Ga naar inhoud


Dts MKV stottert


Thundybirdy

Aanbevolen berichten

Ik kom er maar niet uit na toch veel gelezen te hebben.

Heb nu de nieuwe PLI2 beta op de VU staan. De VU staat aangesloten middels een toshlink op een Yamaha RX-V620 receiver.

Ik maak gebruik van een Synology waarop de MKV bestanden staan.

Eigenlijk heb ik nu 2 problemen:

 

1. DTS stottert/hikt enorm. Zet ik een MKV op een USB en speel deze af via de Samsung Blu-Ray dan is het geluid perfekt (maar dan heb ik weer geen ondertitels).

 

2. Het beeld wordt op mijn plasma niet goed weergegeven. het is full-screen en soms vervormd. Speel ik deze vervolgens weer af op de Blu-Ray speler dan krijg ik "normaal" met de bewuste balken.

 

Weet iemand wat ik aan het stotteren kan doen van het DTS bij de VU en hoe ik het beeld "normaal" krijg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Thundybirdy
Ik kom er maar niet uit na toch veel gelezen te hebben.
Heb nu de nieuwe PLI2 beta op de VU staan. De VU staat aangesloten middels een toshlink op een Yamaha RX-V620 receiver.
Ik maak gebruik van een Synology waarop de MKV bestanden staan.
Eigenlijk heb ik nu 2 problemen:

1. DTS stottert/hikt enorm. Zet ik een MKV op een USB en speel deze af via de Samsung Blu-Ray dan is het geluid perfekt (maar dan heb ik weer geen ondertitels).

2. Het beeld wordt op mijn plasma niet goed weergegeven. het is full-screen en soms vervormd. Speel ik deze vervolgens weer af op de Blu-Ray speler dan krijg ik "normaal" met de bewuste balken.

Weet iemand wat ik aan het stotteren kan doen van het DTS bij de VU en hoe ik het beeld "normaal" krijg.


Ik heb ook een vu+ in samenwerking met synology NAS server. Ik gebruik OpenPLI 1.0 en mkv met DTS werkt hier pefect. Sound system is Logitech Z5500 optisch verbonden. Mischien even proberen met OpenPLI 1.0


Greetz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er uit mbt. tot het stotteren van DTS, ik deel dit maar mee zodat ook anderen er wat aan hebben.

Mijn receiver, een Yamaha RXV-620 ondersteund DTS. Speel ik een film af met het oude DTS dan gaat het goed. Betreft het DTS-HD dan kan Pli/VU het niet downsampelen naar standaard DTS waardoor het gaat stotteren.

Een oplossing is te concerteren naar AC3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Thundybirdy
Ik ben er uit mbt. tot het stotteren van DTS, ik deel dit maar mee zodat ook anderen er wat aan hebben.
Mijn receiver, een Yamaha RXV-620 ondersteund DTS. Speel ik een film af met het oude DTS dan gaat het goed. Betreft het DTS-HD dan kan Pli/VU het niet downsampelen naar standaard DTS waardoor het gaat stotteren.
Een oplossing is te concerteren naar AC3.


Waarom niet gewoon de core audio DTS track eruithalen en die dan opnieuw muxen met de video track? Ik doe dit ook en werkt perfect. Is maar een tip...
Greetz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Thundybirdy
Ik ben er uit mbt. tot het stotteren van DTS, ik deel dit maar mee zodat ook anderen er wat aan hebben.
Mijn receiver, een Yamaha RXV-620 ondersteund DTS. Speel ik een film af met het oude DTS dan gaat het goed. Betreft het DTS-HD dan kan Pli/VU het niet downsampelen naar standaard DTS waardoor het gaat stotteren.
Een oplossing is te concerteren naar AC3.


nou ik begrijp het niet en wil het niet begrijpen want mijn kennis gaat tot dts en heb nog nooit van hd-dts gehoord

m'n Denon, al een oudje, speelt perfect dts af als het per VU+ DUO (vti) en spdif wordt aangeboden.
ciao

Comme Au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: Thundybirdy
Ik ben er uit mbt. tot het stotteren van DTS, ik deel dit maar mee zodat ook anderen er wat aan hebben.
Mijn receiver, een Yamaha RXV-620 ondersteund DTS. Speel ik een film af met het oude DTS dan gaat het goed. Betreft het DTS-HD dan kan Pli/VU het niet downsampelen naar standaard DTS waardoor het gaat stotteren.
Een oplossing is te concerteren naar AC3.


nou ik begrijp het niet en wil het niet begrijpen want mijn kennis gaat tot dts en heb nog nooit van hd-dts gehoord

m'n Denon, al een oudje, speelt perfect dts af als het per VU+ DUO (vti) en spdif wordt aangeboden.
ciao


kijk hier maar eens

http://nl.wikipedia.org/wiki/DTS

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

my god?

DTS-varianten

 

* Standaard 5.1: Dit is de meest gebruikte versie met 5 primaire luidsprekers en 1 subwoofer.

* DTS-ES, ofwel 5.1 ES (Extenden Surround)matrix systeem, met 6 primaire luidsprekers en 1 subwoofer waarbij de 6e luidspreker fungeert als surround back kanaal.

 

Gelijkwaardig als dat van Dolby Digital 5.1 EX

 

* DTS-ES 6.1 systeem als dat van de 5.1 ES echter is dit systeem discreet opgebouwd met een écht apart opgenomen back surround kanaal en mag daarom ook als 6.1 systeem worden bestempeld.

* DTS NEO:6 waarbij, zoals bij Dolby Pro Logic IIx, stereogeluid geconverteerd wordt naar 5.1 of 6.1

* DTS 96/24: 5.1 kanalen met 24-bit, 96 kHz gesampled geluid, wat ook op DVD-Audio kan geplaatst worden.

* DTS HD

het is er....

 

is het een dvb-s(2) standaard?????

want daar gaat het om je dvb-s(2) receiver

 

ik laat me corrigeren maar geloof het eigenlijk nog NOG niet!

Comme Au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb nu verschillende mkv bestanden geprobeerd, maar altijd op hd dts krijg ik problemen. Ik heb em aangesloten op mn denon 1910 avr via hdmi. Moet ik voor een goed resultaat nu een optische kabel aanschaffen?

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Thundybirdy
Ik ben er uit mbt. tot het stotteren van DTS, ik deel dit maar mee zodat ook anderen er wat aan hebben.
Mijn receiver, een Yamaha RXV-620 ondersteund DTS. Speel ik een film af met het oude DTS dan gaat het goed. Betreft het DTS-HD dan kan Pli/VU het niet downsampelen naar standaard DTS waardoor het gaat stotteren.
Een oplossing is te concerteren naar AC3.


Als ik me niet vergis kan DTS helemaal niet ge-downsampled worden door VU+. Wordt 1 op 1 doorgegeven naar de receiver.
DTS-HD audiotracks horen trouwens ook niet in een mkv, maar ja, sommige releases worden gemaakt door mensen die zich niks aantrekken van de afgesproken "standaard".

Wat is de bitrate van de track ? DTS is 1536 kbit/s, bij hoger zal die wel gaan stotteren.

I am RubbeR, you are glue

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even goed gekeken en in het display van de denon staat wel gewoon dts. Maar mocht het wel hd dts zijn, moet ie het gewoon doorgeven aan de denon, die kan hd-dts aan zegt ie. Maar ik krijg het idee dat er teveel data door de hdmi moet en dus het geluid stottert. Ik denk als ik em dan via optical aansluit het wel goed moet zijn, klopt dat?

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Thomas2000
Ik heb even goed gekeken en in het display van de denon staat wel gewoon dts. Maar mocht het wel hd dts zijn, moet ie het gewoon doorgeven aan de denon, die kan hd-dts aan zegt ie. Maar ik krijg het idee dat er teveel data door de hdmi moet en dus het geluid stottert. Ik denk als ik em dan via optical aansluit het wel goed moet zijn, klopt dat?


Even testen: als het bij een 720p.DTS mkv ook gebeurd ligt het niet aan de data hoeveelheid. Zelf gebruik ik wel een optische kabel, en geen last van stotteren.

I am RubbeR, you are glue

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...