henkie86 Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 Ik heb mijn DM800 geflashed met de verkeerde firmware. Resultaat hij blijft booten en is niet meer te benaderen dmv IP of serieel met DreamUp. Is het mogelijk om de bootloader er opnieuw in te blazen of te resetten? Als het enigzins mogelijk is zou ik hem toch zelf graag weer aan de praat helpen, dream zal vast niet onder garantie de bootloader fixen
paardengek Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 Rijst bij mij de vraag: hoe heb je er een image ingeflashed ? Dreambox stroomloos maken. Dat doe je door de 220 volt uit de adapter te trekken. Haal je de 12 volt stekkertje uit de dreambox, dan ontlaadt de dreambox heel slecht.Dan is de prucedure aan / uit knop op de voorkant een aantal keren indrukken, zonder dat er spanning op staat. Daarna is de dreambox ontladen. De aan / uit knop ingedrukt houden. DE spanning erop zetten en wacht totdat er een IP nummer verschijnt in het vensterje. Surf met een webbrowser naar dat IP nummer. Kies een juiste image, die bedoelt voor de 800. Wacht tot uploading 100% De dreambox spanningsloos maken op de juiste manier. Daarna de dreambopx onder spanning zetten en na enig geduld, werkt het. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
henkie86 Geplaatst: 30 december 2010 Auteur Geplaatst: 30 december 2010 Ik heb er een image ingeflashed met dreamup (via serieel) Daarna box stroomloos gemaakt en opnieuw gestart, hij blijft nu echter hangen in booting. Het lukt nu dus niet meer de originele of een andere image erin te flasen. Via web lukt het helaas ook niet, ik krijg geen ipnummer toegewezen als ik de box laat starten met de aan/uit knop ingedrukt hij geeft wel **stop** aan in de display en dhcp maar dit blijft in beeld staan. Ik heb ook al een andere router geprobeerd maar dit geeft ook geen resultaat. Het vreemde is dat er geen link tot stand komt, ook niet met een utp crosscable direct aan de laptop.
paardengek Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 Oké. Je hebt wel op je router de dhcp server aan staan ? ( dhcp zorgt ervoor dat netwerkapparatuur, zoals laptops, computers, etc. een IP nummer verkrijgen. ). Het kan best een lange tijd duren eer er een IP nummer verschijnt. Met een rechtsstreekse UTP verbinding tussen laptop aan dreambox zal je geen resultaat gaan leveren. De dreambox wacht net zolang, dat de router een IP nummer heeft uitgedeeld. Een herstart van je router kan wel eens gaan helpen. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Henksat Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 Origineel bericht van: henkie86 Ik heb mijn DM800 geflashed met de verkeerde firmware. Wat heb je getracht erin te zetten dan? Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
henkie86 Geplaatst: 30 december 2010 Auteur Geplaatst: 30 december 2010 Ik heb hem al langer als een uur aanlaten staan maar hij blijft op dhcp staan. Achterop de box branden de link lampjes ook niet, en op de aangesloten router brandt de desbetreffende poort ook niet. UTP kabels zijn goed, met laptop geen problemen vandaar ook de test met een andere router om de dhcp server uit te sluiten. Als ik hem met een cross cable aan de laptop hangt, kan hij inderdaad geen ip aders krijgen maar dan zou ik op z'n minst een link moeten hebben maar dat doet ie dus ook niet. Ik heb (iCVS-Image-dm800-20101223202018) erin gezet. De DM800 betreft een originele, er zit geen coolfan in waaraan de clone versies o.a. herkend worden.
Henksat Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 Origineel bericht van: henkie86 De DM800 betreft een originele, er zit geen coolfan in waaraan de clone versies o.a. herkend worden. Er zijn ook clones zonder die fan, en de versie die je wilde installeren is volgens mij voor clones. Lijkt erop dat jij ook een clone hebt dan. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
mobieltje Geplaatst: 30 december 2010 Geplaatst: 30 december 2010 Origineel bericht van: henkie86 Ik heb (iCVS-Image-dm800-20101223202018) erin gezet. De DM800 betreft een originele, er zit geen coolfan in waaraan de clone versies o.a. herkend worden. Deze versie die je gekozen hebt is wel de juiste image voor de DM800HD PVR (van de IHAD site database zie ik) iCVS-Image-dm800-20101223202018.nfi.zip De vraag blijft dan als je deze flashed in een clone box gaat het fout. Laten we aannemen dat het een originele box is. Flash dan de originele image van DMM in je box met alleen maar een nulmodemkabel en Dreamup. (dus geen netwekkabel aansluiten) Het flashen duurt dan ongeveer 20 minuten. Voor de juiste omschrijving, image en dreamup: klik hier Succes Grts.
henkie86 Geplaatst: 31 december 2010 Auteur Geplaatst: 31 december 2010 Ik kan niet met 100% zeggen of het een originele of een kloon is. Via internet wordt het meeste aangegeven dat je de kloon kunt herkennen aan de fan. Helaas ook niet de firmware genoteerd die erin zat toen ik hem kreeg, daar heeft ie mee gewerkt ook op het netwerk. Om canaaldigitaal te kunnen ontvangen heb ik besloten hem te flashen met naar ik dacht de juiste versie. Hele punt is nu dat ik met geen mogelijkheid meer verbinding kan maken. - ik krijg geen ip nummer toegewezen box blijft maar op dhcp staan. - Verschillende versies van DreamUp geprobeerd maar zonder resultaat. Na twee dagen zoeken op internet, is het waarschijnlijk zo dat er met de image een verkeerde bootloader in is gegaan of dat deze defect geraakt is. Men geeft aan hem terug te sturen naar Dream omdat de bootloader er direct op het moederbord weer opnieuw ingezet moet worden. Inmiddels de leverancier een mail gestuurd met de vraag of ie terug kan, hopelijk doen ze daar niet te moeilijk over garantie e.d. omdat ik hem geflashed heb. (maarja dat is toch ook de bedoeling met een dreambox??) Wordt vervolgd......
Henksat Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 Origineel bericht van: henkie86 Ik kan niet met 100% zeggen of het een originele of een kloon is. Jouw leverancier kan dat vast wel, en ik ook als jij zegt wat je ervoor betaald hebt. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Littlesat Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 Citaat: en ik ook als jij zegt wat je ervoor betaald hebt. Dat wil niet altijd wat zeggen. Je geloofd het niet, maar er worden ook clones verkocht voor de volle prijs!!! Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Henksat Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 Origineel bericht van: Littlesat Dat wil niet altijd wat zeggen. Je geloofd het niet, maar er worden ook clones verkocht voor de volle prijs!!! Klopt, maar hij heeft mij via PM laten weten waar ie hem gekocht heeft en voor welke prijs, hij mag er op vertrouwen dat het een echte is dus terug naar de winkel. Ik heb hem wel de tip gegeven dat er ook al een 800SE is en deze beter kan nemen bij zijn leverancier, al dan niet met een kleine bijbetaling. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
henkie86 Geplaatst: 31 december 2010 Auteur Geplaatst: 31 december 2010 Gelukkig dus wel een goede image erin geladen. (zoals eerder omschreven is deze voor een originele) Flashen is overigens ook goed gegaan, in dreamup de melding dat het succesvol gelukt is. Het lijkt erop dat het een nightmare boxje begint te worden, ik ga eerst wel even met de leverancier babbelen. Wat eruit komt laat ik hier wel even weten. In ieder geval alvast hartelijk dank voor de tips en tricks.
henkie86 Geplaatst: 24 februari 2011 Auteur Geplaatst: 24 februari 2011 De box is terug gestuurd naar de leverancier welke hem heeft terug gestuud naar DMM. Na 2 maanden geduldig wachten is deze weer retour gekomen. Met de hulp van HenkSat er de juiste image ingezet en voila alles werkt HenkSat nogmaals hartelijk dank en hulde!
Henksat Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Origineel bericht van: henkie86 HenkSat nogmaals hartelijk dank en hulde! Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen