ik zei eerst "ik doe het niet voor het geld" Maar een paar Euro per dag???? Nou, dan zet ik hem zeker uit!

goed plan , maar dan moet je wel een fan hebben , want de temperatuur moet ongeveer het zelfde blijven
maar die heb je wss ?

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Geplaatst:

Die heb ik, maar dat doet er niet toe.

Ik zou willen weten wat voor een temp jullie meten als de box in stand-by staat, en dan het verschil met de temp in bedrijf.

Daarvoor kan je de fancontrol plugin installeren, die meet op verschillende punten op het MB.

Overigens (on topic) heb ik zojuist weer eens de beta versie geinstalleerd (box liep vast na installatie Magic HD skin??)

En weer geen beeld, ook niet na het weg laten lopen van de stroom (?) Ik ga nu definitief terug naar de 1.0 en wacht af tot het probleem is opgelost.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Vannacht de box aan laten staan op standby maar als je de box dan aanzet, dus van standby gaat kijken is het deksel toch wel heet hoor.

Vreemd, daar heb ik geen last van.
Heb je wel een timeout op je HDD staan ?

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Geplaatst:

Dus jouw box is in stabdby warmer dan in bedrijf?

De mijne is altijd zo'n 54 graden.

Staat ook in een meubel,net als bij Michel,

alleen wel iets meer vrije ruimte boven de box. (~ 6 cm)

Heb wel een fan erin,maar dat helpt weinig.

Blaast de hete lucht van de ene naar de andere plek.

Maar weer ontopic,de truuk met de knop achterop werkt bij jou dus niet?

Ik werk hier met één van de eerste DM8000 boxen.

Geplaatst:

Nog even off topic want over het on topic probleem is niets anders te melden dan dat het nog niet gefixed is,

ik heb er geen HD inzitten want ik heb een NAS, en v.w.b. warmte bij standby: ik had de fan control plugin zo ingesteld dat de fan uit was als de box uit was en aanging als de box aanging, vandaar meer warmte in standby, ofwel veel warmte in standby dus waarom niet uit?

De fan moet je niet op de plaats inbouwen waar DMM het voorzien heeft, net achter het display is de beste plek, fan draait op halve toeren nauwelijks hoorbaar en in standby nog minder toeren, temp gemiddeld 45 graden.

Als DMM echte superkwaliteit zou maken zat er standaard een fan op de juiste plaats in en viel niet de kunstsof kap er zomaar af. Maar zelfs dan nog: geen spijt van de aankoop gehad, geen minuut!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen