mrfocus Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 Beste forum leden Sinds de laatste Pli update 2.0 30122010 ( al vele andere images geprobeerd) kan ik , terwijl ik een andere zender opneem niet meer naar de andere zenders kijken zet ik de opname stop dan zijn alle zenders weer beschikbaar iemand hetzelfde probleem en wellicht een tip om e.e.a. weer te verhelpen
Tonskidutch Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 je kunt met de vu+ duo twee onafhankelijke coax kabels naar je twin lnb's aansluiten en dan heb je afhankelijk van de zenders die je kijkt op een transponder > 4 zenders ter beschikking tuner A transponder bla1 horizontaal opnemen zender X + kijken zender Y op die transponder tuner B transponder bla2 verticaal opnemen zender V + kijken zender W op die transponder indien je intern de coax doorlust dus tuner A = tuner B kun je enkel 2 zenders op diezelfde transponder opnemen + kijken ciao Second Life Mungo Parker
mrfocus Geplaatst: 31 december 2010 Auteur Geplaatst: 31 december 2010 zo staat ie configuratiemodus eenvoudig modus DISEqc /a/b/c/d/ poort a 19.2 astra poort b 23.5 poort c 28.2 d niets aangesloten gebruik voltage een 22kzh = ja versturen DISEqc enkel bij satalietwijziging = nee
Tonskidutch Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 dus maar 1 coax? Second Life Mungo Parker
Tonskidutch Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 op KLIK deze site zie je hoe de verdeling is per transponder en kanalen/zenders iets dat niet gezien kan worden is dan meestal niet op dezelfde transponder als datgene dat je momenteel kijkt als je maar enkel een tuner aansluit met single LNB's ben je beperkt. doorlussen intern maakt dat ook niet mooier neem twin LNB's ciao Second Life Mungo Parker
mrfocus Geplaatst: 31 december 2010 Auteur Geplaatst: 31 december 2010 heb 2 coax aangesloten en heeft voorheen ook altijd gewerkt eentje voor weergeven en andere voor opnemen
Tonskidutch Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 aha, en beide tuners hebben dezelfde instelling ik bemerkte dat na image flash de settings van tuners weg waren / onvolledig waren dus even controleren (eventueel opnieuw instellen) en dan een herstart van de reciever dan moet het goed zijn. ciao Second Life Mungo Parker
Gerrit1967 Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 Origineel bericht van: mrfocus zo staat ie configuratiemodus eenvoudig modus DISEqc /a/b/c/d/ poort a 19.2 astra poort b 23.5 poort c 28.2 d niets aangesloten gebruik voltage een 22kzh = ja versturen DISEqc enkel bij satalietwijziging = nee Instelling Tuner A configuratiemodus eenvoudig modus DISEqc /a/b/c/d/ poort a 19.2 astra poort b 23.5 poort c 28.2 d niets aangesloten Intstelling Tuner B configuratie modus gelijk aan Tuner TunerA: BCM7335 DVB-S2 NIM (internal)(DVB-S2)
Sorbos Geplaatst: 1 januari 2011 Geplaatst: 1 januari 2011 Bij mij werken beide tuners wel goed, bij opname op tuner a gaat hij automatisch naar tuner b. Bij mij ging dit pas werken toen ik hem op toonburst a/b zetten zowel voor tuner a als b. Wat ik niet begrijp is dat ik wanneer ik 2 tuners te gelijk opneem, ik geen 3de programma meer kan kijken of opnemen. Ik lees dat sommige wel 4 opnamens tergelijk kunnen draaien. Vu+ duo TF7710HDPVR Aston 1.05 Diablo TF4000PVR Aston 218 Stab120 Tuner1+DuoLNB Astra+Hotbird Tuner2
Gerrit1967 Geplaatst: 1 januari 2011 Geplaatst: 1 januari 2011 Origineel bericht van: Sorbos Bij mij werken beide tuners wel goed, bij opname op tuner a gaat hij automatisch naar tuner b. Bij mij ging dit pas werken toen ik hem op toonburst a/b zetten zowel voor tuner a als b. Wat ik niet begrijp is dat ik wanneer ik 2 tuners te gelijk opneem, ik geen 3de programma meer kan kijken of opnemen. Ik lees dat sommige wel 4 opnamens tergelijk kunnen draaien. volgens mij heeft dat te maken dat de opnames binnen dezelfde transponder moet gebeuren....
mrfocus Geplaatst: 2 januari 2011 Auteur Geplaatst: 2 januari 2011 probleem opgelost de kabel losgehaald uit de tuner en opnieuw verbonden alleen shoutcast radio werkt niet de kabel was op de een of andere manier losgegaan uit de tuner
Tonskidutch Geplaatst: 2 januari 2011 Geplaatst: 2 januari 2011 yep zo iets kan ook gebeuren. en dat ontdekt men pas als de checklist afgewerkt wordt overigens shoutcast is een plugin die niet in elke image ter beschikking staat als plugin wel te downloaden... maar er zijn ook alternatieven > webradio. met andere woorden afhankelijk van je image werkt die plugin welk image (oeps Pli las ik) sorry Second Life Mungo Parker
Noud Geplaatst: 3 januari 2011 Geplaatst: 3 januari 2011 Origineel bericht van: Sorbos Bij mij werken beide tuners wel goed, bij opname op tuner a gaat hij automatisch naar tuner b. Bij mij ging dit pas werken toen ik hem op toonburst a/b zetten zowel voor tuner a als b. Wat ik niet begrijp is dat ik wanneer ik 2 tuners te gelijk opneem, ik geen 3de programma meer kan kijken of opnemen. Ik lees dat sommige wel 4 opnamens tergelijk kunnen draaien. Hoe concludeer je dat je geen 3de programma meer kan kijken? Als je 2 opnames tegelijk maakt en je opent je favoriete boeket, dan kan je nog naar alles kijken van niet grayed out is. Als alles grayed out is dan kan je inderdaad maar 2 opnames maken en niet meer naar een derde kijken VU+ duo&duo2 Visiosat astra 1,2,3 & hotbird & DVB-T FTAGroetjes Noud
Sorbos Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 Hi Noud, wat ik bedoel is dat je maximaal met 2 tuners, 2 dezelfde transponders aankunt. PS het is al geweldig dat je 2 programma's ongecodeerd kunt opnemen. Vu+ duo TF7710HDPVR Aston 1.05 Diablo TF4000PVR Aston 218 Stab120 Tuner1+DuoLNB Astra+Hotbird Tuner2
Gast Duolist Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 Origineel bericht van: Sorbos Hi Noud, wat ik bedoel is dat je maximaal met 2 tuners, 2 dezelfde transponders aankunt. PS het is al geweldig dat je 2 programma's ongecodeerd kunt opnemen. Wat heet: je kunt er zelfs 5 tegelijk ongecodeerd opnemen (maar inderdaad wel van maximaal 2 transponders: als je nog meer wilt zal je naar een andere ontvanger moeten uitwijken).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen