Ga naar inhoud

in Word 2002 datum vooraf laten gaan door dagaanduiding?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Maak geregeld tabellen in Word 2002 waarvan één steevast voorbehouden is aan een datumaanduiding in deze vorm: zondag 2 januari 2011.

Wat ik ook probeerde in Word, het is me tot nu toe nooit gelukt om de dag (in b.g. vb dus zondag) automatisch te koppelen aan de eigenlijke datum.

Ik ga dus op de Belgen-methode te werk door eerst te kijken op welke dag een bepaalde datum valt.....

Dat kan toch niet de bedoeling zijn?!?

Natuurlijk zou ik o.b.v. sjablonen kunnen gaan werken maar weet iemand van jullie een methode die toepasbaar is in mijn huidige tabellen dus zonder veel moeite?

Bedankt voor het meedenken en de gouden tip!

roy

Geplaatst:

Heb je al eens een veld toegevoegd?

Ik heb een andere Office versie maar het zit volgens mij onder "Invoegen, veld...".

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Hallo @Psychosammie,

Bedankt voor je post!

Ik heb even gestoeid met "veld invoegen' in een bestaande tabel maar krijg (nog) niet het gewenste resultaat.

Ter voorkoming van eventuele Babylonische spraakverwarringen: als ik bij voorbeeld 2 januari 2011 invoer, Word dit automatisch door "zondag" vooraf laat gaan.

Of zie toch iets over het grote hoofd?

Geplaatst:

Als ik in Word kies: invoegen, datum en tijd, kan ik kiezen voor zondag 2 januari 2011.

Citaat:
als ik bij voorbeeld 2 januari 2011 invoer, Word dit automatisch door "zondag" vooraf laat gaan.

Aha... misschien een Excel tabel in Word invoegen? Daar gaat dat zeker mee.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:

Ik denk dat uplink bedoelt dat in een tabel in Word er een kolom is met datums, en dat hij die automatisch wil laten voorzien van de weekdag.

Mijn idee is om dat in Excel te doen, en dan de tabel kopieren naar Word.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Dank je wel voor de suggestie!

Was ook al bij me opgekomen maar ik heb helaas Works=uitgeklede versie van Excel

Geplaatst:

Ah, nu snap ik hem. Dat zal niet zomaar gaan. Word doet niet zoveel met dat datums. Misschien kan je wat met macro's.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen