Ga naar inhoud


problemen bij TVV met smartcard update eind december, wie nog?


bluefoxamazone

Aanbevolen berichten

ik zat zonder ontvangst op de tvv kanalen van 25 december tot 29 december. Na meermalen heractivatie aangevraagd te hebben én 3 maal contact met de help desk bleek er plots toch een probleem met het uitzenden van het signaal.(ik moest eerder mijn vrij nieuwe decoder best eens binnendoen bij de leverancier en de CI module moest vast en zeker ge-update worden...)

Echter ik lees hier nergens iets over, ben ik de enige die vind dat dit niet kan?

Volgens mij is een klein berichtje op de website het minste dat men zou kunnen doen. Excuses of een vriendelijk briefje...?

Als ik drie dagen geen krant ontvang dan wordt mijn abonnement tenminste zonder problemen met hetzelfde aantal dagen verlengd en krijg ik toch wat uitleg. Arm TVV...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je geeft geen informatie wat er aan de hand was (bijv. datum verlopen, geen EMM's die verwerkt worden). Dat maakt het onmogelijk om te oordelen bij wie de fout lag, en dus lijkt het me niet gepast hier dan te gaan roddelen hoe fout of slecht TVV zou zijn geweest.

 

Er zijn de afgelopen dagen overigens wat vertragingen gemeld over activatiesignalen die niet onmiddelijk verstuurd werden, maar pas na enkele uren. Mogelijk heeft dit je parten gespeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

mijn abo loopt het jaar rond maar we gingen akkoord met een upgrade. Blijkbaar ging die in op 25 december.

Wat vertragingen met het uitsturen van de activatiesignalen??...bijna 4 dagen zonder tv vind ik toch wel wat teveel van het goede, vooral als je met een aantal jengelende kleine kinderen zit die niet begrijpen waarom hun favoriete zenders niet te zien zijn én in de Kerstvakantie waar een halve meter sneeuw voor de deur ligt.

Dat er geen klein beetje uitleg komt vind ik jammer. Meer kan ik er niet over zeggen. Ook jammer vind ik het dat men vrij snel de schuld steekt op je eigen installatie, zeker toen men te weten kwam dat ik geen TVV decoder heb (al is mijn Rebox wel TVV goedgekeurd)Qua klantenbinding kunnen ze nog één en ander leren daar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de recente draadjes op dit forum leest, dan lees je dat mensen enkele uren geheel een EMM's ontvingen, pas om de paar uur kwamen ze binnen. Omdat een activatiesignaal met een EMM wordt verstuurd, zou het kunnen dat als je activatie hebt aangevraagd dat signaal je kaart niet onmiddelijk bereikt heeft.

 

Zoals ik het lees, werkte het verder normaal, en kwamen activatiesignalen wel binnen. Maar het zou wellicht kunnen dat je ontvanger op het moment dat ze wel binnenkwamen niet op een zender stond afgestemd waar activatiesignalen op binnenkomen.

 

Om te voorkomen dat ze de schuld naar je installatie schuiven (hoort vind ik niet, maar er zijn veel bedrijven die daar een handje van hebben), zoek je best eerst uit wat er mis is. Controleer altijd de datums van je kaart en of je kaart de ECM's en EMM's verwerkt. Dan kan je de bal makkelijker terugspelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na mijn 3de telefoon werd wel degelijk toegegeven door de helpdesk medewerker dat er een zwaar probleem hangende was met het uitsturen van de activatiesignalen ("er zijn 50.000 activatiesignalen die niet uitgestuurd geraken en die in een wachtrij staan")

Mijn toestel heeft wel degelijk de ganse tijd op een TVV kanaal gestaan, daaraan kan het zéker niet gelegen hebben. Wat meteen meebracht dat we ook op andere kanalen niet konden kijken voor 4 dagen lang...

Ik zit zelf in een technische sector en weet vast wel wat er allemaal kan mislopen met techniek, maar een klein woordje uitleg of een welgemeende sorry kan soms wonderen doen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaalgesproken wel, maar als een kaartje om wat voor reden dan ook in de war is en denkt dat hij bepaalde kanalen niet hoort te ontcijferen, dan is een activatiesignaal vaak de oplossing: De kaart krijgt dan opnieuw instructies welke kanalen ontcijferd moeten worden, de kaart voert het commando uit en gaat weer aan de slag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op welke kanalen worden de activatiesignalen ook alweer verstuurd ? Vroeger had men het vaak over BVN, maar hoe zit dat de dag van vandaag ?

Ik dacht dat de deactivatie voor mijn kaart bij het wisselen van pakket zelfs op SYFY binnen kwam. Dat verbaasde me toen, net als de snelheid waarmee ik van pakket veranderde (binnen enkele seconden).

Wat zijn ook alweer die EMM's en die andere dingen en hoe kan je testen of je die binnen krijgt of niet ? Is er een ander nut dan kaartverlenging ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: haelewyn
Op welke kanalen worden de activatiesignalen ook alweer verstuurd ? Vroeger had men het vaak over BVN, maar hoe zit dat de dag van vandaag ?


De transponder op 12344H op 19 oost wordt vanuit Luxemburg i.p.v. Hilversum opgestraald. Volgens mij is dat de enige transponder waar geen activatiesignalen op binnenkomen.

Afstemmen op BVN is dus nog steeds een prima advies.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...