Checkin Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 Heb een Conceptronic Mediastore CH3MNAS waar 2 HDD in kunnen. Momenteel zit er 1 HDD in echter de naam van de schijf wil ik nog veranderen, echter hoe doe ik dit ? Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.
Zilverster Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 @Checkin, Kun je de HD op de PC in je netwerk omgeving zien ? Ga dan op die schijf staan, rechtermuis toets en de optie naam wijzigen, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Checkin Geplaatst: 31 december 2010 Auteur Geplaatst: 31 december 2010 @Zilvester Kan de Nas-schijf zien, allen kan ik niet de "Volume" naam wijzigen zie plaatje Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.
Checkin Geplaatst: 31 december 2010 Auteur Geplaatst: 31 december 2010 Plaatje 2 Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.
winwiz Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 En als je nu op de plaats van Volume_1 iets anders neerzet? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Checkin Geplaatst: 31 december 2010 Auteur Geplaatst: 31 december 2010 Tja, en dat pakt hij dus niet . Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.
Pionewbie Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 Bij een NAS moet je naam aanpassen in de NAS zelf
Zilverster Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 @Pionewbie, Citaat: Bij een NAS moet je naam aanpassen in de NAS zelf Je hebt volkomen gelijk, werkt alleen voor het aanpassen van de snelkoppelingen ........... Ik ga er vanuit dat TS zelf wel weet hoe hij zijn NAS kan benaderen ? Gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Tonskidutch Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 vooralsnog kun je via de windows PC niet zomaar een Samba share aanpassen op de NAS (samba-server), zonder de smb.conf aan te passen. in linux/NAS zou ik er maar niet aan beginnen als je niet heel goed weet wat er allemaal onder linux is gelinked naar die drive-naam. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Zilverster Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 @Tonskidutch, Is i.d.d raadzaam voor het installeren van software e.d. de naam als eerste aan te passen, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Tonskidutch Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 Zilverster, als je weet hoe je NAS de drives mount en welke ingewikkelde afhankelijkheden daar gelden, begin je der misschien liever niet aan. Ook niet voorafgaand aan software installeren. als je al meer wilt knutselen aan de directories en folders zou het raadzaam zijn eerst eens het dmesg commando in telnet te gebruiken (indien je NAS telnet toestaat) opdat je even een inzicht krijgt in hoe ingewikkeld bepaalde processen aangeroepen worden en met symbolic links bepaalde namen worden gebruikt. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Zilverster Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 @Tonskidutch, Ik geloof je graag, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Checkin Geplaatst: 1 januari 2011 Auteur Geplaatst: 1 januari 2011 Heren, Bedankt voor de info's ik zie er maar vanaf om de naam te veranderen, had zelf ff op moeten letten met de eerste config van de schijf. onderstaande tekst zegt mij nu wel genoeg, en om alles weer terug te plaatsen .... Note that all data on the hard disk drive(s) will be erased. Please backup any important data before clicking on the 'Confirm' button. Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen