Ga naar inhoud

Krijg geen signaa uit mijn Ferguson Ariva200 ontvanger

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb al een paar jaar de Fergusson 8800 HD maar vorige week toch besloten om de Ferguson Ariva200 te kopen ,vooral om de mogelijkheid de kanalenlijst en firmware via usb te bewaren of up te daten. Alles werkte perfect op de "oude 8800"

Op de arriva kan ik met geen mogelijkheid de Sirius of de Thor te pakken krijgen. Ik heb een draaibare schotel en de instellingen staan naar mijn weten goed maar alle Astras waren geen probleem maar de rest is nada. Toen dacht ik ,laat ik de oude 8800 even aansluiten en kijken hoe de schotel staat als ik daar de Sirius pak maar nu kan ik dus op de 8800 ,ook geen sirius meer krijgen en het gekke is dat ik ook Astra 2 niet meer kan krijgen op de 8800. Eeen paar dagen geleden werkte alles nog perfect op en kon ik elke sat krijgen op de 8800. Als ik dan weer de ariva aansluit is de Astra 2 wel weer beschikbaar.

Ik ben niet zo'n kenner daarom wend ik me tot dit forum en weet iemand mij te vertellen wat het probleem kan zijn.

mvg Marco

Geplaatst:

Je hebt in het menu van de ontvanger een instelling om de schotel nog een beetje bij te sturen.

Dus je kunt de schotel naar het oosten of naar het westen laten draaien ,

En als het lukt niet vergeten de opstelling op slaan.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Dat heb ik tot in den treure gedaan.Zoals ik al zei ,waren de astras geen probleem . Het vreemde is dat met mijn oude reciever ik alleen nog maar astra 1&3 kan ontvangen ,ook geen Astra 2 meer en toen heb ik ook bijgestuurd maar dat hielp niet .Het lijkt net alsof de nieuwe reciever iets met de schotel of de lnb heeft gedaan.

mvg Marco

Geplaatst:

Zit er ook een reset knop op de motor, even proberen of dat ook help

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Ik had het verkeerd ,mijn oude reciever ontvangt toch weer alles na wat bijdraaien. Ik heb de ariva 200 teruggestuurd naar Duitsland want er is toch wat mis mee.

groet marco

Geplaatst:

Word hij om geruild, of krijg je nieuwe

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen