rmh Geplaatst: 29 december 2010 Geplaatst: 29 december 2010 Al enige tijd heb ik problemen met de netwerkverbinding van de DM8000 na opstarten. Als ik de netwerkverbinding losmaak voor opstarten, en na opstarten er weer insteek, werkt het wel. Ik vermoed dat het aan de combinatie van dreambox gigabit-switch ligt. In het begin had ik een 100Mb switch, en hiermee is het niet voorgekomen. Deze week heb ik tijdelijk de beschikking over een 2e DM8000, waarmee ik met andere image heb getest, Gemini, LT6, en Newnigma. Bij deze image heb ik het netwerkprobleem niet waargenomen. Zijn er andere lezers die dit herkennen? De switch is een 8 poorts gigabit D-L.nk
Gast MiLo Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 De dreamboxen hangen hier ook aan een gigabit switch, allemaal openpli, geen enkel probleem met netwerk.
rmh Geplaatst: 30 december 2010 Auteur Geplaatst: 30 december 2010 Milo, Ik heb nog een paar tests gedaan, als ik naar deep-standby ga, en daarna opstart, gaat het met een 100Mb switch goed, en met de gigabit switch niet. Binnenkort kan ik wel even met een andere gigabit switch testen, kom er dan wel op terug. Ik bedoel de box start wel op, maar via het netwerk is de box niet bereikbaar.
Tonskidutch Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 ook bij een ander poortje op die dlink switch? bij elke moderne autosensing 10/100/1000 switch zou dat wel moeten kunnen overigens kijk eens naar netgear als je toch een andere gaat testen. ciao Pabadam Yonderboi
Tonskidutch Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 heb je ipnummer via dhcp ingesteld? ciao Pabadam Yonderboi
Tonskidutch Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 tja dan zal het eigenlijk enkel te herkennen zijn met een >dmesg< kommando in telnet om te zien wat gebeurt met je netwerk en een eventuele foutmelding direkt na opstarten kun je met putty / dcc / uitvoeren cmd doen telnet ipdream root paswoord dmesg <enter> puur om het eens te analyseren maar, een andere switch zal wellicht de oplossing bieden ciao Pabadam Yonderboi
rmh Geplaatst: 30 december 2010 Auteur Geplaatst: 30 december 2010 pingen lukt ook niet. ik zal zaterdag een andere gbit switch meenemen.
Tonskidutch Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 zaterdag? 1 jan 2011 Pabadam Yonderboi
rmh Geplaatst: 30 december 2010 Auteur Geplaatst: 30 december 2010 jaja, ik heb dienst tot 6h00 zaterdag. neem er een van m'n werk mee.
Tonskidutch Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 hopelijk niet die half Nederland met internet verzorgt veel succes Pabadam Yonderboi
rmh Geplaatst: 1 januari 2011 Auteur Geplaatst: 1 januari 2011 vanmorgen getest met een 3com switch, hiermee geen problemen. Nog wel iets opvallends, na het opstarten met de d-link, geven de boxen soms geen beeld, wel signaalsterkte, met de melding geen data. Box is dan opgestart zonder PLI logo. Lijkt dit op de problemen met opstarten PLI 2.0? Wel frappant dat de andere img hier geen last van hebben.
Tonskidutch Geplaatst: 1 januari 2011 Geplaatst: 1 januari 2011 mooi dat die 3com wel werkt de vraag kan ik je niet beantwoorden betreffende PLI daar moet de maestro zelf eerst voor uit z'n bed komen happy newyear Pabadam Yonderboi
hemertje Geplaatst: 1 januari 2011 Geplaatst: 1 januari 2011 Origineel bericht van: rmh vanmorgen getest met een 3com switch, hiermee geen problemen. Nog wel iets opvallends, na het opstarten met de d-link, geven de boxen soms geen beeld, wel signaalsterkte, met de melding geen data. Box is dan opgestart zonder PLI logo. Lijkt dit op de problemen met opstarten PLI 2.0? Wel frappant dat de andere img hier geen last van hebben. met de laatste stand van de driver hebben we met de PLi 2.0 DM8000 beta images inderdaad opstartproblemen. zie je geen logo dan heb je automatisch een niet werkende box. het remedie voor nu is meerdere maken herstarten tot je een bootlogo krijgt, dan werkt je box wel normaal... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen