Ga naar inhoud


Van Windows naar Linux op de laptop,mag dat?


Gast vandoorn

Aanbevolen berichten


Om even terug te komen op het topic:

Volgens mij word windows het meeste gebruikt om te hacken en te cracken.

Al die scriptkiddies die met gedownloade programmatjes virussen maken of via de bekende "gaten"willen binnen komen, alsof het echte hackers zijn.

Elke huisvrouw kan met internetprogrammatjes hacken, dus denk ik dat Windows illegaler is dan Linux. :D

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je linux op een laptop gaat zetten, heb je kans dat bepaalde functies niet meer werken, bv speciale functietoetsen, devices etc.. De fabrikant zal in deze ook geen ondersteuning geven.

 

Er zijn sites waarop besproken wordt welke modellen het meest geschikt zijn voor linux.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: moonchild
Als je linux op een laptop gaat zetten, heb je kans dat bepaalde functies niet meer werken, bv speciale functietoetsen, devices etc.. De fabrikant zal in deze ook geen ondersteuning geven.

Er zijn sites waarop besproken wordt welke modellen het meest geschikt zijn voor linux.


Op zich valt dat best mee. In Ubuntu is een heleboel wel geintegreerd.

Je moet Linux als iets anders als Windows zien. HEt werkt anders, voelt anders maar uiteindelijk kan je hetzelfde ermee maar veiliger en sneller.

Als je met Ubuntu gaat werken moet je niet teveel willen vergelijken met Windows.

============================

We use opensource software

UBUNTU, ZIMBRA, OPENOFFICE

Free your pc, use Ubuntu

============================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: big-ed

Zie www.ubuntu-nl.org Kies wel voor 10.04 en niet voor 10.10



Hoezo geen 10.10? Ik gebruik 10.10 al van voor het officieel uit was op een laptop en het is zeker niet slechter dan eerdere versies. En met name voor nieuwe spullen kan het wel eens interessant zijn om de laatste versie (met de nieuwste drivers) te gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind Ubuntu 10.10 minder dan 10.4. Die liep hier net wat lekkerder. Ik overweeg zelfs terug te gaan naar 10.4. De .10 versies zijn dan ook altijd slechts tusseversies, tussen de .4 long term support jaarversies.

 

Garantie kan niet vervallen door een ander OS te installeren. Maar als je de helpdesk van je hardware belt, beginnen ze vast met klik op start, control panel etc. Als je dan zegt dat je Linux draait, ben je al snel uitgepraat. Strafbaar is het natuurlijk zeker niet!

 

Van de andere kant is de support op het Ubuntu forum erg goed, zoals bijna altijd support voor Linux op het internet goed is.

 

Verder moet je je realiseren dat je alleen met Linux moet beginnen als je wilt hobbyen en dingen wilt uitzoeken en uitproberen. Als je je niet al te veel wilt verdiepen in hoe en wat, maar alleen één keer links en één keer rechts wilt klikken, moet je in mijn opinie vooral niet naar Linux gaan.

 

En als je al naar Linux gaat, is Ubuntu op dit moment de populairste gratis variant. Google even op ubuntu forum nederland of zoiets.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin
Ik vind Ubuntu 10.10 minder dan 10.4. Die liep hier net wat lekkerder. Ik overweeg zelfs terug te gaan naar 10.4. De .10 versies zijn dan ook altijd slechts tusseversies, tussen de .4 long term support jaarversies.


Da's een beetje kort door de bocht. Er zit ongeveer 2 jaar tussen de LTS versies, zie: https://wiki.ubuntu.com/Releases
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...