Ga naar inhoud


Kabelbreuk 220V haspel opsporen


Busje komt zo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb een haspel die niet meer werkt. Dat wil zeggen: als ik de stekker in het stopcontact steek, heb ik op de vier aansluitingen aan de andere kant van de 50 meter kabel geen spanning.

Is er een apparaat waarmee ik een kabelbreuk in die 50 meter kan opsporen?

Ik vind het zonde om de hele haspel weg te gooien als ik er misschien nog een (pak m beet) 30 meter haspel van kan maken.

 

Doe voorzichtig vanavond.

 

Gr. Remo

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Reageert zo'n muurdetector daar niet op?

Anders meter voor meter er af knippen.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Een (niet zichtbare) kabelbreuk is zeer onwaarschijnlijk.

 

De storing zal ofwel aan een van beide uiteinden zitten, of je zou hem optisch moeten kunnen vaststellen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel vaak gaan die haspels kapot bij de stekker of aan het eind bij de haspel zelf. Ik heb zelden gezien dat de kabel halverwege breekt. (Tenzij hij klem heeft gezeten/is beschadigt)

 

Begin maar aan de stekker kant, beweeg de kabel maar eens met een lamp aangesloten op de haspel. Kan je mooi zien of er een kabelbreuk in zit... (Zo kan je uiteraard de gehele 50 meter controleren...)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, meestal net na de stekker gaat deze defect.

Anders een voltstick gebruiken.

Deze gebruik ik ook om een breuk op te sporen.

Of om het defecte lampje in een kerstverlichting in serie op te sporen.

De kabel nalopen, indien ok, de stekker er andersom in en weer meten.

En ergens gaat het lampje uit, en heb je de breuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je koopt een Spanningsdetector ,en dan zet je stroom op een van de

draden ,zo test je elke draad uit.

En dan loop je bij de draad langs tot dat hij geen signaal meer geeft .

Om het te testen zou je het met een gelijkstroom voeding kunnen doen,

je zet de plus spanning op 1 van de draden

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal wel niet zo zijn, maar zit er een knopje voor overbelastingbeveiliging tussen de 4 aansluitingen? Zo ja dan indrukken. Door te grote stroom was het bij mij uitgesprongen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Een (niet zichtbare) kabelbreuk is zeer onwaarschijnlijk.

De storing zal ofwel aan een van beide uiteinden zitten, of je zou hem optisch moeten kunnen vaststellen.

Mvg,

Michel


Kabelbreuken zitten inderdaad meestal dicht bij de uiteinden door de vele bewegingen die er gemaakt zijn. T S kan vaststellen waar de breuk zit door gewoon aan de adereinde met de hand te trekken en dan breekt ie meestal wel af bij de breuk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

schroef de (meestal ronde) plaat van de stopcontacten eens los , hierop zit normaal ook een BEVEILIGING , gewoonlijk een klein rond topje dat je kunt indrukken , dit gaat nog al eens stuk , gewoon even overbruggen ( de twee draadjes verbinden ) en nogmaals testen , weet wel dat de meeste kabelshaspels stuk gaan omdat de kabel niet volledig is afgerold , gewoonlijk staat op een plaatje het maximum vermogen bij opgerolde en afgerolde kabel vermeld

 

beste wensen voor 2011

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...