Ga naar inhoud


Auto van de zaak welke problemen kan ik tegen komen


Sigma

Aanbevolen berichten

Nou als dat zo is ziet het er goed uit ben benieuwd hoe het rijd

 

snelheid is niet belangrijk als ik maar van A naar B kom veilig dat vind ik wel belangrijk.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien heel raar: maar een auto van de zaak kan ook betekenen dat de auto eigendom is van de zaak en aan een werknemer ter beschikking wordt gesteld. Dit hoeft niet persé volgens een leaseconstructie te lopen.

Via een operationele leaseconstructie is onderhoud e.a. prima geregeld. Kan je voor elk wissewasje naar de garage zonder additionele kosten. Voor een financiele leaseconstructie of een auto eigendom van de zaak ligt dat anders: dan moet de eigenaar van de auto (of de leaseconstructie) ... lees: je baas ... het onderhoud betalen. En als die baas het allemaal niet zo nodig vindt, kan er achterstallig onderhoud ontstaan.

 

Enfin, ik zou me niet te druk maken over die auto van de zaak. Allemaal details waar jij je als werknemer geen zorgen over moet maken. Je baas moet zorgen voor een technisch veilige auto. Punt.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chrisch
Enfin, ik zou me niet te druk maken over die auto van de zaak. Allemaal details waar jij je als werknemer geen zorgen over moet maken. Je baas moet zorgen voor een technisch veilige auto. Punt.


En zo niet neem je gewoon weer ontslag?
Hij is blij dat tie weer werk heeft,neem ik aan.
Dat, "PUNT" is heel erg mooi in theorie.
In de praktijk nemen (een hoop)werkgevers het niet zo krek met dat onderhoud, en kom je na verloop van tijd eens stil te staan. En dat is meestal als het jouw niet uitkomt.
Dus het treft de baas maar zeker ook jou.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een GPS apparaatje gekocht welke alle KM's registreerd en ik zo op de pc kan uitdraaien, werkt perfect.

Ik ken mezelf ik schrijf het niet contant op hiermee hoef je je nergens meer druk om te maken. Echt een aanrader!!

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is "contant" opschrijven?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben te subtiel. Sorry. Dat moet je begrijpen.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sigma,

 

hier ook eentje uit Letzebuerg met een auto van de zaak. Ik weet niet of de auto een "handwerker" is, of dat je naar een vaste werkplek moet. Indien werkplek, let er op dat je loonstrook dit direkt vermeldt. Normaal wordt er 1% van de kataloguswaarde in rekening gebracht. Met Handwerkerauto heb ik geen ervaring of en hoe deze verrekent wordt

 

Is de auto ook een lease auto? Zo ja, dan kijk dat als je in D, F of B woont, je ook een vrijwaring hebt (voor privegebruik). Zeker in B kan je dan aan de kant gezet worden en kan je een navordering krijgen. Mocht je nog vaak in NL zijn met de auto (L-kenteken neem ik aan) neem dan altijd je carte sejours mee en laat je paspoort door de ambassade in L uitgeven. Als je paspoort nog door een gemeente (in NL) is uitgegeven en je wordt aangehouden, kan je problemen krijgen als je niet kan aantonen dat je niet meer in NL woont.

 

Voor Leaseauto: kijk dat bij de overdracht ook het pakketje van de leasemaatschappij erbij is. Dit zijn o.a. de "bon de commande". Stel je even voor bij de leasemaatschappij door te bellen en te vermelden dat je nu die auto rijd enof er speciale zaken in het technische dossier zijn. Zeker bij Athlon en ALD kan je dit doen. Als je ook de benzine vergoedt krijgt, kijk dat je tankpas erbij zit, deze werkt meestal bij 1 merk, dus maak ook een lijsje met tankstations voor dit merk. Bijv Shell is hier niet veel vertegenwoordigd. Voor winterbanden moet je (als ze er nog niet op zitten) eerst een authorisatie code aanvragen voor een bepaalde autobanden handelaar (bijv Goedert, S-Point, Delta Pneus). Met deze code op de bon de commande kan je dan je zomer/winterbanden regelen.

 

Normaal gesproken zit er geen ACL kaart bij voor autopech. Deze moet je zelf aanvragen als je deze nog niet hebt. Let wel op dat er 2 versie's zijn, de kaart voor alleen Luxemburg en er is ook een kaart voor heel Europa.

 

Is de wagen gekocht door de firma, eigenlijk ook het bovenstaande maar moet je met de personeelsafdeling overeenkomen hoe de inspecties etc gaat doen. Let wel op dat je niet gaat voorstrekken, dit is niet gebruikelijk.

 

Kijk ook dat de auto een geldige toelating heeft van de Controle de Technique (Sandweiler). Als je in L wordt aangehouden en je hebt deze niet (of een geldige) heb je zo punten aan je rijbewijs (al omgezet naar een L versie?) en moet je deze binnen 48 uur laten zien op het politiebureau. Zelfde geldt voor de groene kaart en ook de impots pechert. Sinds een tijdje is het niet meer noodzakelijk deze achter je voorruit te plakken, maar je moet wel een geldige meevoeren in de auto ...

 

Zo dat was het geloof ik wel. Mocht je vragen hebben, hoor ik het wel.

 

Snopper

 

 

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...