Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voorheen zat ik bij de DSB bank en ben overgestapt naar een andere bank en heb gebruik gemaakt van de Overstapservice.nl. De overstap service verzend Canal Digitaal een bericht met de melding dat het bankrekening gewijzigd is. Canal Digitaal heeft dat bankrekening niet aangepast. Vervolgens heb ik contact opgenomen met mijn bank. Zij zouden nogmaals een herinnering versturen naar Canal Digitaal. Ondertussen krijg ik een dreig brief van C.D. dat als ze het bedrag alsnog niet kunnen afschrijven ze je dan gaan afsluiten + her aansluitkosten.

Ik heb het idee dat de medewerkers van de Post kennelijk een achterstand hebben voor het verwerken van wijzigingen of ze weten niet wat ze met deze brief moeten en weggooien. Ik heb ze namelijk ook al 2 x schriftelijk uitleg gevraagd over een rekening maar al wat komt is geen reactie.

Klantvriendelijkheid kent geen tijd.

Naar mijn vermoeden is dat Canal Digitaal nooit gehoord heeft over de Overstap Service en deze simpel weg ook niet verwerken en gelijk afkeuren zonder bericht:

4. Ik wil een ander rekeningnummer doorgeven, hoe doe ik dit?

Om een ander rekeningnummer voor de automatische incasso aan CanalDigitaal door te geven, dient u een ondertekende machtiging af te geven aan CanalDigitaal. Deze machtiging kunt u via onze website downloaden. Vervolgens kunt u deze volledig ingevuld toesturen naar het op het formulier aangegeven adre

Geplaatst:
Citaat:

Voorheen zat ik bij de DSB bank en ben overgestapt naar een andere bank

DSB? Was dat een noodgedwongen overstap? (stomme vraag)... ik ga er vanuit dat die DSB de berichtjes niet meer goed door kan geven.

Ik zou CDS bellen, emailen via mycanaldigitaal, een brief sturen wat het nieuwe bankrekening nummer is met de uitleg dat je van de DSB afkomt en dat het daardoor misschien misgegaan is... Ik schat dat je inmiddels ongeveer een jaar achterstand hebt. Dan is het toch logisch dat CDS met drijgbrieven komt!

P.S. een PM of dit posten op een ander forum kan ook wonderen doen.

Ach ja via mycanaldigitaal kun je ook zelf je rekeningnummer aanpassen...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Nee nadat een bank failliet gaat kun je de overstap service gebruiken bij alle andere instanties is het goed gegaan. Ik was overgestapt van Argenta naar DSB en van DSB naar mijn huidige bank. Wel een brief verstuurd maar kennelijk verwerkt C.D. deze niet.

Via welke optie kun je rekening laten aanpassen?

• Beheerder
Geplaatst:

Ik heb een aantal jaren geleden vrijwel precies hetzelfde meegemaakt.

Resultaat: dreigbrieven van deurwaarders en canal digitaal een betalende top-pakket klant kwijt.

Uiteindelijk natuurlijk voet bij stuk gehouden en heeft CD de vordering ingesteld.

Ze hebben dus nog steeds niet veel geleerd. Fouten maken is menselijk, alleen je daarna als schoft gedragen en het niet op willen lossen = Canal Digitaal.

Ik wordt iig nooit meer klant bij die waardeloze club.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Bij de Overstapservice behoeft geen handtekening om je bankrekening te laten aanpassen omdat dit Interpay nu Equens dit voor je regelt. Ik vermoed dat Canal Digitaal hiervan niet op de hoogte is en dit gewoon niet verwerkt. Mijn bank heeft zelfs nog een herinnering handmatig voor mij verstuurd. Maar zelfs dat doet C.D. niets.

Inmiddels kan ik via het WebCare Team wel wat regelen die voeren gewoon haar administratie goed uit. Jammer dat dit niet kan via de reguliere medewerkers. Ik vind het jammer dat de service van C.D. niet hoger kan. Bij kabelmaatschappijen is de service ook al bar gesteld. Maar ik geloof dat dit de cultuur van Nederland is geworden alles moet zo goedkoop mogelijk en daardoor zijn er geen goede oplossingen mogelijk. Een medewerker moet zo snel mogelijk vragen en administratie voeren. Als je wel service wilt verlenen aan de klant dan snij je als medewerker van C.D. je zelf in de handen. Alles wat telt is de STATISTIEKEN zolang die maar op orde zijn. En steek proef gewijs zaken controleren en als dat goed is dan heb je mazzel. Een roulette spel is het geworden.

Geplaatst:

En zo te lezen heb je ook de nodige stappen gedaan met je huidige bank en te bellen/schrijven naar CDS. Echter die kunnen niet zoveel doen omdat CDS alleen het juiste bericht mag accepteren van de oude bank die in jouw geval niet meer bestaat. Het enige wat je dan kan doen is zelf je nieuwe bankrekeningnummer wijzigen.

Ik heb eenzelfde probleem gehad met een energie leverancier. Als zo iets gebeurt is het echt een nacht merry met veel geregel en duur gebel!!! Uiteindelijk heb ik het er op aan moeten laten komen (bij de rechter), omdat ze alles wat achterstand was al bij de incasso was en ze het niet accepteerden dat achteraf te berekenen. Ook ben ik noodgedwongen van energie leverancier overgestapt (allecht, maar noodgedwongen omdat ze zelfs met afsluiting dreigden - moet je voorstellen!!! - en dat ondanks dat de betalingen inmiddels wel al liepen).

Met al mijn bewijzen heb ik uiteindelijk gelijk gekregen. De proceskosten en ook nog onkosten (inclusief uren!!!) die ik hierdoor gemaakt heb waren voor die energie leverancier :-). Gelukkig had ik ook een rechtsbijstandsverzekering anders waren die advocaatkosten ook nog van mij geweest en dan was het gunstiger om dan wel maar alles te betalen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen