Ga naar inhoud


France 2, 3, 4, en 5 verdwijnen vanaf 1 jan. 2011 !!!


Marc-Sim

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Eddy VL
@Voodoodoll

Citaat:
Ik had het trouwens over de FA Cup met Vlaamse commentaar maar heb het slecht verwoord Coupe de France komt trouwens niet eens op een Vlaamse zender. Ik heb 5°W niet, dat is geen oplossing voor mij.


Als je geen bezwaar hebt tegen Duits:

Vanavond Ipswitch Town - Arsenal om 20:45
DSF1
Astra 19.2 12480 V 27500 3/4

Was gisteren trouwens West Ham - Birmingham op dezelfde zender...

M.v.g.

Eddy Vl


Zeker geen bezwaar tegen Duits maar dat is dan weer de League Cup wink
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: Eddy VL

Citaat:
Franstalige zenders zijn in Vlaanderen een vanzelfsprekendheid




Is dat dan zo?


Of is het gewoon omdat er een aantal zijn die zelf naar Franstalige zenders willen kijken, dat nu al die anderen in Vlaanderen nu ineens tot die categorie gerekend worden? Er zullen verschillende TVV kijkers zijn die hier op SAT4ALL zitten en geen boodschap hebben aan Franstalige zenders. Het is niet omdat ze niet op deze post reageren, dat ze er niet zijn en dat je zo maar mag veralgemenen.

Ikzelf heb niet gereageerd omdat wat betreft deze topic er een grond van waarheid in steekt: tot nu toe zaten de zenders van TF in het pakket waar je jezelf hebt op geabonneerd. Als de aanwezigheid van deze zenders in het pakket net de doorslag gegeven heeft kan ik de reactie begrijpen. TVV heeft hier het aanbod inderdaad ingrijpend gewijzigd.

Maar om nu te zeggen dat iedereen in Vlaanderen staat te springen voor franstalige zenders? "Wishfull thinking" van enkelen denk ik.

Eddy Vl







Ik volg Eddy!
mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

zelfs bij "gelijke" beeldkwaliteit geef ik de voorkeur aan TVV als alternatief voor belgacom en telenet! Spijtig dat het zo stil blijft rond mobistar en zijn satelliet-avontuur, want hoe méér schotelkijkers hoe beter...

sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RUF

Leuk voor u dat ze u een eerlijk antwoord hebben gegeven.

Ik heb heb toen gekeken naar hun zenderlijst die je kunt downloaden.

En daar stonden de franse duidelijk nog steeds in het nieuw pakket.

 

en dit stond er in hun nieuws brief

 

Vanaf 15 september 2010 verwelkomt TV VLAANDEREN de zenders 13th Street en SyFy Channel! 13th Street is beschikbaar in Basic en Basic+ op nummer 19 van de zenderlijst. SyFy Channel wordt toegevoegd aan Basic+ op preselectie 20. 

Bent u momenteel geabonneerd op Basic Light of de vroegere pakketten BasisPakket of PlusPakket en u wilt ook genieten van 13th Street en/of SyFy Channel? In dat geval dient u uw huidige zenderpakket aan te passen naar Basic of Basic+.  Deze aanpassing kunt u eenvoudig uitvoeren via ‘Mijn TV VLAANDEREN’.

 

Waar staat er daar ergens dat je daardoor andere zender gaat verliezen.

Of willen ze hier nu zeggen dat met je basispakket of pluspakket enkel kiest voor SyFy en 13th street

 

Allee voor mij heeft het geen belang hoe het juist zit.

Een zaak is zeker "COMMERCIEEL ZIJN ZE ENKEL LANGS 1 KANT" en vergeten doe ik niet.

Dreambox 500s-7025-8000hd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb met interesse de vele berichten gelezen. ik ben een van degenen die F2 F3 F4 geregeld bekijken.

Ik lees dat de makkelijkste oplossing is een TNT-S decoder met kaartje te kopen in Frankrijk ; deze zendt uit op Astra 1 (19,2) en daarop staat mijn TVV gericht.

Andere duurdere oplossing is Télésat abo bijkopen.

 

Ik lees op de franse websites dat de ontvangers voor TNTS het kaartje nodig hebben omdat de uitzendingen gecodeerd zijn en officieel alleen voor gebruik in Frankrijk. Kaartjes zouden ook niet apart te koop zijn volgens dezelfde website.In de merkenkijst van beschikbare ontvangers zit Philips DSR5020.

Mijn vraag vermits ik een beperkte technische kennis heb:

 

Ik gebruik een Clarke tech c3100 plus ontvanger met TVV kaart. Ik begrijp dat deze niet geschikt is voor TNT S , evenmin voor Télésat. Indien dit fout is laat het mij weten.

 

Ik heb ook een Philips DSR7121 ( voor HD?) die ik niet gebruik wegens geen HD interesse.In de technische info staat dat deze MPEG2 DVB MP@ ML

MPEG2 DVB MP@ HL

MPEG4 AVC MP@L3

MPEG4 AVC HP@ L4.0

ontvangt.

MPEG4AVC MP@ L3 vind ik ook terug in de technische info van de "franse" Philips DSR 5020 .

 

Betekent dit dat mijn Philips DSR7121 ook de TNT S signalen zal ontvangen en dat ik dus ergens een kaartje alleen zou moeten kunnen vinden/kopen. WAAR is dan de volgende vraag natuurlijk?

 

Betekent dit dat mijn Philpis DSR7121 meteen geschikt is voor Télésat ontvangst als ik een abo van hen koop. Ik heb ergens gelezen dat men MPEG4 nodig heeft voor Télésat.

 

Een hele boel vragen om een probleem door TVV veroorzaakt op te lossen, ik weet het, maar voor de slimmerikken die hierop gaan antwoorden, nu al hartelijk bedankt ( ik wil FR 2 FR 3 terug.....)

Jacques

Link naar reactie
Delen op andere sites

Télésat lukt volgens mij met de Philips 7121 en 8121, maar je kan steeds om een bevestiging vragen bij Telesat. Je moet natuurlijk wel een parabool hebben staan die Hotbird kan ontvangen, want de meeste zenders van Telesat zitten op Hotbird en meer bepaald de Franse zenders.

 

Voor TNTsat ben je eigenlijk nog het beste af met een aparte TNTsat-ontvanger, de kaart draait voor het ogenblik wel op bepaalde andere ontvangers, maar of dit een definitieve oplossing zal blijven, betwijfel ik. De kaart is 4 jaar geldig. De Philips 7121 geeft geen beeld op TNTsat want hij leest geen Viaccess-kaarten.

 

Greets

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk bedankt voor de snelle en duidelijke reactie.

Ik heb nog een tweede LNB liggen die vroeger bij gemonteerd stond voor Hotbird, maar weg wegens nooit gebruikt; dus die kan er weer op en dan een abo van télésat erbij nemen.

Of zou ik voorkeur geven voor een frans TNTS ontvanger met kaartje. Ik las ook al dat ze 4 jaar geldig zijn... hoe geraak ik dan aan een nieuw ( eventueel bij dezelfde verkoper misschien??)

 

Ik zal er eens over nadenken, maar jullie mogen altijd helpen denken.

Bedankt, Jacques

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik las ook al dat ze 4 jaar geldig zijn... hoe geraak ik dan aan een nieuw


Dat is een vraag die zowat iedereen zich stelt. Ofwel worden de rechten met een jaar verlengd ofwel komt er een omruilactie waarvan nog niemand weet hoe die precies zal verlopen.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie graag de Franse zenders (TF1 HD + F2 HD + F3,4,5)ontvangt en wie reeds telefoon + internet bij Belgacom heeft, neemt misschien best Belgacom TV, is volgens mij de goedkoopste oplossing.

Het is niet mijn bedoeling om BTV te promoten verre van.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eddy VL

Citaat:
Dan moeten ze eerst overal kunnen leveren, bij mij is het signaal te zwak.


Onlangs nog de beschikbaarheidstest gedaan?

Beschikbaarheidstest

Misschien hebben ze in je buurt ondertussen werkzaamheden gedaan. Het kan een oplossing zijn, maar het blijft je eigen keuze natuurlijk...

Eddy Vl


bij de beschikbaarheidstest ook wat gelezen i.v.m. recordings ... 30 dagen beschikbaar !!!! lang leve de Dreambox en TVV smile

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: skippie1770
Origineel bericht van: Eddy VL

Citaat:
Dan moeten ze eerst overal kunnen leveren, bij mij is het signaal te zwak.


Onlangs nog de beschikbaarheidstest gedaan?

Beschikbaarheidstest

Misschien hebben ze in je buurt ondertussen werkzaamheden gedaan. Het kan een oplossing zijn, maar het blijft je eigen keuze natuurlijk...

Eddy Vl


bij de beschikbaarheidstest ook wat gelezen i.v.m. recordings ... 30 dagen beschikbaar !!!! lang leve de Dreambox en TVV smile


De opnames die ik heb op de BTV decoder verdwijnen niet na 30 dagen hoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mic
Origineel bericht van: skippie1770
Origineel bericht van: Eddy VL

Citaat:
Dan moeten ze eerst overal kunnen leveren, bij mij is het signaal te zwak.


Onlangs nog de beschikbaarheidstest gedaan?

Beschikbaarheidstest

Misschien hebben ze in je buurt ondertussen werkzaamheden gedaan. Het kan een oplossing zijn, maar het blijft je eigen keuze natuurlijk...

Eddy Vl


bij de beschikbaarheidstest ook wat gelezen i.v.m. recordings ... 30 dagen beschikbaar !!!! lang leve de Dreambox en TVV smile


De opnames die ik heb op de BTV decoder verdwijnen niet na 30 dagen hoor.


Zullen waarschijnlijk daar hebben staan om hun handen aan af te kuisen als er weeral eens iets mis loopt bij een software update.
Is niet de eerste keer dat de harddisk leeg is na een software upgrade.
Al eens na gedacht wat er met de harddisk gebeurt als de ontvanger omgeruild moet worden als er een defect is. Als daar opnames op staan die je dacht levens lang te hebben heb je wel de kat in de zak in huis gehaald.
Is het zelfde verhaal bij Telenet!

Geef mij ook maar de Dreambox met TV Vlaanderen!

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...