sjeeku Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 Hallo, Ik heb op dit moment een Maxdigital 220S die via een Maximum 4/1 switch is gekoppeld aan 4 LNBs op 13E, 23.5E, 28.2E en 19.2E. De LNB op 19.2E is dubbel uitgevoerd, hier hangt nog los een Strong SRT 8000 aan (buiten switch om). Het werkt allemaal feilloos, tot het moment dat ik de Maxdigital wil vervangen door de Dreambox 800, ik krijg dan soms- en na wachten- beeld op genoemde satellieten, echter nooit op 28.2E. Ik heb geëxperimenteerd in de configuratiemodus ¨eenvoudig¨ (Diseqc A/B/C/D) door te schuiven met de satellieten maar dit heeft niets opgelost. Volgens mij zou de geavanceerde modus hier niet nodig moeten zijn! Overige instellingen: - Gebruik voltage en 22 kHz: ja - Verstuur Diseqc enkel bij satelliet wijziging: nee - Toon amplitude : 800 mV Het image is Enigma 2 / OpenPLi. Is de enige oplossing nu het vervangen van de Maximum switch door een geschikte Spaun of zijn er nog andere mogelijke oplossingen te verzinnen ? Thanks!
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 Die switch zou gewoon moeten werken en instellingen als 'eenvoudig A/B/C/D' moeten voldoende zijn. Je kunt natuurlijk de switch vervangen om te kijken of dat soelaas biedt, de switches van Spaun zijn welliswaar aan de prijs, maar ook goed.
vGnp Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 Vergelijkbaar verhaal vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
ferrarisat Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 spaun werkt beter met een DM dan een maxdigitaal DM 800HD open pli T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West Amiko Alien Samsung LE40A856
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 Origineel bericht van: ferrarisat spaun werkt beter met een DM dan een maxdigitaal Net even snel gekeken, ik heb 4 switches van Octagon hangen, die werken ook uitstekend. Op de oude plek van m'n schotel zwerft nog wel een Spaun (nog niet weggehaald) en die werkt ook uitstekend.
Icon Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 Ik heb hier hetzelfde gehad. Blijkbaar werkt een Maximum 4/1 gewoon niet goed icm een DB800. De Titanic was gebouwd door professionals. De Ark door amateurs!
dst Geplaatst: 2 januari 2011 Geplaatst: 2 januari 2011 Ik heb dezelfde problemen met een maximum switch. Zijn er ook andere switches behalve Spaun die goed werken met de DM800?
vGnp Geplaatst: 2 januari 2011 Geplaatst: 2 januari 2011 Origineel bericht van: dst Zijn er ook andere switches behalve Spaun die goed werken met de DM800? Ik heb de laatste tijd geen rare verhalen gehoord over EMP switches i.c.m. een Dreambox, en voor een eurietje of vijf heb je daarvan al een 4/1 versie. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Icon Geplaatst: 3 januari 2011 Geplaatst: 3 januari 2011 Ik heb hier nu een 'Triax DiSEqC switch 4/1'. En geen problemen meer . De Titanic was gebouwd door professionals. De Ark door amateurs!
DeDream Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 Zo terug van een tijdje weggeweest... Heb onlangs de DM 800HD aangesloten op de Wavefrontier T90 met (voorlopig) de volgende LNB's aangesloten (woon in Milaan): Port Pos Signaal A 19.2 93% ca B 23.5 83% ca C 28.2 85% ITV HD (UK beam van 50-60%) Om kort te zijn, ik heb precies dezelfde problemen als eerdere leden hebben gemeld op de de 500HD en de 800HD en zonder eigenlijk een goed oplossing te hebben gevonden: het overschakelen van een satelliet naar de andere werkt niet goed. De melding "Tune failed!" komt altijd op dezelfde zender wisseling. Van NL3 HD (23.5) naar RTL4 (19.2) en terug is nooit een probleem, maar van Veronica (19.2) naar FOX (23.5) werkt nooit. Na het schakelen tussen een aantal zenders op dezelfde satelliet is er ineens wel beeld. Lijkt mij een aanstuurprobleem van de switch, maar zou niet weten wat precies. De configuratie van de tuner (zie boven) klopt uiteraard met de 3 uitgangen van de switch (Telewire 4026M): Configuration mode: simple Mode: DiseqC: A/B/C/D Set voltage and 22KHz: yes Send DiseqC only on satellite change: no Iemand een idee? Moet ik toch over naar een Spaun? DeDream
satencom Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 ik zou een andere switch nemen, als je Spaun te duur vind ,kun je ook een triax nemen, werkt ook prima Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
DeDream Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 Ok ga ik maar eens proberen. Alles geprobeerd maar dit werkt zo niet. Bedankt! DeDream
Loui (K) Geplaatst: 26 november 2013 Geplaatst: 26 november 2013 Ik heb ook een maximum gehad die gaf bij mij ook problemen, nu heb ik een ander merk (van iemand gekregen) en dit werkt prima.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen