Ga naar inhoud

Geen ontvangst meer na een flash (Pli images)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nee, ik heb er ook geen hdd inzitten (opnemen gaat via de Synology) en de 8000 wordt handwarm, niet heet en ik heb dus ook geen fan in beide dingen zitten.

Opm: 1 8000 heeft een voeding van een 7025+ (toendertijd een doa) en de ander gewoon de originele voeding. Beiden worden niet echt warm. Dus ik heb geen fan nodig.

Origineel bericht van: Neptunus
Nog even off topic want over het on topic probleem is niets anders te melden dan dat het nog niet gefixed is,

ik heb er geen HD inzitten want ik heb een NAS, en v.w.b. warmte bij standby: ik had de fan control plugin zo ingesteld dat de fan uit was als de box uit was en aanging als de box aanging, vandaar meer warmte in standby, ofwel veel warmte in standby dus waarom niet uit?

De fan moet je niet op de plaats inbouwen waar DMM het voorzien heeft, net achter het display is de beste plek, fan draait op halve toeren nauwelijks hoorbaar en in standby nog minder toeren, temp gemiddeld 45 graden.

Als DMM echte superkwaliteit zou maken zat er standaard een fan op de juiste plaats in en viel niet de kunstsof kap er zomaar af. Maar zelfs dan nog: geen spijt van de aankoop gehad, geen minuut!

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

• Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Tsja, wat is handwarm en wat is heet. Is een constante temperatuur op het moederbord van rond de 55 graden goed of slecht?

Verlengt het uitzetten van de box gedurende zo'n 16 uur per etmaal de levensduur nu wel of niet?

En, niet het belangrijkste maar toch.....hoeveel geld wordt er verspild door de box aan te laten staan?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Ik zet ze 's avonds in standby en niet uit. Bij mij gaan ze nooit uit. Zo gauw je je hand er nog zonder problemen op de kast kan leggen zonder dat het heel vervelend wordt is het goed, althans volgens mijn bescheiden mening. Heb nu een thermometer op de ventilatieopeningen van de 8000 beneden (de enige die in een (half)gesloten kast staat, de ander staat helemaal vrij) gelegd en ik ben benieuwd wat het gaat worden. I will let you know.

Volgens mij moet je hem gewoon aanlaten. Dat afkoelen & verhitten van die componenten komt de levensdur ook niet ten goede. Maar dat is mijn gevoel en kan ik niet door feiten onderbouwen.

Origineel bericht van: Neptunus
Tsja, wat is handwarm en wat is heet. Is een constante temperatuur op het moederbord van rond de 55 graden goed of slecht?

Verlengt het uitzetten van de box gedurende zo'n 16 uur per etmaal de levensduur nu wel of niet?

En, niet het belangrijkste maar toch.....hoeveel geld wordt er verspild door de box aan te laten staan?

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Catastrofus
Maar dat is mijn gevoel en kan ik niet door feiten onderbouwen

In een van mijn vorige baantjes was ik DCS engineer. We hadden altijd zogenaamde hotspare
(reservedelen die in een cabinet onder spanning stonden), want electronica (cold) spare op de plank doet vreemde dingen.
Electronica die het jaren goed heeft gedaan en te vaak van de spanning af komt geeft problemen. Meestal condensatoren.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Heb net de thermometer van de 8000 (beneden) afgehaald en die geeft 33 graden aan boven de luchtopeningen van de voeding rechts achterin. Lijkt me goed.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen