stefan.wolfrum Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 Als ik naar mijn geheugenparameters in cccaminfo kijk, is er weinig vrij geheugen meer beschikbaar, zo'n goede 2000 (eenheid onbekend, bytes?) dat is nog maar net 1% en dus lijkt het me goed eens opruiming te houden. heb wat nutteloze plugins gedeinstalleerd maar dat zet geen zoden aan de dijk. welke mappen van de vu kun je gevaarloos leeggooien (zoals de windows/temp op deze pc waar ik nu op schrijf) en waar slibt de 'rommel' aan? ik zag in de tmp map van de vu wat plugin files staan, ik neem aan, gezien het feit dat die plugins geinstalleerd zijn via de feed, dat dat sourcesfiles betreft en ze wegkunnen, maar eigenlijk verwacht je dat de install zijn eigen rotzooi opruimt. zijn er wat globale regels te geven voor de vu+? VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Keep it Cool Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 Denk niet dat je daar zo heel druk over hoeft te maken ik dacht dat hij redelijk wat geheugen cached en wanneer je meer nodig hebt geeft hij dat vanzelf vrij. Start de box maar eens opnieuw en ga dan gelijk je geheugen checken vermoedelijk heb je dan al weer meer geheugen.
Gast MiLo Geplaatst: 1 januari 2011 Geplaatst: 1 januari 2011 Cccaminfo slaat de plank gewoon mis. De auteur ervan begrijpt het geheugenbeheer van de laatste decennia niet. Natuurlijk is je geheugen nagenoeg vol. Dat is de bedoeling, 't is toch zonde om die dure RAM chips niet te gebruiken, al is het maar als disk-cache.
stefan.wolfrum Geplaatst: 1 januari 2011 Auteur Geplaatst: 1 januari 2011 eerlijk gezegd in linux systemen en zo, ik ook niet. op mijn pc weet ik dat ik op de disk waar de swap file zit voldoende ruimte vrij moet houden anders werkt de pc (=windows) niet meer lekker, dus dat check ik zo nu en dan even. dus, in dezelfde lijn verder denkend, checkte ik dat ook bij de vu. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
drz Geplaatst: 1 januari 2011 Geplaatst: 1 januari 2011 Origineel bericht van: MiLo Natuurlijk is je geheugen nagenoeg vol. Dat is de bedoeling, 't is toch zonde om die dure RAM chips niet te gebruiken, al is het maar als disk-cache. Ik denk dat de topicstarter linux met windows verward, qua geheugenbeheer. Hij hoeft zich ook totaal geen zorgen te maken en het zogenoemde "opruimen" zal alleen maar leiden tot slechtere prestaties of crashes.....in het ergste geval dan. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Gast Duolist Geplaatst: 1 januari 2011 Geplaatst: 1 januari 2011 Het is me nog nooit gelukt om geheugen problemen te veroorzaken: ook niet met een doelbewuste poging door enorm veel plugins te installeren, waaronder veel Picons en skins.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen