SatWijchen Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 Hallo mijn laptop met windows 7 ziet mijn externe toshiba hdd niet meer. er komt ook een erg hoge piep uit de hdd . Is er nog een mogelijkheid om de hdd uit te lezen zodat de opgeslagen foto`s e.d. gespaard kunnen worden? De hdd heeft een externe voeding en zit met een usb kabel verbonden met de laptop Alvast bedankt voor jullie hulp. VU+DUO Dreambox 7000 Dreambox 500 Dreambox 600 PVR Draaaibare opstelling 30 west tot 28,2 oost Vaste opstelling Astra1,Astra2,Astra3 en Hotbird[/color]
naze1975 Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 Als je de harde schijf er uit haalt en je hebt een snoer, sata naar usb, of wel ide naar usb, kun je met linux de schijf nog wel uitlezen, mits deze niet is overleden. een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)
Intersound Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 Je kan ook de voeding open breken en de elco die bol staat vervangen. Ik had hetzelfde probleem, maar nu doet ie het weer. Dat was bij mij in ieder geval de oplossing
grunnsat Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 Origineel bericht van: SatWijchen Hallo mijn laptop met windows 7 ziet mijn externe toshiba hdd niet meer. er komt ook een erg hoge piep uit de hdd . Is er nog een mogelijkheid om de hdd uit te lezen zodat de opgeslagen foto`s e.d. gespaard kunnen worden? De hdd heeft een externe voeding en zit met een usb kabel verbonden met de laptop Alvast bedankt voor jullie hulp. Volgens mij hebben die externe hdd's geen piepertje dat kan piepen. Dan ben ik bang dat je een joekel van een koppencrash hebt, oftewel een magneetkop is op de oppervlakte van de schijf beland. Als dat het geval is, dan is die schijf reddeloos verloren.
satencom Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 Je zou hem nog een keer op een andere computer kunnen proberen, als hij het dan ook niet meer doet, dan is er geen oplossing meer, Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
SatWijchen Geplaatst: 31 december 2010 Auteur Geplaatst: 31 december 2010 ik mag toch hopen dat ik er nog wat vanaf krijg anders is het hommeles in de hut, alle foto`s staan erop . ik ga `m eerst even op een andere pc proberen , en als dat niet werkt breng ik `m maar de pc reparatie dienst misschien kunnen hun er nog wat mee. VU+DUO Dreambox 7000 Dreambox 500 Dreambox 600 PVR Draaaibare opstelling 30 west tot 28,2 oost Vaste opstelling Astra1,Astra2,Astra3 en Hotbird[/color]
winwiz Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 Origineel bericht van: SatWijchen ik mag toch hopen dat ik er nog wat vanaf krijg anders is het hommeles in de hut, alle foto`s staan erop . ik ga `m eerst even op een andere pc proberen , en als dat niet werkt breng ik `m maar de pc reparatie dienst misschien kunnen hun er nog wat mee. Beetje lullig om te zeggen maar van foto's moet je echt een backup hebben. Dit houdt in dus (minimaal) 2x ergens hebben opgeslagen, en dan bedoel ik op 2 fysiek gescheiden media, dus bijvoorbeeld op je pc én op een externe harde schijf. Desnoods nog 1x per jaar op een stapeltje DVD's extra. Je kunt foto's maar 1x maken! Normaal gesproken zit er gewoon een sata schijfje in zo'n kast die je normaal in je pc kan aansluiten. Mocht de schijf in je pc gewoon herkent worden is de kans groot dat je er nog wel wat vanaf kan halen, eventueel met tooltjes zoals getdataback.... Succes in ieder geval. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
bliksem Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 ik heb hier nog seta na usb en ide na usb je weet de weg :-) Dreambox DM8000HD AZBOX Premium +
SatWijchen Geplaatst: 31 december 2010 Auteur Geplaatst: 31 december 2010 Bliksem ik weet inderdaad de weg nog (in grote lijnen ) Maar nu het volgende sorry voor als het een domme vraag is al bestaan die niet zeggen ze Ik heb een andere pc open geschroefd en de sata aansluiting en voeding aangesloten op de hdd , moet ik nu nog iets instellen ergens, zodat ik ook daadwerkelijk op de hdd kan kijken en er wat afhalen. Bij "deze computer"zie ik bijvoorbeeld nu niet staan hdd(e:). ga ik nu naar apparaatbeheer dan zie ik `m daar wel bij staan. wat nu te doen? VU+DUO Dreambox 7000 Dreambox 500 Dreambox 600 PVR Draaaibare opstelling 30 west tot 28,2 oost Vaste opstelling Astra1,Astra2,Astra3 en Hotbird[/color]
Zilverster Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 @SatWijchen, Volgens mij moet je naar deze computer > beheren > > opslag > schijfbeheer. Als het goed is zou je hem daar aan kunnen zetten. Heb er zelf op dit moment geen extra ( externe HD ) aanhangen om te testen, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
SatWijchen Geplaatst: 31 december 2010 Auteur Geplaatst: 31 december 2010 Hallo zilverster, Zover was ik ook gekomen, maar dan er staat : Schijf 0 is de originele hdd die in de pc zit Schijf 1 onbekend [476,76 GB] in orde aktief niet geintialiseerd Als ik de schijf initialiseren staat ie er weer niet bij in het lijstje? VU+DUO Dreambox 7000 Dreambox 500 Dreambox 600 PVR Draaaibare opstelling 30 west tot 28,2 oost Vaste opstelling Astra1,Astra2,Astra3 en Hotbird[/color]
Zilverster Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 @SatWijchen, Ik sluit even een aan en kijk even voor je, moment, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Zilverster Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 @SatWijchen, Ik heb nu extern een schijf aangesloten. Bij mij staat deze schijf als zijnde schijf2 Dynamisch en is niet toegankelijk. Ga ik in het menu op die schijf staan en druk ik op de rechtermuis toets krijg ik een optie schijf opnieuw activeren. Wanneer ik dit doe kan ik gewoon de schijf benaderen, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
SatWijchen Geplaatst: 31 december 2010 Auteur Geplaatst: 31 december 2010 Die mogelijk heid krijg ik hier niet . Ik krijg alleen de mogelijkheid om die [partitie te verwijderen] Overigens ik werk op die pc met xp. VU+DUO Dreambox 7000 Dreambox 500 Dreambox 600 PVR Draaaibare opstelling 30 west tot 28,2 oost Vaste opstelling Astra1,Astra2,Astra3 en Hotbird[/color]
Zilverster Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 @SatWijchen, Ik werk hier ook met XP, maar denk er om, die partitie moet je natuurlijk niet verwijderen !! Wanneer je die mogelijkheid niet krijgt in de opties, dan wordt de schijf al herkend. Gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen