Ga naar inhoud


France 2, 3, 4, en 5 verdwijnen vanaf 1 jan. 2011 !!!


Marc-Sim

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: haelewyn

Persoonlijk maak ik me er dus zorgen in dat over x maanden of jaren er misschien geen aanbieder van sat tv meer zal zijn in Vlaanderen en ik dan de investering misschien voor niets heb gedaan. Deelt iemand deze mening, twijfel of schrik ?

Ik ben ook niet gerust in een lang bestaan van TV-VL.
Misschien moet Mobistar - Base nog hun redding worden...

Origineel bericht van: haelewyn

Met alles wat ik al heb aangekocht wil ik de installatie toch minstens zes jaar laten renderen (nog dik vier te gaan) eer ik vind dat de aanschaf begint te renderen.
Ik baseer me op de kost van bv Belgacom tv (rond de 18 euro per maand minimum) vergeleken met TVV (minimum rond de 10)> Als meerwaarde voor TVV vind ik dan wel de Engelse zenders belangrijk en ook nog een paar andere kanalen van ver weg waar ik soms naar kijk.

Die Engelse en kanalen van ver weg zijn toch vrij te ontvangen,
onafhankelijk van TV-VL.

Origineel bericht van: haelewyn

Extra kanalen zitten voor mij in interessante paketten en zijn de prijs waard. De maximumprijs voor alle paketten samen is beterkoop dan bij de concurrentie. Dit allemaal maar nog eens om mezelf en jullie nog eens met de neus op de positieve dingen te drukken cool

Het is voor iedereen verschillend, maar veel mensen hebben nu behoefte aan TV + Telefoon + Internet en in dit geval valt één gecombineerd abonnement vaak heel wat gunstiger uit. Zelf denk ik aan Scarlet One waar je de drie hebt voor 50 euro en en al neem je dan nog een extra tv-pakket erbij, ben je nog met 55 euro ervan af.
Ik betaal nu 74 euro voor.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Ikzelf acht de kans klein dat TVV verdwijnt. Als we de TVV-transponder op de Astra1 nemen, en daar de HD-zenders op de Astra3 bijtellen, gebruikt TVV ongeveer anderhalve transponder aan bandbreedte. De VRT-zenders daarvan zijn ook in Nederland geliefd, mogelijk is er zonder TVV al een voldoende business case die op te stralen.

 

De TVV-abonnees hoeven daarom maar een beperkte hoeveelheid bandbreedte te financieren om rendabel te zijn, ik denk dat satbandbreedte bij TVV zelfs niet de doorslaggevende kostenpost is, dat zal de verkooporganisatie zijn. Het betekent dat men ook bij kleine aantallen abonnees kan opereren. Net als bij Canal Digitaal zal een niet-verwaarloosbaar deel van de TVV-klanten buiten Vlaanderen wonen. Tel daarbij op degenen die geen kabelaansluiting kunnen krijgen. Voor die klantengroep is TVV de enige optie.

 

Neemt niet weg dat de situatie scheef zit, CDS wordt in Nederland een steeds aantrekkelijker alternatief voor de kabel. Belangrijk in deze is dat de samenstelling van het basispakket goed vergelijkbaar is met dat van de analoge kabel.

 

TVV heeft op zich ook nog altijd wel een mooi pakket met veel HD-zenders, maar de vergelijking met de kabel loopt scheef: Franstalige zenders zijn in Vlaanderen een vanzelfsprekendheid, het ligt in de volledig verwachting van de televisiekijker dat hij die kan kijken. Een TV-aanbieder zonder biedt geen volwaardig pakket.

 

Naar mijn mening moet er een prijsverlaging komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riji

Die Engelse en kanalen van ver weg zijn toch vrij te ontvangen,
onafhankelijk van TV-VL.


Zonder de sat installatie zou ik een pak minder kanalen hebben die ik nu vrij kan bekijken op Astra2.
In eender welk extra pakket bij TN / BGC heb ik een pak minder Engelse kanalen.
Ik schrijf hiermee niet de kostprijs voor tvv af maar de installatie die ik heb geplaatst. Zonder tvv vind ik de afschrijving, enkel op basis van gratis kanalen op Astra2, te duur en de gedane investeringen niet waard.
Link naar reactie
Delen op andere sites

""Ik ben ook niet gerust in een lang bestaan van TV-VL.""

 

Het is een veeg teken aan de wand dat TVV zijn dealers in de rug schiet, en zelf rechtstreeks aan de eindverbruiker gaat leveren, en verplicht zijn dealers voor peanuts te gaan werken en daarvoor, hun problemen bij de eindverbruiker te gaan oplossen...

 

Bovendien zou TVV en must-carry verplichting moeten opgelegd worden voor ons eigen nationale zenders (VRT1-2) en die van de buurlanden: Ant2; FR-3 en ARD en ZDF, al dan niet in freeview met een TVV kaart...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe veel je ook roept voor een must-carry regeling, het is zinloos. Ze is al zolang als oneerlijk veroordeeld door Europa en de nationale overheden. Want als je een must-carry regeling oplegt voor TVV moet je dat dan ook doen voor Telenet DVB-T straks? Met zoveel buitenland raken die muxen wel heel snel vol hé.

 

Must-carry is niet meer van deze tijd! Must-carry is trouwens enkel voor de kabel van toepassing en de enige die nog geldt in Vlaanderen is: één, Canvas/ketnet en de regionale zender. (Ontwerp van decreet 24 feb 2004)

(Dit decreet verplicht alle zenders die onder bevoegdheid van de Vlaamse Gemeenschap vallen trouwens ook in 16/9 uit te zenden.)

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
""Ik ben ook niet gerust in een lang bestaan van TV-VL.""

Het is een veeg teken aan de wand dat TVV zijn dealers in de rug schiet, en zelf rechtstreeks aan de eindverbruiker gaat leveren, en verplicht zijn dealers voor peanuts te gaan werken en daarvoor, hun problemen bij de eindverbruiker te gaan oplossen...

Bovendien zou TVV en must-carry verplichting moeten opgelegd worden voor ons eigen nationale zenders (VRT1-2) en die van de buurlanden: Ant2; FR-3 en ARD en ZDF, al dan niet in freeview met een TVV kaart...


En op zijn minst de RTBF zenders UNLOCKEN ! Deze zenders beschikbaar stellen vanaf het laagste TV-VL abo zoals dit bij Télésat het geval is met "één & Canvas" OK via Hotbird dan maar >>> wordt de keuze van de kijker om Dish aan te (laten) passen. Dan kunnen wij Vlamingen tenminste ook "De andere klok" eens horen. Ik vind die situatie tot op heden een zeer triestige affaire !
TV-VL kijkers zijn altijd verwonderd (helaas nadien) dat de RTBF niet te bekijken is ! Leve Belgïe ?

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit is wel, dat je achteraf niet echt kunt komen klagen dat de RTBF er niet bij zit. Je weet toch wel welke zenders je neemt? Hetzelfde met TMF en de regionalen. Toen ik TV-Vlaanderen nam, had ik me al geïnformeerd via de website en daarna ook bij de dealer.

 

Je kan TVV natuurlijk wel aansporen om de RTBF op te nemen, maar geen idee of het veel mensen de moeite wel waard is om te beginnen mailen en bellen. Mijn perceptie neigt naar niet, ik denk dat nog meer mensen blij zouden zijn met hun regionale zender en de tieners met TMF.

 

Hoe zit het ondertussen eigenlijk met de France Télévision zenders? Zijn ze al verdwenen? (Ik ben op vakantie en kan het dus niet checken...)

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat op de website van TVVlaanderen:

 

"TV VLAANDEREN heeft geen nieuwe overeenkomst kunnen vinden voor het verdelen van de zenders van France Télévisions via CanalSAT."

 

Blijkbaar ligt de oorzaak bij Canalsat, waarmee geen overeenkomst voor het verder delen van de zenders werd gevonden.

 

Als je de zenders via eigen capaciteit moet gaan doorgeven, wordt het wel een bijzonder kostelijke zaak natuurlijk.

 

Orange, de grote concurrent van Canalsat in Frankrijk is aandeelhouder van Mobistar, waarmee TVVlaanderen samenwerkt.

 

Misschien werkt Canalsat daarom wel tegen en worden onredelijke eisen gesteld om de doorgifte onmogelijk te maken.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor zover mij bekend geeft mobistar "starpack" evenmin france 2, 3, 4 of 5 door! Heeft iemand trouwens enig idee hoeveel succes zij hebben met hun starpack én "gratis" plaatsing?

sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers

Het is een veeg teken aan de wand dat TVV zijn dealers in de rug schiet, en zelf rechtstreeks aan de eindverbruiker gaat leveren, en verplicht zijn dealers voor peanuts te gaan werken en daarvoor, hun problemen bij de eindverbruiker te gaan oplossen...


Voor het eerste gedeelte : Ik begrijp dat TVV hier het principe hanteert dat ook in mobiele telefonie gebruikt wordt. Als je een handelaar een simkaart, herlaadkaart, abonnement laat verkopen zit je vast aan (soms hoge) commissies. Voor ieder artikel of dienst die je zelf kan verkopen via de website steek je lekker het volledige bedrag op zak.
Of ze op die manier nog een gemotiveerd verkoopsnet overhouden kan je je afvragen.

En dat verkoopsnet willen ze dan nog eens opzadelen met hun service ook !
Zelf ondervonden dat TVV helpdesk me voor problemen met een Philips 7141, die ik met de post van hen ontvangen heb, doorverwijst naar de eerste de beste lokale handelaar die evtl garantieproblemen moet oplossen.
Dat is voor de handelaar een messteek in de rug. Als klant voel ik me met een kluitje in het riet gestuurd.

Zonder service te verlenen kan je als bedrijf niet overleven, denk ik.
En TVV biedt momenteel zo goed als 0 service op de Philips-toestellen die ze aan klanten geven. Van de rest dan nog gezwegen ?
De beste service is die die je nooit nodig hebt.... Maar dat kan dan ook weer niet van hun prutsdecoders gezegd worden.
Zoals ook bij de concurrenten het geval is, is er veel ruimte voor verbetering, maar deze is niet in zicht.
De radio1-actie 'neem eens op' omtrent klantendiensten is niet meer dan 'a storm in a teacup'.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een boze mail naar TV Vlaanderen gezonden om mijn ongenoegen te uiten over het schrappen van de Franse zenders.

Indien ze niet terugkomen is het "Amen en uit" en ga ik naar Belgacom en schaf mij het totaalpakket aan.

Ik heb genoeg van die brolzenders van TVV. Weldra schiet er niets meer over van de kwaliteitszenders.

De schotel en ontvanger zijn mijn eigendom zodat ik nog altijd de vrije zenders kan bekijken.

Ik denk dat iedereen zijn ongenoegen moet uiten door hen te schrijven of te mailen, misschien komen ze wakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat "iedereen" zijn ongenoegen moet uiten gaat mij te ver! Zolang TVV de (ca 15) belangrijkste basiszenders geeft voor de prijs van mijn -oude- abo ben ik tevreden met dit alternatief voor telenet of belgacom...

sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren avond een telefoon gekregen van TV Vlaanderen, d.w.z. duidelijk iemand van een call center, die me een "mooi aanbod" voorstelde: mijn basis abonnement omruilen naar een HD abonnement voor "slechts" 19.90€. Toen ik hem vertelde dat ik voldoende had aan een basisabonnement maar dat ik hoegenaamd niet tevreden was dat France2 en -3 niet meer bekeken konden worden zei hij doodleuk dat dit buiten de wil van TVV was omdat die zenders niet meer op die frequentie worden uitgezonden sick

 

Ik heb mijn kabelabonnement van telenet opgezegd omdat ze stelselmatig het aanbod verminderden maar TVV gaat blijkbaar dezelfde weg op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...